Scavenius og mig, de radikale og FK
Fra : Bo Warming

Dato : 23-05-05 06:10

Scavenius belyves at han troede på tysk sejr i WW2, men han gavnede DK udfra
tro på, at odds var som i WW1 = 50-50.
Han var radikal landsformand, men ophørte at betale kontingent da han o.
1930 var ambassadør i Sverige, og modvilligt lod han sig presse ind i
landets regering under krigen, fordi de kloge tyskere fandt ham kompetent ,
seriøs og troværdig- først som udenrigsminister under Stauning og Buhl,
siden som statsminister før og under hele systemskiftet, hvor vi fortsat var
fredsbesat og aldrig i krig med tyskerne.. På befrielsesdagen bad han om og
fik omsider sin afsked som regeringschef, og departementchefstyret var ikke
skyggeregering - det var lydigt overfor en diskret, men ægte regering.
Radikale vendekåber søger i lyset af V-kovendingen, der overgår al anden
revisionisme i anti-videnskabelighed, at lægge afstand til
samarbejdspolitiken og glemme at den største og gavnligste radikaler i 100
år var Scavenius.
Så de lærde strides om han var radikal eller partiløs-statsminister (landets
eneste nogensinde!) ,
_ når han ikke betalte kontingent_.
Hundredtusinder af medlemmer af parti-ungdomsorganisationer har skaffet
(korrupt, men ikke-annuleret ) statsstøtte til partiarbejdet ved at melde
sig ind og ikke betale kontingent selv.
Jeg har brev, om at jeg er smidt ud af folkekirken, men når jeg beder
skattevæsenet om at se på den tvangsindrevne kontingentbetaling,
kirkeskatten, så afviser de at ændre på denne tvangsindrivning, der jo
bunder i, at jeg ligesom Grundtvig er kristen, fordi min mor var kristen.
Jeg er døbt, og danskerne anser folkekirkemedlemskab for livsvarig dåbsgave.
Abbonerer man på et dagblad, får man det sendt længe efter man har ophørt at
betale. Næsten alle medlemskaber, der ikke er dyre, fortsætter i lang tid.

Selv vedr. noget så enkelt som "at være medlem eller ikke at være medlem"
evner vore papirnussere ikke andet end "alt flyder".

Med venlig hilsen Bo Warming, cand.scient. gymnasielærer, Bjelkes alle 46,
Nørrebro, 35861000
Forkort frit, eller lad mig.

Fra : Lyrik

Dato : 25-05-05 20:38

Jeg-mig-jeg-mig-min-mit!

Nu gides det ikke i et stykke tid Bo. Farvel og *PLONK*

Fra : Bo Warming

Dato : 26-05-05 07:19

"Lyrik .dk>" <lyrik@heaven<fjern> wrote in message
> Jeg-mig-jeg-mig-min-mit!

Når man skriver selvcentreret, skriver man om ting man har forstand på. Ny
viden, der ikke kan læses i de store generaliserende medier.

Jeg finder det trættende når mødre knytter alt til hvad deres barn kan og
gør, så jeg sørger for at advare pr varedeklartion(subject line) så de der
er trætte af min selvoptagethed kan nøjes med at læse andre af mine indlæg

- mens proppen er af - det er asocialt at maile alt for korte indlæg - så

- Tør hvidvin med lidt solbærlikør hedder "kir" og samme iskolde franske
cocktail med FERSKEN-likør hedder en "fjer".
Franskmænd med stil nyder en af disse til morgenmaden i st f juice.
Men begge likører er svære at finde, hvis ingen gammeldags vinhandel i dit
nabolag. (Hvor kender du fx dyre supermarkeder, der har ?)
Men igår havde min Aldi fået en ny "Fersken aperitif" til godt en tyver for
70 cl og den er næsten på højde med "Creme de Peche" til at blande i kold
hvidvin - eller vodka

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 26-05-05 07:30

Bo Warming skrev Torsdag den 26. maj 2005 08:19 i beskeden
<UTdle.3911$yo3.617@fe67.usenetserver.com> i gruppen dk.livssyn.kristendom:
> "Lyrik .dk>" <lyrik@heaven<fjern> wrote in message
> Når man skriver selvcentreret, skriver man om ting man har forstand på. Ny
> viden, der ikke kan læses i de store generaliserende medier.

Det er ret svært - hvis man vil bibringe noget kvalitativt til sine
medmennesker - at skrive om noget man ikke har forstand på...

> - mens proppen er af - det er asocialt at maile alt for korte indlæg - så

Nej, ligegyldigheder må gerne være korte for at spare båndbredde...

> [...]
> Men igår havde min Aldi fået en ny "Fersken aperitif" til godt en tyver
> for 70 cl og den er næsten på højde med "Creme de Peche" til at blande i

Dine sprittåger er hverken religiøse eller politiske. Tag dig en "snaps"
mere og giv plads til mere seriøse indlæg. På forhånd tak.

Henrik, Dianalund
"Herren lader ikke den retfærdige sulte,
men uretfærdiges krav afviser han" (Ordsp. 10:3).