Skærme
Fijala 3554
Rensning af 17" LG 1730BSNT TFT (12ms) skæ~
Fra : Per Nielsen

Dato : 22-05-05 17:54

Hejsa.

Hvad vil i anbefale til rensning af ovennævnte skærm?

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116940

Jeg har fået noget reklame fra www.homeenter.com vedr. nogle AM produkter,
er det noget der kan anbefales?

Desværre kan jeg ikke lige give nogle direkte links, men der skulle være
tale om

AM Screen Cleaning (gel, stofklud medfølger)
AM OneClean (også til CD- og DVD-skiver)

Jeg skal alligevel have købt nogle skiver, så jeg fandt lige OneClean:

http://mediecentralen.com/index.php?page=products&product_id=276

Hvad bruger i andre til at tørre af med, da køkkenrulle åbenbart ikke skulle
være så godt? Har dog ikke haft nogle problemer med det på min CRT-skærm

Er der andre og bedre/billigere produkter der kan anbefales?

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 22-05-05 18:14

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> CRT-skærm
>
> Er der andre og bedre/billigere produkter der kan anbefales?
Blød bomuldsklud hårdt opvredet i lunkent vand
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-05-05 19:04

Paul Østerby Sørensen wrote:
> Blød bomuldsklud hårdt opvredet i lunkent vand.

Er blød bomuldsklud ikke et vidt begreb ? Kan det indsnævres lidt? Hvad
med en optiker, kan man gå ned til en sådan og spørge lidt mere specifikt?

Fra : Jens G

Dato : 22-05-05 19:14

On Sun, 22 May 2005 18:54:08 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Hvad bruger i andre til at tørre af med, da køkkenrulle åbenbart ikke skulle
>være så godt? Har dog ikke haft nogle problemer med det på min CRT-skærm

En micro-fiber klud, hårdt opvredet.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-05-05 19:26

Jens G wrote:
> En micro-fiber klud, hårdt opvredet.

Hvor køber man en sådan, optiker? Kan det evt. kombineres med AM's
produkter, eller skal det forstås sådan at det egentlig er penge ud af
vinduet. Min datter har det med at sætte fedtfingre på skærmen.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 22-05-05 20:37

> Hvor køber man en sådan, optiker? Kan det evt. kombineres med AM's
> produkter, eller skal det forstås sådan at det egentlig er penge ud af
> vinduet. Min datter har det med at sætte fedtfingre på skærmen.
Hvis du vil bruge en microfiberklud så gå til Netto eller Aldi da disse to
forretninger ofte har disse produkter på udsalg, ellers brug en blød
bomuldsklud " godt forvaskede underbukser" og glem alt om vidundermidler.
Der har forøvrigt kørt indtil flere diskutioner om det ene eller det andet
prøv google groups
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-05-05 20:45

> [...]
> vidundermidler. Der har forøvrigt kørt indtil flere diskutioner om
> det ene eller det andet prøv google groups

OK. Jeg har nu, sammen med at jeg alligevel skulle have nogle skiver,
bestilt flg.:

http://mediecentralen.com/index.php?page=products&product_id=276

AM-Danmark OneClean PC & TV skærmrens.
Der følger en mikro-fiber klud med, så må vi se hvad det duer til

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-05-05 12:05

Paul Østerby Sørensen skrev:

> en blød bomuldsklud " godt forvaskede underbukser" og glem alt om

Det ta'r ikke fedtfingre.

Fra : Jens G

Dato : 22-05-05 21:33

On Sun, 22 May 2005 20:26:26 +0200, "Per Nielsen"
> [...]

>produkter, eller skal det forstås sådan at det egentlig er penge ud af
>vinduet. Min datter har det med at sætte fedtfingre på skærmen.

Jeg ved faktisk ikke hvor den pose micro-fiber klude vi har liggende
er købt. Vi har haft dem længe.

Fordelen ved kun at bruge vand er, at man ikke risikerer at beskadige
eventuelle coatings med opløsningsmidler.

Selv har jeg aldrig brugt rengøringsmidler på mine skærme. Kun vand i
en hårdt opvredet klud.

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-05-05 21:38

Jens G wrote:
> Selv har jeg aldrig brugt rengøringsmidler på mine skærme. Kun vand i
> en hårdt opvredet klud.

Er det godt nok mod fedtfingre?

Fra : Jens G

Dato : 23-05-05 17:15

On Sun, 22 May 2005 22:37:54 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Er det godt nok mod fedtfingre?

Til almindelige pegefingeraftryk er det fint, og pletter efter en
kraftig nysetur forsvinder også.

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-05-05 18:07

Jens G wrote:
> Til almindelige pegefingeraftryk er det fint, og pletter efter en
> kraftig nysetur forsvinder også.

Ok. Som skrevet tidligere har jeg nu bestilt noget AM rens, hvor der også
følger en mikro-fiber klud med, så både fedtfingre og nyseefterladenskaber
kan nu vente sig

Fra : CopyCat

Dato : 22-05-05 21:59

> Hvad vil i anbefale til rensning af ovennævnte skærm?

Jeg bruger altid sådan noget Vindue/spejl pudsemiddel og køkkenrulle .. og
hvis det er rigtig slemt ren sprit...

Vindues rens er testet på min ADI fladskærm og spritten er testet på 2 IBM
bærbare ..

Det gives ingen garantier .. for andet end fedtfingre bliver væk ..

~~Frank .,

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-05-05 22:21

CopyCat wrote:
> [...]
> 2 IBM bærbare ..
> Det gives ingen garantier .. for andet end fedtfingre bliver væk ..

Det er det jeg ikke rigtigt tør. På min egen 19" Samtron96B har det aldrig
givet problemer (hvad jeg ved af), men vdr. fladskærme har jeg læst mig til
at det ikke skulle være nogen særlig god ide.

Fra : CopyCat

Dato : 23-05-05 18:37

> [...]
til
> at det ikke skulle være nogen særlig god ide.

Jeg har gjort mange ting rent i ren sprit... både mobil telefoner
fjerbetjeninger, fjernsyn, computer kabinetter og computerskærme.
indtil videre er der kun 1 ting der har lidt overlast ., og det var coveret
på min nokia 3200 .. den kunne ikke tåle spritten..

Men ellers kunne opvaskevand måske være er alternativ, det har jeg også
brugt til meget, og det kan godt tage de fedtede fingre..

Men ., det er selvfølgelig også ærgeligt at få sin nye fladskærm helt hvid,
hvis den ikke kan tåle spritten i vindues rens...

~~Frank .,

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-05-05 19:41

CopyCat wrote:
> Men ., det er selvfølgelig også ærgeligt at få sin nye fladskærm helt
> hvid, hvis den ikke kan tåle spritten i vindues rens...

Det er jo det. Jeg tror liiiige jeg springer det eksperiment over.....