Catalyst 5.5 uden Catalyst Control Center?
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-05-05 21:46

Hej,

Er der nogen der ved, om man kan få en udgave af Catalyst 5.5-
driveren som har det gamle udseende i stedet for det nye klamme
Control Center? Jeg hader det allerede.

Ikke nok med at det er langsomt som bare pokker, men det ændrer
også gammaindstillingen på skærmen et stykke tid efter at Windows
er indlæst, og jeg kan tilsyneladende ikke få det til at holde
op med det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hans

Dato : 22-05-05 21:57

Thomas G. Madsen skrev:
> [...]
> også gammaindstillingen på skærmen et stykke tid efter at Windows
> er indlæst, og jeg kan tilsyneladende ikke få det til at holde

Du finder begge udgaver af driveren på samme side hos ATI. Du skal bare
vælge den øverste i stedet for den nederste version som indeholder
Catalyst kontrolcenteret. Hvis du ser efter er der ret stor forskel i
filstørrelsen.

Hans

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-05-05 22:11

Hans skrev:

> Du finder begge udgaver af driveren på samme side hos ATI.

Jeg har åbenbart en uheldig side i mine foretrukne, for det er
følgende side, jeg har hentet den fra, hvor man kun kan hente
5.5 med Control Center eller Control Center uden driver.
<http://www.ati.com/products/catalyst/index.html>.

Fandt den uden Control Center her:
<https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27>

Tak for hjælpen. Nu håber jeg dæleme at den ikke piller ved
min gammaindstilling, for så boykotter jeg ATI for stedse!

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-05-05 23:36

Thomas G. Madsen skrev:

> Nu håber jeg dæleme at den ikke piller ved min
> gammaindstilling, for så boykotter jeg ATI for stedse!

Det gjorde den heldigvis ikke :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hans

Dato : 23-05-05 00:35

Thomas G. Madsen skrev:

> Det gjorde den heldigvis ikke :)

Det regnede jeg ikke ikke med da jeg bruger den samme driver. Jeg
installerede Catalyst driveren på et tidspunkt, bare for at se hvad det
var for en størrelse, men da jeg så mine billeder i Photoshop og hvad
der kom ud af printeren, kunne det ikke gå stærkt nok med at skrælle
driveren ud igen.

Hans

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-05-05 11:45

Hans skrev:

> [..] men da jeg så mine billeder i Photoshop og hvad der kom
> ud af printeren, kunne det ikke gå stærkt nok med at skrælle
> driveren ud igen.

Jeg er træt af, at ATI nok engang begynder at pille ved den
slags. Det er ikke første gang de gør noget lignende. Sidste
gang var med Catalyst 4.2, hvor de pludselig bestemte sig for,
at programmer som Adobe Gamma og lignende, ikke skulle fungere
sammen med deres driver.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-05-05 21:58

> [...]
> også gammaindstillingen på skærmen et stykke tid efter at Windows
> er indlæst, og jeg kan tilsyneladende ikke få det til at holde

Ja du downloade da bare den rigtige fil ;)
uden control center.

kurt

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-05-05 22:00

Thomas G. Madsen wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der ved, om man kan få en udgave af Catalyst 5.5-
> driveren som har det gamle udseende i stedet for det nye klamme

Tag den øverste i "high speed" rubrikken, den som IKKE kræver .NET
installeret, på 26.0 MB. Det er den normale udgave.. er jeg 99% sikker på.