Alfa - Renault - Volvo - Ford
Fra : Simon

Dato : 22-05-05 12:37

Ja så er tiden kommet itl, at jeg skal ny bil.

Jeg har ikke den store indsigt i de forskellige mærker , så jeg vil høre
om
nogen kan dele ud af deres erfaringer/menninger.

Jeg tænker:

Hvilken er dyr/billig på værkstedet
Hvilken går ikke i stykker for et godt ord.
Hvordan holder de brugtprisen
Hvad med sikkerheden
Ruster en Alfa mere end de andre.
Har Renault samme som Citroen at "almindelige" mekanikkere ikke vil røre
ved
den.

Lad mig høre hvad du synes der skal investeres i.

Alfa 156 St.
Renault Scenic
Ford Focus St.
Volvo V40
Kom hellere end gerne med andre forslag.

Budgettet ligger omkring de 175.000 som absolut max.
to voksne + 1 barn 2 år. kører en del km i løbet af en uge, samt længere
ture til famlie i weekenderne.

Simon

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : TDN

Dato : 22-05-05 12:59

"Simon" <simonbauer@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ture til famlie i weekenderne.
>
> Simon

> Den har indtil videre sparet mig for at få 353 spam-mails.

Hvis driftsikkerheden betyder noget så se her:

http://www.adac.de/Auto_Motorrad/pannen_und_maengel/pannenstatistik_2004/default.asp?ComponentID=113337&SourcePageID=9989%230

Find de ovennævnte biler og se hvor tit der er haverier pr. 1000 biler.

Ud af de nævnte er Focus den mest driftsikre og Alfa absolut bundskraber.
Alfa er nok den sjoveste at køre så det kommer lidt an på dine behov. Focus
går dog også for at have rigtigt gode køreegenskaber uden de dog når Alfa.
Husk Alfa Stw. er en livsstil bil og derfor et meget lille bagagerum på 360
liter, hvorimod Focus har 520 liet og det betyder meget når bilen skal
pakkes. Volvo er for mig totalt overvurderet i de gamle V40 og jeg har ikke
set en eneste test der retfærdigør de høje priser. Renaulten kender jeg
ikke.

Mit bud er Focus'en

Mvh
Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-05-05 14:09

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Mit bud er Focus'en

Af de nævnte vil jeg oss holde på den, ellers ville jeg se på en
Octavia.Combi. Den har mere af alt, når den også skal være familie-bil ;).

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-05 15:55

> Budgettet ligger omkring de 175.000 som absolut max.
> to voksne + 1 barn 2 år. kører en del km i løbet af en uge, samt længere
> ture til famlie i weekenderne.

Se nærmere på Ocatvia - kanon god budget-bil...!!

/Jan W Nielsen
Opel Vectra

Fra : Lau

Dato : 22-05-05 16:43

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=594987&page=11

prøv den - jeg tror det er en fin bil -
check den grundigt for rust i bl.a. dørene
se certifikatet på den ny motor
check sæderne grundigt - især førersædet
se efter skader

Jeg er ikke i tvivl om at der har I bil i 6-10 år med masser af plads,
sikkerhed og køreglæde

held og lykke

--
Lau
___,

/ \ .

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 22-05-05 18:03

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> se efter skader
>
> Jeg er ikke i tvivl om at der har I bil i 6-10 år med masser af plads,

Så hellere

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=549800028&page=4

Det er samme ejerafgift om året, men efter hvad jeg lige syntes jeg kan læse
mellem linierne, så er det nok ikke oppe i den ende af skalaen vi skal.
7500,- kr om året er trods alt mange penge bare til staten - ja så plus det
de hiver fra forsikringen. Hvad det vil koste at forsikre en af disse to
forslag, tør jeg slet ikke tænke på.

Jesper

Fra : Lau

Dato : 22-05-05 18:35

Audien er en ok bil, men efter min mening for dyr i rep og stumper samt ikke
nær så holdbar. Derudover er den 3 år ældre.

--
Lau
___,

/ \ .
"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4290bae8$0$79459$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-05-05 21:39

> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=594987&page=11
> prøv den - jeg tror det er en fin bil -

Jeg købte den aldrig - det er den rene rustfælde - uanset om man ser den
efter eller ej.

/Jan W Nielsen

Fra : Anders

Dato : 22-05-05 19:41

Simon skrev:
> [...]
> ture til famlie i weekenderne.
>
> Simon

> Den har indtil videre sparet mig for at få 353 spam-mails.

Du får rigtig meget for pengene i en 156'er :)

Og det er en dejlig bil. Du får masser af udstyr og motor.

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=257705361&page=1

Fra : Mogens

Dato : 22-05-05 19:44

On Sun, 22 May 2005 20:41:29 +0200, Anders <no@add.com> wrote:

> [...]

Underlig kombination, IMO...

>Du får rigtig meget for pengene i en 156'er :)
>Og det er en dejlig bil. Du får masser af udstyr og motor.
>www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=257705361&page=1

1,8

Fra : Brian

Dato : 22-05-05 20:05

Hejsa!

Mogens skrev:

> 1,8

Forrige ejer har endda sat en quickpot udstødning på - den kan da umulig
være original.

/Brian

Fra : Lars Holst

Dato : 22-05-05 21:00

Mogens <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> said in

> Underlig kombination, IMO...

> 1,8

Pas nu på for selvom det er en 1.8 så er der riv i den og
køreegenskaberne er uovertrufne i prisklassen.

Desuden vil jeg mene at 1.8 motoren er mere harmonisk end 2.0 og 1.6
maskineriet.

Fantastisk vogn til rejsebrug og sjov kørsel.
Super komfort.

bagagerummet er ikke stort. Men har man brug for plads lægger man bare
den ene halvdel af sædet ned eller bruger sin jydekrog.

Når alle mulige magasiner og eksperter taler om sikkerhed taler de altid
om crashtest og passiv sikkerhed som airbags og sikkerhedszoner etc.

De glemmer helt og aldeles at det er langt vigtigere med aktiv sikkerhed.
Aktiv sikkerhed er selvfølgelig førerens og bilens egne køreegenskaber.
Her tæller reaktionsevne, overblik, bremser, styretøj, affjedring og en
masse andre detaljer.
På det punkt, altså den aktive sikkerhed, er der ikke nogen der overgår
Alfa 156 hvis du ikke vil slippe millionerne for en Ferrari f.eks.

Det må da være væsentligt når man nu har børn i bilen.

--
Lars Holst

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 22-05-05 22:00

> Når alle mulige magasiner og eksperter taler om sikkerhed taler de altid
> om crashtest og passiv sikkerhed som airbags og sikkerhedszoner etc.

Hvilket vel også er naturligt nok. Når først der slippes store kræfter løs,
er der ikke ret meget andet end passiv sikkerhed, airbags og deslige til at
tage fra.

> De glemmer helt og aldeles at det er langt vigtigere med aktiv sikkerhed.

Det tvivler jeg på. Den aktive sikkerhed kan aldrig blive bedre end det
føreren evner. Har føreren ikke lært at bruge evnerne korrekt, så hjælper
aktiv sikkerhed ikke noget. Ja jeg ved godt jeg kan få ørerne i maskinen med
de ord, men det jeg mener er, -- hvis ikke føreren reagerer korrekt på
f.eks. en udskridning, så kan bilen altså ikke rette sig selv op. Det er
sådan noget jeg også kigger på, når du skriver -- aktiv sikkerhed.

> [...]
> Alfa 156 hvis du ikke vil slippe millionerne for en Ferrari f.eks.
>
> Det må da være væsentligt når man nu har børn i bilen.

Ja da !! Derfor bør man vel også vælge bil med omhu, og kigge meget på den
passive sikkerhed, da det er her der er mest at hente, HVIS det går galt.

Jesper

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-05-05 18:31

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> wrote in message

> Ja da !! Derfor bør man vel også vælge bil med omhu, og kigge meget på den
> passive sikkerhed, da det er her der er mest at hente, HVIS det går galt.

Jep og her er Ford Focus en klar vinder.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Mogens

Dato : 22-05-05 22:24

On 22 May 2005 20:00:01 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>Pas nu på for

Jeg har prøvet flere udgaver af 2 litersmodellen og finder den
optimal...

Fra : Lars Holst

Dato : 22-05-05 22:55

> Jeg har prøvet flere udgaver af 2 litersmodellen og finder den
> optimal...

Jeg siger ikke at det er en dårlig maskine.
Det jeg siger er at 1.8 er mere dynamisk.
I alle 3 4 cylindrede maskiner er der noget om at "fun starts at 3000".
Oversat betyder det at det sjove starter efter 3000 o/m.
Og det er sådan set sandt.
Men måden maskinerne arbejder på under de 3000 er forskellig i forhold til
helhedsindtrykket af maskinerne.
Og jeg synes at 1.8 maskinen er mere helstøbt fordi den arbejder bedre (i
forhold til hvordan den arbejder i det højere register) i det lave
register.

Det var i øvrigt også noget der kendetegnede Nord motorerne som lå i
Giulia, GTV, 1750 & 2000, spider og andre modeller.
Altså at 1750 maskinen var mere dynamisk end 2000 udgaven.

Husk på at det ikke er det samme som at maskinen er kraftigere.

--
Lars Holst

Fra : Lars Holst

Dato : 22-05-05 23:04

Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said in

> [...]
> Altså at 1750 maskinen var mere dynamisk end 2000 udgaven.
>
> Husk på at det ikke er det samme som at maskinen er kraftigere.

Tja.
Det ser ud som om jeg skriver at alle 34 cylindrede maskiner.
Jeg mener altså alle tre udgaver af de 4 cylindrede maskiner.

--
Lars Holst

Fra : Mogens

Dato : 23-05-05 05:48

On 22 May 2005 22:03:53 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said in

OK...

Jeg kan slet ikke genskabe det - men det er også nogle år siden, vi
kørte med de maskiner i bilerne (min venner og jeg). Se også min anden
posting

>Tja.
>Det ser ud som om jeg skriver at alle 34 cylindrede maskiner.
>Jeg mener altså alle tre udgaver af de 4 cylindrede maskiner.

Jow jow...

Fra : KASO

Dato : 23-05-05 08:19

> [...]
> Alfa 156 hvis du ikke vil slippe millionerne for en Ferrari f.eks.
>
> Det må da være væsentligt når man nu har børn i bilen.

Aktiv sikkerhed er godt - når du selv er herre over ulykken, men desværre er
det ikke altid tilfældet. Den dag en "modbilist" torpederer dig et sted,
hvor der ikke er plads til at undvige, vil du forstå betydningen af passiv
sikkerhed.

Fra : Aslan

Dato : 23-05-05 11:50

Lars Holst wrote:
> køreegenskaberne er uovertrufne i prisklassen.
>
> Desuden vil jeg mene at 1.8 motoren er mere harmonisk end 2.0 og 1.6
> maskineriet.

2,0 har dobbelte balanceaksler!!!! og du mener stadig at 1,8 er mere
harmonisk. Den skal slæbe rundt med 200 kg. mere bil end sedanen.
1,8 mangler det moment i bunden, der gør 2,0 så dejlig at køre med i
bytrafikken (siger min kone, og jeg giver hende ret) 2,0 har desuden større
bremser, som man naturligvis skifter til Brembo, når de alligevel skal
skiftes.

Med Alfa skal man bare lige huske, at tandremmen skal skiftes ved 3år/60.000
for benzinmotorerne. Prøv en af dieselmotorerne, hvis de ikke er for syre i
forhold.

Aslan
1998 Alfa 156 2,0 TS (tidligere 146 1,6 TS)
2003 MB E 320 CDI Avantgardé

Fra : Lars Holst

Dato : 23-05-05 12:50

"Aslan" <cpoulsen@ REMOVE THIS email.dk> said in

> [...]
> ikke er for syre i forhold.
>

> Aslan
> 1998 Alfa 156 2,0 TS (tidligere 146 1,6 TS)

Jeg har en 1.8 TS 16V SW og jeg har lige haft glæden af at have en 2.0
sedan i lidt over en uge.
Jeg har kørt flere 2.0 udgaver og har tidligere haft Giulia og kørt både
2000 sedan og 1750 sedan samt div. GTV, Montreal, Giulietta, Spider, 155,
75, 164, 145, 147 etc.

Jeg mener stadig at 1.8 er mere harmonisk.

Balanceakslerne gør 2.0 mere symaskineagtig men ikke mere harmonisk.
Og det kraftoverskud der er i 2.0 udgaven er en gave fra gud omend
forskellen på 2.0 og 1.8 er ganske lille i styrke.
Det er dog nemmere at få en fartbøde i 2.0 end i 1.8 udgaven.

De større bremser er ganske fint men bremserne i 1.8 udgaven er i
forvejen så let doserbare og stopper bilen på en studs, så hvorfor man
har valgt større bremser er mig en gåde.

Jeg mener vitterligt at hvis Simon, som startede tråden, har afsat et
bestemt beløb til bilkøb og den grænse udelukker 2.0 udgaven i en
ordentlig stand, så synes jeg sandelig at han skal gå efter 1.8 udgaven.

Men måske vælger han alligevel ikke med hjertet og dermed ikke Alfa.
Af alle biler på markedet er Alfa Romeo 156 SW den smukkeste, den bedst
kørende og sandelig også en bil med sjæl.

Anken er så at man ikke skal overlade Alfa'en til en hvilken som helst
mekaniker og godt nok siges det at Alfa er kommet efter det rygte med
rustproblemerne og det tror jeg er ganske sandt men der er stadig en
lille bitte smule hold i rygtet om irriterende elektriske småproblemer
(selom det meste af det er lavet af Bosch).

--
Lars Holst

Fra : Henrik B.

Dato : 25-05-05 09:57

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> lille bitte smule hold i rygtet om irriterende elektriske småproblemer
> (selom det meste af det er lavet af Bosch).

Ja, men monteret af en italiener.....

Fra : Henrik B.

Dato : 25-05-05 09:56

> På det punkt, altså den aktive sikkerhed, er der ikke nogen der overgår
> Alfa 156 hvis du ikke vil slippe millionerne for en Ferrari f.eks.

Dét var ligegodt noget af en påstand.....

Fra : Mogens

Dato : 25-05-05 19:55

On Wed, 25 May 2005 10:55:36 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Dét var ligegodt noget af en påstand.....

Jep - heeelt ude i hampen, som Jan Stevns ville have sagt.
Han er iøvrigt tilsyneladende blevet helt væk - er aldrig
"på" hér mere, ligesom mail og MSN er tavs. Hmm...

Fra : Martin Vollert

Dato : 26-05-05 05:18

Også skrev Vollert

> Jep - heeelt ude i hampen, som Jan Stevns ville have sagt.
> Han er iøvrigt tilsyneladende blevet helt væk - er aldrig
> "på" hér mere, ligesom mail og MSN er tavs. Hmm...

Jaa det har jeg også lagt mærke til og var faktisk ved at efterlyse ham i et
nyt indlæg, håber da ikke han er blevet syg eller noget ??, måske har han
vundet en masse millioner og rejst væk til et land med billige biler eller
noget.

Fra : Mogens

Dato : 26-05-05 05:24

On Thu, 26 May 2005 06:17:48 +0200, "Martin Vollert" <sæt martin foran
@ @plakaten.dk> wrote:

>håber da ikke han er blevet syg eller noget ?

Også min tanke...

Han bor stadig det samme sted jvf. www.krak.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 26-05-05 06:09

Også skrev Vollert

> Også min tanke...

Jeg kan se at hans "sidste" indlæg er fra 18/4 så det er over en måned det
ligner ikke ham.

> Han bor stadig det samme sted jvf. www.krak.dk

Ok

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 22-05-05 21:52

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Underlig kombination, IMO...

> 1,8

Du har givetvis ikke prøvet en Alfa med en 1,8 TS motor. Jeg vil kalde den
en ulv i fåreklæder, for der er mere liv i den bil end den giver sig ud for.
Prøv en, og du vil blive noget overraket over hvor meget den kan, og hvor
hurtig den er ift. andre med en 1,8 motor.

Jesper

Fra : Mogens

Dato : 22-05-05 22:23

On Sun, 22 May 2005 22:52:03 +0200, "Jesper Jacobsen"
> [...]

>Prøv en, og du vil blive noget overraket over hvor meget den kan, og hvor
>hurtig den er ift. andre med en 1,8 motor.

Måske, men man bør købe den med en 2 liters motor.

Jeg har prøvet flere udgaver af AR156 2.0, og min opfattelse støttes
endvidere af Bilbasen direktør -> at man skal købe en brugt bil med
den "største" motor. Merprisen er beskeden og gensalget med større
succes....

Fra : Lars Holst

Dato : 22-05-05 23:00

> [...]
> endvidere af Bilbasen direktør -> at man skal købe en brugt bil med
> den "største" motor. Merprisen er beskeden og gensalget med større

Det erklærer jeg mig uenig i.
Man bør prøve begge udgaver og vurdere hvilken motorkarakteristik man synes
bedst om.

Og så er jeg da ligeglad med en eller anden direktør og hans
genereliseringer.
2.0'eren er en vidunderlig maskine.
Men 1.8'eren er mere dynamisk og har bedre benzinøkonomi og er stadig en
fantastisk vogn.

--
Lars Holst

Fra : Mogens

Dato : 23-05-05 05:45

On 22 May 2005 22:00:27 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

> Det erklærer jeg mig uenig i. Man bør prøve begge udgaver og
> vurdere hvilken motorkarakteristik man synes bedst om.

Jow jow, og der er udgaven med 2 liter vidt berømt. Hvis flertallet af
købere var enig med dig, ville der være solgt langt flere end
tilfældet ér - der er ret mange udgaver med 2 liters motor til salg...

>Og så er jeg da ligeglad med en eller anden direktør og hans
>genereliseringer.

Ja, men nu har han tilfældigvis fod på salg af biler i DK. Derfor.

> 2.0'eren er en vidunderlig maskine. Men 1.8'eren er mere dynamisk
> og har bedre benzinøkonomi og er stadig en fantastisk vogn.

Brændstoføkonomi er jeg personligt ligeglad og ift. 2,0 yderst
marginal. Det ville aldrig være et punkt for mig...
www.hvorlangtpaaliteren.dk/sw878.asp

Fra : Simon

Dato : 23-05-05 07:20

> [...]
>
> Budgettet ligger omkring de 175.000 som absolut max.
> to voksne + 1 barn 2 år. kører en del km i løbet af en uge, samt længere

------------------------

Ok det er ´nogle spændende forlsag, som I sender. Lad mig specificere en
smule. Som udgangspunkt er det er jo super dejligt at have en fantastisk
køremaskine staldet op i garagen, men 3.0 og lignende hakker nok lidt
meget
ind i økonomien.

Alfa: Ja det er min firetrukne ogås, da Italiensk design bare er federe.
Dog
er der som også nævnt her lidt pladsproblemer, dog er det jo en St.car som
jo bare har mere plads end en alm sedan.

En skrev det var en sjov sammensætning af biler, men jeg "skyder" bredt
dels
for at få nogle forskellige biltyper at sammenligne, men også fordi de
hver
i sær har nogle fortrin. Sceninc har fantastisk meget plads. Focus giver
meget allroundbil for pengene. Alfaen er bare den jeg gerne vil se på og
glæde mig over. V40 har de bedste køreegenskaber jeg harprøvet endnu, samt
fantstisk sikkerhed.
En anden mente er at jeg gerne giver køb på ekstralir til fordel for et
lavere km-tal.

Er der slet ingen som har en menning om Renault Scenic?

Fra : KASO

Dato : 23-05-05 08:13

> [...]
> er der som også nævnt her lidt pladsproblemer, dog er det jo en St.car som
> jo bare har mere plads end en alm sedan.

Næhh - i tilfældet 156, er bagagerummet faktisk mindre end i
sedan-udgaven....

> Er der slet ingen som har en menning om Renault Scenic?

Jo - du "rykkede" bare 1 min. for tidligt
(se tidligere post)

Fra : KASO

Dato : 23-05-05 07:21

> [...]
>
> Budgettet ligger omkring de 175.000 som absolut max.
> to voksne + 1 barn 2 år. kører en del km i løbet af en uge, samt længere

Jeg synes, at det er en blandet skare af biler, du nævner. I praksis ligger
de meget langt fra hinanden, så jeg tror, at du må blive enig med dig selv
om, hvad du prioriterer højest. Eks.:

Prioriterer du køreegenskaber højt, men plads, praktiske egenskaber og
sikkerhed lavt, er Alfa'en nr. 1. Er plads, sikkerhed og praktisk
anvendelighed højt prioriteret, er Scénic nr. 1. Ind imellem kommer de
andre - lidt groft sagt.

Vi har haft 2 Scénic'er - og har bestilt nr. 3, og vi er svært godt
tilfredse med dem. De har været problemfrie - og den praktiske anvendelighed
er i særklasse ifht. hatchbacks og st.cars. Sikkerheden er høj og
overblikket fint, foruden komforten er glimrende - og så er bilen et klart
hit hos børnene. Bagsiden af medaljen er, at det høje karosseri krænger
noget mere i sving, og at bilen i det hele taget er mere til "fredsommelig
cruising" og ferieture end til de små snoede landeveje. 1.6 16V har
tilstrækkeligt kraftoverskud såvel i hverdagen som på ferieturen sydpå
samtidig med at den er ganske økonomisk - vi kører 14-15km/l (primært
motor-/landevej).

Citroën blev mere "normal" allerede fra BX i 1983 - siden har de været til
at skrue på for "almindelige" værksteder. Renault adskiller sig ikke fra
gennemsnittet på denne front - dog er det de færreste uatoriserede
værksteder, der har det krævede specialværktøj til skift af tandrem.

Volvo V40 har jeg kørt i en uge i 1999. Det var en slem skuffelse. Ingen
plads - 2.0 var uden kraftoverskud - med mindre den kom godt op i
omdrejninger, hvor den istedet larmede. Der var knirkeri i kabinen
(fabriksny bil!) - og den kørte ikke særligt overbevisende. Til gengæld er
den en af de få biler, der kan gøre C5 rangen stridig mht. flest
børnesygdomme. FDM og de tyske medier mente, at den var sendt på markedet
før de var færdig med at teste den. De første ejere beholdt i snit bilen i
mindre end 2 år.... Man skal mao. holde sig langt væk fra tidlige
eksemplarer.....

Fra : Simon

Dato : 23-05-05 09:03

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> før de var færdig med at teste den. De første ejere beholdt i snit bilen
> mindre end 2 år.... Man skal mao. holde sig langt væk fra tidlige

-----------------
Jeg vil blot sige du rammer meget præcist på de overvejelser jeg selv har
haft, Renault er for mig p.t. førstevalg. Det er goså den jeg primært har
prøvet i de senste uger hvor jeg har været ude og kigge på bil. Størrelse
komfort sikkerhed og anvendelighed, efter min menning et rigtig godt valg
forhold til prisen.

Det jeg dog mangler er, at få sat påplads om der er andre alternativer,
som
kan konkurere, men Scenic, i forhold til egenskaber og pris, så der er
noget
at sammenligne med....

simon

Jeg mener nu ok du er lidt Skarp på V40 fronten, da jeg flewre omgange har
en sådan til låns. Min oplevelse er en helt anden, og sikkerheden må siges
at være tip top.

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : KASO

Dato : 23-05-05 19:59

> [...]
> som
> kan konkurere, men Scenic, i forhold til egenskaber og pris, så der er

Det "åbenlyse" alternativ er Citroën Picasso - her skal du dog op i 1.8, da
1.6 er bovlam. Glem PSA-problemer -
http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=3709

> Jeg mener nu ok du er lidt Skarp på V40 fronten, da jeg flewre omgange har
> en sådan til låns. Min oplevelse er en helt anden, og sikkerheden må siges
> at være tip top.

Sikkerheden er rimelig - men den har trods alt færre point (26) end Scénic
(29) i EuroNCAP. De er dog ikke i samme klasse, men da de vægtmæssigt er
rimeligt tæt, burde man - med forbehold - kunne sammenligne.

Citat fra FDMs brugtvognstest af S40:
"De fleste af FDMs logbogsførere med en Volvo S 40 og V 40 har været så
utilfredse med bilen, at den blev solgt efter højst to år. En tysk
langtidstest giver bilmodellen kniven. Den svenske bilproducent Volvo havde
ikke en heldig hånd, da den lancerede Volvo S 40 og V 40 i efteråret 1995
som afløser for 400 serien.
Et tysk bilblad kaldte Volvos ellers pæne mellemklassebil "den første bil,
de havde oplevet blive sendt på markedet, inden den var færdigudviklet..."

Efter et års tysk testkørsel faldt dommen: Håbløs. Skudsmålet deles af FDMs
medlemmer, der har ført logbog over deres fabriksnye bil - så længe det
varede. For de fleste logbogsførere solgte nemlig modellen meget hurtigt.
Årsagen var i de fleste tilfælde for mange problemer."

Testen fortsætter i samme rille.

Så - jeg ved ikke, om jeg var specielt hård ved den...

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-05-05 11:21

> [...]
> ture til famlie i weekenderne.
>
> Simon

> Den har indtil videre sparet mig for at få 353 spam-mails.

Som både du selv og andre har bemærket er der ikke rigtig nogen rød tråd,
det er meget forskellige stilarter. Men med de spørgsmål du lister op og
hvis det samtidig godt må være sjovt uden at slå bunden ud af pengekassen
ville jeg da se på eksempelvis denne her:

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=660797&page=1

Størrelse og rummelighed er som Volvoen, Folksam placere den også i samme
gruppe hvad angår sikkerhed. Det er det meste i udstyr og så kan den køres
rimeligt økonomisk men den kan også bide fra sig, dog ikke samtidig. Den er
generelt rigtig stabil, engelske Reliabilityindex siger at den er blandt de
10 mest stabile bilmodeller overhovedet (op 12 år og 160.000 km baglæns).
Forsikringen kan være et springende punkt men det afhænger jo også af dig,
jeg kan få sådan en forsikret hos GF til det samme som Alfa 156 1,8 TS
koster.

Jeg har ikke spor med bilen at gøre og kender ikke ejeren, men det er denne
gut http://www.honda-klub.dk/moduler/medlemmer/medlem.php?id=813 som selv
har importeret den og som også har nogle flere/bedre billeder
http://www.honda-klub.dk/moduler/medlemmer/bilprofil.php?id=504

Med venlig hilsen Kim

Fra : Per Rasmussen

Dato : 23-05-05 13:28

> [...]
> ture til famlie i weekenderne.
>
> Simon

> Den har indtil videre sparet mig for at få 353 spam-mails.

Hvad med at udvide dine søgninger til sådan noget
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=162700674&page=2
og hvis der skal være mere power så se efter turbo modellerne.
Eller måske
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=480700833&page=2

venlig hilsen Per