Uheld i udlandet - hvem hjælper
Fra : jones_net

Dato : 22-05-05 20:18

Hejsa

Hvis jeg bliverindblandet i et trafikuheld i Norge, hvem vil så komme til at
betale for transporten af min biltil mekaniker og evt. hjem til Danmark, i
følgende 2 tilfælde:

Modparten har 100% skyld i uheldet - så er det vel hans forsikring, som
betaler for transporten af min bil?!
Jeg er selv skyld i uheldet - jeg har kasko, vil den så betale for
transporten, eller er dette ikke dækket i en kaskoforsikring? Det er en
TopDanmark, hvis det har noget at sige...

/J

Fra : alexbo

Dato : 22-05-05 20:24

"jones_net" skrev

> i følgende 2 tilfælde:

> Modparten har 100% skyld i uheldet - så er det vel hans forsikring, som
> betaler for transporten af min bil?!
Jeg formoder at du ikke har kasko i dette tilfælde, så betaler du først selv
og derefter betaler modpartens forsikring dig.

> Jeg er selv skyld i uheldet - jeg har kasko, vil den så betale for
transporten,
Ja.

mvh
Alex Christensen

Fra : LD

Dato : 23-05-05 01:27

> Jeg er selv skyld i uheldet - jeg har kasko, vil den så betale for transporten, eller er dette ikke dækket i en kaskoforsikring?
> Det er en TopDanmark, hvis det har noget at sige...

SOS International kan tage din bil på lokalt værksted, eller eventuelt
hjem til Danmark, uafhængigt at skyldsspørgsmålet.

http://www.topdanmark.dk/service/rodtgront/index.php#info

Fra : jones_net

Dato : 23-05-05 09:04

"LD" <answer.tothe@group.invalid> wrote in message

> SOS International kan tage din bil på lokalt værksted, eller eventuelt
> hjem til Danmark, uafhængigt at skyldsspørgsmålet.
>
> http://www.topdanmark.dk/service/rodtgront/index.php#info

Rødt kort er nu bestilt

Men det er vel stadig kaskoforsikringen som betaler - og dermed min
selvrisiko!?

/J

Fra : Michael Thomsen

Dato : 23-05-05 11:03

On Mon, 23 May 2005 10:03:38 +0200, jones_net <jones_netng@yahoo.dk> wrote:

> Rødt kort er nu bestilt
>
> Men det er vel stadig kaskoforsikringen som betaler - og dermed min
> selvrisiko!?

SOS kører svjv selvstændigt, forstået på den måde, at
forsikringsselskaberne betaler et årligt beløb til SOS, og så klarer SOS
resten.

Jeg betalte i hvert fald ikke en øre for at få transporteret min havarede
bil (ikke ulykke) hjem fra Strasbourg, udover benzinen til lejebilen, som
SOS også stillede tilrådighed.

Alt i alt glimrende service, som man desværre møder alt for sjældent nu om
dage.

Bemærk dog, at hvis bilens værdi er meget lav kan SOS vælge at sige nej
til hjemtransport, og hvis det er en mindre reperation bliver den som
regel også lavet lokalt.

//michael

--
Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php