Hylende lyd specielt i 3. gear [306 HDi]
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-05-05 07:25

Hej allesammen.

Jeg har observeret en hylende lyd når jeg motorbremser, altså triller med
motoren i gear. Det forsvinder når jeg kobler ud eller giver gas. Det er
specielt i 3. gear.

Nogen som har en idé om hvad det kan være ?

Bilen er en 11/2001 Peugoet 306 HDi med ca. 175.000 på tælleren.

Der er stadig lidt tid tilbage af de første 6 mdr. af reklamationretten.

--
mvh / regards

Christian

Fra : EjS

Dato : 23-05-05 19:24

> [...]
>
> Bilen er en 11/2001 Peugoet 306 HDi med ca. 175.000 på tælleren.
>
> Der er stadig lidt tid tilbage af de første 6 mdr. af reklamationretten.

Hej Christian

Sjovt nok har jeg observeret nøjagtig det samme på min fars to HDi'ere (en
model magen til din og en 2003 Xsara HDi 110). Hvis det er en nogenlunde
dæmpet lyd du har tror jeg ikke du skal være bange. Det må være fra
transmissionen hvor man skifter "remskive" fra andet til tredie gear :)

MVH EjS

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-05-05 08:21

"EjS" <ejsFJERN@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> dæmpet lyd du har tror jeg ikke du skal være bange. Det må være fra
> transmissionen hvor man skifter "remskive" fra andet til tredie gear :)

Lyden skal ikke forveksles med turboen, som jo kun er der når man giver gas,
desuden kan den kun anes fra ca. 2000 og op.
Denne lyd er nu ret tydelig.
Men den holder ovre ved Peugoet nu, for at jeg har sikret mig at jeg har
reklameret i tide.

--
mvh / regards

Christian

Fra : EjS

Dato : 24-05-05 19:43

> [...]
> Denne lyd er nu ret tydelig.
> Men den holder ovre ved Peugoet nu, for at jeg har sikret mig at jeg har

Kan du høre turboen??? I så fald tror jeg det er godt du har fået den på
værksted - for den kan man i hvert fald ikke høre på en HDi.

Måske når motoren er helt kold kan man ane den ved næsten fuld gas på min
fars to HDi'er - men hvem gør det ved en kold diesel ??? :)

Den omtalte transmissionslyd findes især omkring 1300 o/min og op til
omkring 2000...

Held og lykke med det!
MVH EjS

Fra : Peter

Dato : 24-05-05 22:20

"EjS" <ejsFJERN@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
>
> Måske når motoren er helt kold kan man ane den ved næsten fuld gas på min
> fars to HDi'er - men hvem gør det ved en kold diesel ??? :)

Turboen på min HDi fløjter lidt .....

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Aardvark

Dato : 25-05-05 06:40

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in

> "EjS" <ejsFJERN@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Turboen på min HDi fløjter lidt .....
>
> /Peter

Enig, det gør den.

/Aard

*** Pug. 306 2.0 HDI ***

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-05-05 09:00

> [...]
>
> Kan du høre turboen??? I så fald tror jeg det er godt du har fået den på
> værksted - for den kan man i hvert fald ikke høre på en HDi.

Man kan ane den lidt over de 2000. Turboen er ikke spor tydelig, og det er
ikke den lyd jeg er i tvivl om.

> Måske når motoren er helt kold kan man ane den ved næsten fuld gas på min
> fars to HDi'er - men hvem gør det ved en kold diesel ??? :)

Ikke mig.

> Den omtalte transmissionslyd findes især omkring 1300 o/min og op til
> omkring 2000...

Har den det også ?
Mit arbejdes 306'er gør det også har jeg fundet ud af, så alt er nok som det
skal være.

Peugeot sagde også at det var normalt.

--
mvh / regards

Christian

Fra : alexbo

Dato : 24-05-05 19:29

"Christian B. Andresen" skrev

> Nogen som har en idé om hvad det kan være ?

Hvis lyden er den samme som når du bakker, så er det ikke noget problem,
det er tandhjulene i differentialet der kører på bagsiden.

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-05-05 09:01

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" skrev

> Hvis lyden er den samme som når du bakker, så er det ikke noget problem,
> det er tandhjulene i differentialet der kører på bagsiden.

Det minder lidt om det ja, tak for forklaringen, det var mere end Peugeot
mekanikeren kunne komme med.

--
mvh / regards

Christian