Grillplads på terassen
Fra : Hjorth

Dato : 22-05-05 20:18

Er der nogen her der har fundet de vises sten?

Vi har grillet i aften i Weberen, men igen er vore havestole
og bord belagt med kulstøv.

Er Det grillstarteren der sender partikler op?
Er det grillstarteren når man hælder brikketter på?
Eller er det op gennem de 4 udliftningshuller?

Jeg bruger head beats briketter og bruger dem
flere gange, da jeg kan 'slukke' dem ved at lukke for
ilttilførslen.

Sjkal jeg bare længere væk i haven med ovennævnte
eller er der andre gode ideer.

Er der samtidig ideer til et bord, der kan passe sammen med
57 cm med askefang eller måske et helt udekøkken
på terassen - det kræver måske en udvidelse af terassen?

Jørgen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-05-05 20:37

Hej,

On Sun, 22 May 2005 21:17:50 +0200, "Hjorth" <j.hjorth@stofanet.dk>
wrote:

>Vi har grillet i aften i Weberen, men igen er vore havestole
>og bord belagt med kulstøv.
>Er Det grillstarteren der sender partikler op?

Næææh... Vi har også lidt det samme - i en One-Touch Performer, og den
tænder vi med en lille gas-brænder i grillen.

>Jeg bruger head beats briketter og bruger dem
>flere gange, da jeg kan 'slukke' dem ved at lukke for
>ilttilførslen.

Ditto.. Og der falder lidt kulstøv på vores møbler. Dog ikke sådan en
massivt lag, men lidt sort når man tørrer bordet af.

>Er der samtidig ideer til et bord, der kan passe sammen med
>57 cm med askefang eller måske et helt udekøkken
>på terassen - det kræver måske en udvidelse af terassen?

Se - der "fik" vi jo så bord med til vores, det er faktisk rigtig
smart i praksis.

** Lars

Fra : Emil

Dato : 22-05-05 21:07

On Sun, 22 May 2005 21:17:50 +0200, Hjorth wrote:

>Er der samtidig ideer til et bord, der kan passe sammen med
>57 cm med askefang eller måske et helt udekøkken
>på terassen - det kræver måske en udvidelse af terassen?

Her er lidt inspiration:

<http://www.mdr.de/einfach-genial/aktuell/1951050.html>

m.v.h. Emil