Speedometer signal ?
Fra : H.S.

Dato : 23-05-05 09:35

Jeg har købt en Blaupunkt radio med navigation indbygget. Den skal have et
speedometer signal for at fungerer optimalt - nu er så spørgsmålet, hvor
finder jeg et speedormeter signal på en Mitsubishi Galant fra 1991 ?

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 23-05-05 11:12

H.S. wrote:
> Jeg har købt en Blaupunkt radio med navigation indbygget. Den skal have et
> speedometer signal for at fungerer optimalt - nu er så spørgsmålet, hvor
> finder jeg et speedormeter signal på en Mitsubishi Galant fra 1991 ?

Måske her http://www.tachosignale.de/

Mvh.

Fra : H.S.

Dato : 23-05-05 14:39

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> Måske her http://www.tachosignale.de/

fantastisk link

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-05-05 19:53

Lars L. Hansen wrote:

> Måske her http://www.tachosignale.de/

Nogen der har et tilsvarende link med omdr. signal...?

Nå, ikke...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : H.S.

Dato : 25-05-05 08:40

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Nogen der har et tilsvarende link med omdr. signal...?
>
> Nå, ikke...

Jeg har brugt omdrejningssignal til min navigations-dims, da jeg fandt ud af
at Galanten bruger et kabel til speedometer, og altså dermed ikke har et
elektronisk signal som kan bruges.

Hvis nogen kan bruge denne info, så finder man omdr. signalet bagved
instrument huset, her sidder 2 stik - et til venstre og et til højre.
I stikket til venstre er en hvid ledning (pin 13) - dette er
omdrejningssignalet - så en lille lus på denne ledning, og du har en ledning
til din radio/ISO stik.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-05-05 15:54

H.S. wrote:
> Jeg har brugt omdrejningssignal til min navigations-dims, da jeg
> fandt ud af at Galanten bruger et kabel til speedometer, og altså
> dermed ikke har et elektronisk signal som kan bruges.

Men du har ikke særlig meget at bruge dit omdr. signal til i forbindelse med
GPS...

Den bruger signalet til at bestemme din hastighed, hvis du fx er uden for
dækning i en tunnel. Der siger dit omdr. signal ikke særlig meget, hvis du
fx stifter gear...