Gæt på forsikrinspris
Fra : Broegger

Dato : 23-05-05 07:33

Hej

Jeg påtænker at anskaffe en ny Mercedes C 180 St. car. Bor i 8270 Højbjerg
ved Århus. Jeg kan mønstre ca 5 års skadesfri kørsel. Hvad skal man regne
med at ansvar og kasko koster for sådan et bæst?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-05-05 08:27

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> wrote in message
> [...]
> ved Århus. Jeg kan mønstre ca 5 års skadesfri kørsel. Hvad skal man regne
> med at ansvar og kasko koster for sådan et bæst?

Din alder ?
Jeg vil skyde på 20.000 kr.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Broegger

Dato : 23-05-05 09:50

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev

> Din alder ?

Ups, den gkemte jeg. 36.

> Jeg vil skyde på 20.000 kr.

adddrrrr...

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-05-05 10:02

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev

> Ups, den gkemte jeg. 36.

Så tror jeg det bliver lidt billigere.

> adddrrrr...

Ja ikke

Jeg fik min 1. forsikring på gode vilka, fik 4 års skadesfri kørsel
"gratis", var 25 år gammel og skulle forsikre en 8 år gammel 1991'er 2.0 SLi
Peugeot 605'er med både kasko og ansvar. 1. år kostede dengang for ca. 6 år
siden 16.000 kr.

Nu betaler jeg 4.600 for en Peugeot 306 2.0 HDi

--
mvh / regards

Christian

Fra : Mikkel Lund

Dato : 23-05-05 09:47

Broegger wrote:
> [...]
> ved Århus. Jeg kan mønstre ca 5 års skadesfri kørsel. Hvad skal man regne
> med at ansvar og kasko koster for sådan et bæst?

Er du sikker på at du er skadefri:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2387324&forside

Nej den var ikke sjov.

Hilsen Mikkel

Fra : Jacob S. Nielsen

Dato : 23-05-05 10:33

> Jeg påtænker at anskaffe en ny Mercedes C 180 St. car. Bor i 8270 Højbjerg
> ved Århus. Jeg kan mønstre ca 5 års skadesfri kørsel. Hvad skal man regne
> med at ansvar og kasko koster for sådan et bæst?

Hej Thomas

Prøv at kigge på Runa forsikring der er man elite-bilist efter 5 år og de
har ganske rimelige priser. Eneste krav er at du har en konto hos Lån & Spar
bank eller er i en af de (fag)-foreninger de har aftale med.

Mvh

Jacob

Fra : Bjarne

Dato : 23-05-05 16:18

In article <Xns965F570698821tbr@130.225.247.90>,
   Broegger <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> writes:
> [...]
> ved Århus. Jeg kan mønstre ca 5 års skadesfri kørsel. Hvad skal man regne
> med at ansvar og kasko koster for sådan et bæst?

Som mercedesejer, er det fast rutine at ringe rundt til alle
forsikringsselskaberne med jævne mellemrum og skifte alt efter hvor det er
billigst. Normalt skal man samle alle sine forsikringer samme sted for at
få en ordentlig pris.

Du kan altså ikke alene bruge svarene her fra gruppen, det er meget individuelt
fra den ene til anden. I øjeblikket er GF forsikring det billligste for mig.
Jeg har tidligere brugt, Alm. brand, Danske Forsikring, Baltica og sikkert
nogen jeg glemt. Jeg har også hørt gode ting om Frederiksborg Brand og
Østifterne, men har ikke selv brugt dem.

Så bare gå i gang med telefonen og giv ikke op med det samme. Nogen vil sikkert
forsøge at sælge dig noget til 20.000 eller mere, så siger du bare rend og hop.

mvh,
Bjarne

Fra : Harley Jensen

Dato : 24-05-05 13:44

Broegger wrote:
> [...]
> ved Århus. Jeg kan mønstre ca 5 års skadesfri kørsel. Hvad skal man regne
> med at ansvar og kasko koster for sådan et bæst?

Prøv www.forsikringsluppen.dk. Den plejer at give noget der ligger meget
tæt på virkeligheden.

Harley Jensen

Fra : Henrik

Dato : 25-05-05 05:28

"Harley Jensen" <harley@telestream.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ifølge: http://www.gf-forsikring.dk/tempfiles/165.asp?frames=no#

ansvar 6 000 kr og kasko 12 000 kr hos gf forsikring

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Bjarne

Dato : 24-05-05 14:27

In article <4293219b$0$243$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
   Harley Jensen <harley@telestream.dk> writes:

> Prøv www.forsikringsluppen.dk. Den plejer at give noget der ligger meget
> tæt på virkeligheden.
Hm, nu har jeg prøvet med tre forskellige mercedes og forskellige postnumre.
Der kommer aldrig en pris frem fra selskaberne. mercedes regnes som specialbil
og bliver derfor altid behandlet individuelt.

mvh,
Bjarne

Fra : Harley Jensen

Dato : 24-05-05 17:40

Bjarne wrote:

> [...]
> Der kommer aldrig en pris frem fra selskaberne. mercedes regnes som specialbil
> og bliver derfor altid behandlet individuelt.

Weird, jeg har lige fået en pris på 9160,- for en spritny C-180T. Så det
kan lade sig gøre. Det skal lige siges at jeg kun vingede GF af da jeg
har erfaring med at de er de billigste på specialbilerne.

Harley Jensen

Fra : Brian

Dato : 24-05-05 19:51

Hejsa!

Harley Jensen skrev:

> Weird, jeg har lige fået en pris på 9160,- for en spritny C-180T. Så
> det kan lade sig gøre. Det skal lige siges at jeg kun vingede GF af
> da jeg har erfaring med at de er de billigste på specialbilerne.

Det må så være "specialbiler" under 170 heste ?
De ville ihvertfald ikke have min....

/Brian

Fra : Harley Jensen

Dato : 25-05-05 10:58

Brian wrote:
> Hejsa!

> Det må så være "specialbiler" under 170 heste ?
> De ville ihvertfald ikke have min....
>
> /Brian

Så vidt jeg husker var det en ny C180T med 122 Hk. der blev spurgt på og
derfor slog jeg den op på forsikringsluppen. Brugte godtnok min egen
alder og mit eget postnummer. Min egen bil med lige netop 170 Hk er
forsikret i GF og betegnes som specialbil.

Harley Jensen

Fra : Brian

Dato : 25-05-05 16:02

Hejsa!

Harley Jensen skrev:

> [...]
> egen alder og mit eget postnummer. Min egen bil med lige netop 170 Hk
> er forsikret i GF og betegnes som specialbil.

Min har også lige nøjagtigt 170Hk på papiret. Da jeg ringede til dem
(Horsens
afdelingen) fik jeg at vide at biler over 169Hk ville de ikke forsikre.

Jeg nåede ikke engang at nævne at jeg er under 25 og har kørt i eget
navn i 2 år

/Brian

Fra : Harley Jensen

Dato : 26-05-05 10:30

Brian wrote:
> [...]

> afdelingen) fik jeg at vide at biler over 169Hk ville de ikke forsikre.
>
> Jeg nåede ikke engang at nævne at jeg er under 25 og har kørt i eget

De må have ændret politikken. Jeg købte min for godt 5 år siden og havde
på det tidspunkt haft både hus, bil og indbo forsikring i GF i flere år.
Forhandleren sendte blot papirene ind til dem og der kom en regning.
Gud ved om der er forskel på nye og gamle kunder. Legede lige lidt med
forsikringsluppen.dk og tastede en BMW 330CI ind med 231 Hk. Så får man
besked på at prisen ikke kan oplyses online og at man skal ringe til GF.
Havde forsikringsluppen opgivet en pris ville jeg holde på at de skal
forsikre bilen til den pris. Men det har de åbenbart garderet sig imod.

Harley Jensen