Biskop Jan Lindhardt og min fup-eksklusion
Fra : Bo Warming

Dato : 23-05-05 05:26

Biskop Lindhardt der har overtaget Grosbøll, meddeler Politiken i fredags,
at han tror på en 13-14 millIONer forhistorie for vort univers.
Mikrofonholderne spørger ham ikke "hvad var der før da" - for
bigbang-einsteineriet om en snes milliARDer jo anti-videnskabeligt digtende
på linie med GT-genesis om 6 dage før Adam og Eva.
Da Jan Lindhardt også har kaldt sig selv skitzofren-psykotisk - uden
forbehold - i Løkkegaard DR-P1-timelangt interview med al mulighed for at
tale forståeligt, så lægger han (som sin far and then some) klart sit lod i
vægtskålen for, at biblen skal aldrig tages bogstaveligt - er poesi.

Vedr rygter om dobbeltmedlemskab af FK og andet trossamfund vedr mig, har
Lindhardt i vidners nærvær oplyst, at sådant ser kirken gennem fingre med -
og da skattevæsenet ikke vil lade mig slippe for at betale kirkeskat trods
eksklusions-brev , så må jeg antage, at også den muslimelskende domprovst
Anders Gadegaard, der som bispevikar smed mig ud af folkekirken, har været
poet og kun det.

Med venlig hilsen Bo Warming, cand.scient, gymnasielærer, Bjelkes alle 46,
Nørrebro, 35861000

Forkort frit

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 23-05-05 07:28

> Biskop Lindhardt der har overtaget Grosbøll, meddeler Politiken i fredags,
<klip>
En hel masse
</klip>

Det er fascinerende, egentlig. Enhver sag, der kommer op i aviserne i
Danmark har åbenbart noget med din sag med folkekirken at gøre.

Jeg ser avisoverskrifterne for mig:

"Bøgen springer ud - Bo Warming får skylden og bliver smidt ud af
folkekirken uden grund"

--
Morten

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-05-05 07:44

Morten Due Jensen skrev i 429177fc$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

[ ... ]
> [...]
>
> Jeg ser avisoverskrifterne for mig:
>
> "Bøgen springer ud - Bo Warming får skylden og bliver smidt ud af

Sådan skal det siges

http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - *også med DebatForum*

Fra : Bo Warming

Dato : 23-05-05 18:06

"Andreas Falck" <bse32568@vip.cybercity.invalid> wrote in message
> Morten Due Jensen skrev i 429177fc$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
> [ ... ]

> Sådan skal det siges

Ingen har påstået årsag-sammenhæng

Men en paralel vedr den latterlige eksklusion af mig, og så Grosbøll og
Scavenius osv.

Falck har ALDRIG nærmet sig det væsentlige spørgsmål - hvordan ville
folkekirkens forkyndelse stå svagere, hvis der ikke blev ekskluderet?

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-05-05 18:34

Bo Warming skrev i 14oke.8519$Ah.5442@fe81.usenetserver.com

[ ... ]
> Falck har ALDRIG nærmet sig det væsentlige spørgsmål - hvordan ville
> folkekirkens forkyndelse stå svagere, hvis der ikke blev ekskluderet?

Hvad i alverden skulle din ekslusion da også have med forkyndelse at gøre?

Fra : Bo Warming

Dato : 23-05-05 23:01

> Bo Warming skrev i 14oke.8519$Ah.5442@fe81.usenetserver.com
>
> [ ... ]
>
> Hvad i alverden skulle din ekslusion da også have med forkyndelse at gøre?

Har vor statskirke andre opgaver end at forkynde kristendom`?

Hvorfor smide folk ud, hvis de ikke skader det altafgørende forkyndelsesjob?

Ribers mente man gjorde NewAge reinkartionister stuerene i FK fordi han var
i menighedsråd

Grosbøll ønskes fyret, fordi han tegner FK, som præst

Men at smide mig ud er aldeles meningsløst - og ingen har kunne forsvare
det. Falck er regler-for-reglernes skyld og ser jura som vigtigere end nogen
kirkelige arbejdsopgaver, lader det til - KAN NOGEN BAKKE FALCK - eller
domprovst bispevikar Anders Gadegaard - OP?

Fra : Vidal

Dato : 23-05-05 19:44

Bo Warming wrote:

Politiken i fredags,
univers.

---
http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=379418

"Jan Lindhardt slog nemlig fast, at heller ikke han tror,
at Gud skabte verden på 6 dage, men at det snarere tog
tog ham - altså Gud - 13 eller 14 millionerår. Formentlig
hentydes der til de 13-14 milliarder år, der skønnes at være
gået siden Big Bang - universets fødsel."
---

Så på det punkt er han vist enig med de fleste
ikke-fundamentalistiske kristne.

Men Politikens referat, som man kan læse det i linket, synes
at være stærkt forvridende og tendentiøst.

---
"Den slags tal stammer selvfølgelig fra naturvidenskabelig
forskning på området. Men hvis det er den til enhver tid
fremherskende videnskabelige hypotese om, hvornår og hvordan
verden blev til, der bestemmer, hvad biskoppen tror på om
Jordens skabelse, så følger det, at Gud er et overflødigt
element, når vi skal sige noget om skabelsen som virkelig
begivenhed eller proces.

Hvis præster og troende tror på, hvad videnskaben til enhver
tid når frem til – hvilket er vældig fornuftigt – gør det jo
ikke nogen forskel at blande Gud ind i spørgsmålet."
---

Altså, hvis man ikke læser biblen bogstaveligt, så er
man ikke rigtig kristen, for så tror man om det, som
alle andre.

Egentligt er det en underlig artikel. Gad vide, hvem
journalisten er?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-05-05 23:27

Vidal wrote:

> [...]
> man ikke rigtig kristen, for så tror man om det, som
> alle andre.
>
> Egentligt er det en underlig artikel. Gad vide, hvem

Godt spørgsmål.

Det er i hvert fald "go'" gammeldags kulturradikalisme for fuld udblæsning:

Mit gæt er derfor at det muligvis kan være Seidenfaden selv: Den
fuldstændigt latterlige selvhøjtideligehed baseret på nonsensargumenter
(f.eks. at tro på Gud nødvendigvis implicerer fundamentalistisk
seksdageskreationistisk Bibeltolkning) og den arrogante hån af en
ærgelig fortalelse fra den desværre evigt distræte Roskilde-bisp kunne
såmænd tyde på det...

Anders Peter Johnsen

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 25-05-05 11:05

Vidal wrote:
> Egentligt er det en underlig artikel. Gad vide, hvem
> journalisten er?

Jeg gjorde mig den ulejlighed at skrive til Politiken fejl-og-fata og
forklare dem, at lederskribent faktisk ikke havde forstået hvad der
mentes med begrebet en skabende og opretholdende gud. Altså at lederen
byggede på en rent faktuel mangel på viden om betydningen af et
bregreb.

Jeg fik det svar tilbage, at min mail var videregivet til lederskribet
gruppen, men at den vel egentlig var at betragte som et debatindlæg.
Jeg forstår ved min død ikke hvordan den skulle kunne være et
debatindlæg. At diskutere om en skabende og opretholdende gud er det
samme som at være bibeltro (når det komemr til skabelsesberetningen)
svarer jo til at diskutere, om en meter er længere end en engelsk fod.
At indgå i en sådan diskussion kræver total mangel på viden om
emnet.

Jeg forventer ikke noget svar fra lederskribent gruppen. Når man er i
stand til at begå en så gigantisk fejl offentligt, så er man nok
også overbevist om sin egen ufejlbarlighed.
At blive journalist i dagens danmark kræver åbenbart ikke meget
hverken viden eller evne til tænkning.

J.O.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-05-05 14:09

<jenspolsen@hotmail.com> wrote in message
Vidal wrote:
> [...]

også overbevist om sin egen ufejlbarlighed.
At blive journalist i dagens danmark kræver åbenbart ikke meget

BW; Det kræver højt intellekt, der misbruges til ordkløverisk journalistisk
feinsmækkeri, så manipulation og hjernevask kan effektiviseres til skade for
vort fædreland.

Jeg har over tyve gange klaget til Politikens fejl-fakta og altid om langt
mere saglige og konkrete emner. Godt halvdelen er blevet afvist. De retter
stort set kun ligegyldige slåfejl.

Min aktuelle sag hvor jeg aldrig har blufærdighedskrænket nogen, men an
tiracisterne har indgivet falsk anmeldelse, ville de altid kunne slippe fra
at servere, så jeg blev skurk. De er forbandet dygtige. Alle kan dog se at
jeg har fat i alle lange ender, så ingen avis vil dække historien. Her
brevkopi

-------------------

Udfra dokumentation vedr invaliditet er undertegnede pensionist for nogle
år siden blevet lovet udbringning og returnering af bøger den første tirsdag
i hver måned - uden forbehold eller tidsbegrænsning eller betingelser..

Dette forår brød man aftalen i ca 3 måneder - så længe gik der desværre, før
jeg venligt ringede op og forespurgte om hvornår bibliotekets løfte til mig
igen ville blive holdt. Jeg læser mange bøger, især efter jeg blev
arbejdsløs som gymnasielærer.

Telefonen besvaredes af souchef Lillemor Laidlaw, der meddelte
(triumferende) at jeg ikke ville få ordningen genoptaget, og grunden ville
hun ikke oplyse - den skulle jeg have at vide af chefen, som først ville
være på arbejde om en uge.
Efter en uge ringede jeg og fik at vide af chef Finn Pedersen, at ordningen
ville komme igang snarest, og det er sket.
I denne og i en tidligere snak meddelte han, at et biblioteksbud har oplevet
sig blufærdighedkrænket af mig, og derfor har nægtet at udbringe - i begge
telefonsamtaler har han erkendt, at det er en fejl, at man har taget hensyn
til kritikken

Fjeren der er blevet til fem høns, består i, at når der bankes på min villas
stue-dør, og jeg kommer ud og åbner til den besøgende, der står ude i det
fri, så sker det undertiden, at jeg åbner døren kun ti centimeter, for at se
hvem det er, og for at indlede snak om, hvad ærindet er, mens jeg trækker
bukser på - så vi har øjenkontakt - men man kan på mine bevægelser se, at
jeg er ved at påføre mig yderbenklæder, og aldrig har nogen kunne se mine
ædlere dele eller lignende.

At jeg gider klage til bibliotekstoppen, hvilket sker hermed, og evt videre
til kultur- eller indenrigsministerie afhængig af jeres ankevejledning, er
at en biblioteksansat pige fornylig har anmeldt falsk om
blufærdighedskrænkelse, som politiet tog alvorligt og oplyste , at de ville
straffelovs-sigte mig udfra - hvad selvfølgelig ikke sker, når en jurist på
Bellahøj Politistation har set på sagen, (hvor jeg har anmeldt for falsk
anmeldelse mod pigen.)
Politiets eneste begrundelse for at tro på pigen var, at jeg har 3
injuriedomme af typen §266b - ligegyldige bødestraffe der ikke pletter in
straffeattest, og som handler om idealistisk, politisk brug af ytringsfrihed
om saglige emner på internettet.

Så Bragesgade-biblioteket er altså et antiracistisk miljø, hvor man i stedet
for at hjælpe borgerne med bog-behov spilder tid på rygtesmeder og
planlægning af kriminalitet og regelbrud , og derfor klager jeg hermed over
løftebrud i ca 3 måneder , og beder ledelsen om at se nærmere på forholdene
på dette arbejdssted, og meddele mig om sagens udfald snarest.

Med venlig hilsen Bo Warming, cand.scient., Bjelkes Alle 46, 2200 N,
35861000