Ret OT spørgsmål, men desværre nødvendigt
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 22-05-05 15:18

Hvordan beskriver jeg dette forum i en litteraturliste vedr. min opgave?

Fra : Holst

Dato : 22-05-05 15:45

Søren Kjeldsen wrote:

> Hvordan beskriver jeg dette forum i en litteraturliste vedr. min opgave?

news:dk.kultur.film - debatforum om film på Usenet

eller lignende.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 22-05-05 16:41

Således skrev Holst den Sun, 22 May 2005 16:44:45 +0200:

>news:dk.kultur.film - debatforum om film på Usenet
>
>eller lignende.

Referencer til enkelt indlæg kunne også angives som f.eks.

<http://groups-beta.google.com/group/dk.kultur.film/msg/654bd5abf53c3fb9>

Knud
--
Non curo. Si metrum non habet, non est poema

Fra : Devast8or

Dato : 22-05-05 17:57

Knud Winckelmann wrote:

> Referencer til enkelt indlæg kunne også angives som f.eks.
>
> <http://groups-beta.google.com/group/dk.kultur.film/msg/654bd5abf53c3fb9>
>
> Knud

God idé, jeg ville nok bruge begge på en gang.

Men, Søren, husk at skrive dato på når du bruger hjemmesider som referencer.
Det fik vi ihvertfald at vide vi skulle, da jeg læste (og det kan jo aldrig
skade).

Devast8or

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 22-05-05 19:27

> [...]
> referencer.
> Det fik vi ihvertfald at vide vi skulle, da jeg læste (og det kan jo

Det er rigtig... Desværre ligger landet jo så, at jeg ikke kan huske,
hvornår jeg kiggede de diverse steder... Men hvad fanden... Jeg krydstjekker
dem lige igen og finder på en dato

Fra : /Ole

Dato : 22-05-05 20:23

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

> Det er rigtig... Desværre ligger landet jo så, at jeg ikke kan huske,
> hvornår jeg kiggede de diverse steder... Men hvad fanden... Jeg
krydstjekker
> dem lige igen og finder på en dato

Jeg har lært, at hvis man henviser til eller refererer til en hjemmeside
eller lignende, så skal man ud over et præcist link også vedlægge
hjemmesiden/indlægget i papirform - det kan jo være, at censor sætter sig
ned for at tjekke din kilde, og beskeden er fjernet eller hjemmesiden
nedlagt - og så er det jo pludselig din påstand om at "det stod der
altså..."

Et screenshot af hjemmesiden eller teksten printet ud... På universitetet er
det heller ikke altid helt godt nok, fordi alle kan jo ytre sig på nettet,
det gør det ikke rigtigt! Hvem har skrevet det? Og hvor ved vedkommende det
fra? Hvad bygger vedkommende det på osv...
Hvis der bare er tale om tilfældige danskeres mening om et eller andet emne,
så er der nok ingen problemer her, så er det lige så godt som en
"professionel" meningsmåling... Du ved bedst...

/Ole

Fra : PerX ...

Dato : 24-05-05 01:27

In article <Kw0ke.113$qy6.82@news.get2net.dk>,
lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS says...
> Hvordan beskriver jeg dette forum i en litteraturliste vedr. min opgave?

Lettere forstyrret? ;)

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 24-05-05 07:57

> Lettere forstyrret? ;)

tihi... :-Æ
Men nu er den afleveret, så der er ikke så meget mere at gøre ved det.