Ny kirke i Nyborg
Fra : Jensen

Dato : 23-05-05 11:29

http://www.kirken-ovc.dk/ her kan du læse om den nye kirke i Nyborg.

--
Hej fra Børge.
Se min hjemmeside
http://oz5vib.webbyen.dk/
Alle ind - udgående mail skannet med

Fra : jørgen

Dato : 23-05-05 15:09

"Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.kirken-ovc.dk/ her kan du læse om den nye kirke i Nyborg.

De ligner jo enhver anden pinsekirke bortset fra punkt 9 i deres
trosgrundlag hvor de skriver om velsignelserne i den nye pagt. Her tager de
de gode ting fra Mosebøgerne's velsignelser/forbandelses teologi.
Men måske ville det være mere korrekt at gennemgå Hebræerbrevet hvis man
ønsker oplysning om hvad den nye pagt går ud på og lover og ikke lover.

De livsomstændigheder jeg ser skildret i Hebræerbrevet (og i resten af NT
iøvrigt) er meget fjernt fra det liv i overflod, helbredelse og lykke som
der loves Jøderne i Mosebøgerne hvis de adlyder Gud.

5 Mos 28:1-14
De velsignelser Gud lover sit folk (jøderne) hvis de adlyder Ham.
Den pagt Gud sluttede med sit folk kaldes også gengældelses-teologi, og er
baseret på gerninger. Hvis man adlyder bliver man velsignet men hvis man
ikke adlyder så bliver man straffet med forskellige forbandelser.

Den pagt den troende har med Gud i Jesus er ikke baseret på gerninger men på
tro. Hvis velsignelseslisten fra 5 Mosebog også gjaldt for vor pagt med
Jesus ville man forvente at den blev gentaget eller i det mindste
reflekteret i NT, enten af Jesus selv eller af apostlene, men man finder
ikke en sådan "det skal gå dig godt hvis du..." liste i NT. Tværtom synes
jeg der tales meget om lidelse og modgang for de troende. Se eks. bare på
Heb 11:4-40.

De lover tillige at helbredelse er vores ret som frelste, men hvorfor bliver
folk så ikke automatisk helbredt for deres sygdomme i det øjeblik de bliver
frelste? Hvis helbredelse og frelse kommer i samme "pakke" hvorfor bliver
frelste mennesker så ved med at være syge?

mvh jørgen.

Fra : Jensen

Dato : 23-05-05 21:09

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> de bliver frelste? Hvis helbredelse og frelse kommer i samme "pakke"
> hvorfor bliver frelste mennesker så ved med at være syge?

Gud har nok en mening, men helbredelse er noget der r lovet os i Bibelen
Hvorfor vi ikke altid får det her og nu ved jeg ikke , men Gud har nok en
mening med det.
..