moms på depositum
Fra : Zacho

Dato : 09-12-00 12:57

Hvis man lejer nogle lokaler ud til en anden erhversdrivende
og den månedelige husleje er plus moms, skal der så også
beregnes moms af depositumet ved indflytning ??

På forhånd tak...

Fra : N/A

Dato : 09-12-00 20:24

Fra : Viggo Jørgensen

Dato : 09-12-00 20:24

Vrøvl !
Hvis ejendommens drift er momspligtig eller delvist momspligtig SKAL der
selvfølgelig afregnes udgående afgift (moms) af et eventuelt depositum.
Depoita kan selvfølgelig ikke bruges til at dækning af forfalden husleje.
Hvis det er niveauet for adviser for danish farmers ?? siger jeg stakkels
farmers.
-vj

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 09-12-00 20:30

"Viggo Jørgensen" <vj@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> Vrøvl !

[klip]

> Hvis det er niveauet for adviser for danish farmers ?? siger jeg
stakkels
> farmers.

Slap lige af, hva'?

- Har du aldrig nogen sinde lavet en lille svipser?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Erik G Christensen

Dato : 09-12-00 22:14

"Viggo Jørgensen" wrote:

> [...]
> Hvis det er niveauet for adviser for danish farmers ?? siger jeg stakkels

Og det står hvor ?
Depostita er udelukkende til dækning af forfalden husleje, eller andre
(momspligtige) erstatninger ved lejemålets ophør, - så henvisninger, tak

Og du rådgiver ?

Fra : N/A

Dato : 09-12-00 23:26

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 09-12-00 23:26

"Carsten Riis" skrev:

> Herinde svarer man udfra, hvad man har forstået af problemstillingen.
> Og vi kan alle læse et spørgsmål "for hurtigt" og dermed komme til at
> svare forkert eller mindre rigtig.
> Og naturligvis skal man ikke tage rådene for evigtgyldige sandheder,
> men alene for /gode råd fra en bruger til en anden bruger/. At mange
> af /rådene/ er valide og dermed brugbare i den virkelige verden, det
> er så et plus.

Ovenstående kunne jeg ikke sige bedre selv. Som fast læser og enkelte gange
skribent har jeg samme opfattelse af Erik som du, og egentlig mener jeg at
Viggos indlæg ikke er værd at bruge tid og kræfter på. Viggos indlæg siger
mere om Viggo end om Erik.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Oh my god, who killed Kenny??
No one, he died of boredom in Birkerød

Fra : N/A

Dato : 09-12-00 22:14

Fra : Erik G Christensen

Dato : 09-12-00 22:14

Lars Gosvig wrote:

> Deposita (uanset for hvad) i forbindelse med momspligtig udlejning (f.eks.
> ved en frivillig registrereing for udlejning af fast ejendom) er
> momspligtige - momsen skal indbetales som udgående afgift (salgsmoms) i den
> periode depositumet modtages.

Og jeg afventer med spænding dokumentation

Fra : Erik G Christensen

Dato : 09-12-00 22:14

Lars Gosvig wrote:

Ups, har du en ref ?
Jeg har så sent som i januar d.å. medvirket til depositum på
kr 700.000 for A/S leje af svinestalde, -uden moms ?