Ford Mondeo 1,8i 1994, hvad går sådan en l~
Fra : Frederik C

Dato : 22-05-05 22:44

Hej

Som subjekt siger?

Mvh.

Frederik

Fra : Lars Øland Hansen

Dato : 23-05-05 06:34

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Som subjekt siger?
>
> Mvh.
>
> Frederik

Min var godt nok fra januar 95, men mon ikke det er nogenlunde det samme.
Både med og uden "sommerhuset" efter den, gik den ca. 11-13 km/l.
Hvis jeg var med "Gutterne" afsted på ferie og den virkelig fik en spand
havre kunne jeg presse den ned på omkring 10 km/l.

Kanon køremaskine for øvrigt.

Lars Øland

Fra : Frederik C

Dato : 23-05-05 08:54

"Lars Øland Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis jeg var med "Gutterne" afsted på ferie og den virkelig fik en spand
> havre kunne jeg presse den ned på omkring 10 km/l.

Tusind tak.

Mvh.

Frederik

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 23-05-05 09:32

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Som subjekt siger?

Min er en 1,8i fra april 1994 som har trillet 295.000 km, den går ca omkring
de 12,8 km/l, jeg kører ca 90 - 100 km om dagen, og jeg ligger med ca 95-100
km/t.....

Får den klø kan jeg vel presse den ned på 10,5 km/l, men under 10 km/l har
jeg aldrig haft den, selvom jeg har forsøgt

--
Mvh Jacob
Tullende rundt i en bovlam Ford Mondeo 1,8 - '94.......

Fra : Brian

Dato : 24-05-05 16:33

Hejsa!

Jacob Bjørn skrev:

> Min er en 1,8i fra april 1994 som har trillet 295.000 km, den går ca
> omkring de 12,8 km/l, jeg kører ca 90 - 100 km om dagen, og jeg
> ligger med ca 95-100 km/t.....

Så kan jeg vist ikke andet end være tilfreds med at min gamle Vectra A
har kørt 11,97Km/l i gennemsnit over 4 tankfulde.
Det er så også en 2,5 V6, så lidt mere skal den vel bruge end en 1,8 af Ford
aftapning

Økonomien på vinterdækkene snakker vi ikke om....

/Brian

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 24-05-05 17:04

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har kørt 11,97Km/l i gennemsnit over 4 tankfulde.
> Det er så også en 2,5 V6, så lidt mere skal den vel bruge end en 1,8 af

Hehe, ja jeg har endnu ikke kørt en tankfuld hvor pedalen ikke har været i
bund en enkelt gang eller 3..... Så jeg synes de 12,8 er et ok gennemsnit

Fra : Brian

Dato : 24-05-05 19:53

Hejsa!

Jacob Bjørn skrev:

> Hehe, ja jeg har endnu ikke kørt en tankfuld hvor pedalen ikke har
> været i bund en enkelt gang eller 3..... Så jeg synes de 12,8 er et
> ok gennemsnit

Kender det godt - jeg har heller ikke købt min bil for at nyde udsigten fra
motorvejen

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-05 13:31

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote in message
> Hej
>
> Som subjekt siger?

min 97' 1.8 går 14 km/l i snit, men jeg kører også mange korte ture.
Aller bedste resultat jeg har lavet var lidt over 16 Km/l og det dårligste
på 11.5.

--
Tom

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 23-05-05 15:25

> [...]
>
> min 97' 1.8 går 14 km/l i snit, men jeg kører også mange korte ture.
> Aller bedste resultat jeg har lavet var lidt over 16 Km/l og det dårligste

14 km/l i snit? Over 16 km/l???? Sig mig....kører du aldrig over 50 km/t?

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-05 17:33

"Jacob Bjørn" <jacobkosovo@hotmail.comREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> 14 km/l i snit? Over 16 km/l???? Sig mig....kører du aldrig over 50 km/t?

Det er jo en morfarbil

jo jeg kører nææsten altid lidt over det jeg må pånær i byerne

--
Tom

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 23-05-05 17:40

> "Jacob Bjørn" <jacobkosovo@hotmail.comREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> Det er jo en morfarbil
>
> jo jeg kører nææsten altid lidt over det jeg må pånær i byerne

Hmmmm.......synes nu ikke min højrefod er så tung.....men ok...

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-05 07:26

"Jacob Bjørn" <jacobkosovo@hotmail.comREMOVETHIS> wrote in message

> Hmmmm.......synes nu ikke min højrefod er så tung.....men ok...

Jeg bor jo også ude på lars tynds... mark hvor der dårligt er noget trafik
uden for arbejdstid start og slut. Og nu hvor vi har fået dobbeltsporet vej
så skal man godt nok have meget selvdiciplin for at holde sig på 80. Jeg
plejer at falde igennem hver gang

--
Tom

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 24-05-05 14:05

..
> [...]
> vej
> så skal man godt nok have meget selvdiciplin for at holde sig på 80. Jeg

Jeg ligger og kører mellem Holstebro og Skive hver dag, og om morgenen
plejer jeg nu heller ikke have det store problem med at holde en jævn
fart...... Det kan godt knibe lidt om eftermiddagen når jeg kører hjem til
Holstebro, så det kan være derfor...

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-05-05 07:28

Tom wrote:
> [...]
>

> min 97' 1.8 går 14 km/l i snit, men jeg kører også mange korte ture.
> Aller bedste resultat jeg har lavet var lidt over 16 Km/l og det dårligste

Det lyder edderma'me kedeligt! :) Hvor mange minutter er der fra 0 til 27.78m/s?

Jeg kan da godt få min 96' 2L Yoda til at gå 15 men det er bedre med 12-13 stykker.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-05 07:52

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message

> Det lyder edderma'me kedeligt! :) Hvor mange minutter er der fra 0 til
27.78m/s?

Jep de 16 Km/l var kedelige. Det var på en tur fra Sønderborg til Rømø. De
14 går nu ganske ok, men da jeg som sagt bor langt ude, så er der ikke
lyskryds for hver 500 m (hvis man vælger den rigtige vej) og det er jo med
til at bedre økonomien væsentligt.

> Jeg kan da godt få min 96' 2L Yoda til at gå 15 men det er bedre med 12-13
stykker.

min er jo også kun en 1.8 så den skulle da også gerne gå lidt længere end en
2.0

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-05-05 08:39

Tom wrote:
> [...]
>
> stykker.
>
> min er jo også kun en 1.8 så den skulle da også gerne gå lidt længere end en

Helt bestemt.

Det er så viseligt indrettet at for en Carina E 1996 er 1.8L (7a-fe, 107hk/150Nm) en
leanburn, dvs den har mere power end 1.6L (4a-fe, 106hk/136Nm) og kører samtidig længere
på literen, lidt kompliceret.

2L (3s-fe, 128hk/182Nm) er ikke leanburn men dog udformet med henblik på økonomi, dvs hele
cylindervolumenet befinder sig i toppen af stemplet for bedre swirl og kun 22grader
imellem de to ventilrækker.

2L sportsmotorerne (3s-ge og 3s-gte 158hk-175hk/200-250hk) med flade stempler og 45 grader
imellem ventilerne skal jeg slet ikke rode mig ud i :)

Mvh
Roberto