Olie ?
Fra : Sts Honda

Dato : 22-05-05 10:01

Håber at det er her jeg kan komme med et ?

Jeg har en Mc som køre på Castrol RS 10w-50 API SG, Jaso MA ! Denne
olie
vil jeg også bruge til bilen, men er det god nok ?

Bilen er en Sharan 1.9 TDI årg. 02
Den køre lige nu på Castrol SLX LongTec 0W-30 ( turboen æder denne
tynde
olie )

--
Med V Hilsen
Stefan Sørensen

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-05-05 11:28

Sts Honda wrote:
> [...]
>
> Bilen er en Sharan 1.9 TDI årg. 02
> Den køre lige nu på Castrol SLX LongTec 0W-30 ( turboen æder denne

Jeg tvivler på at din MC olie overholder foreskrifter til en PD motor. SVJH
er det Castrol der kun har een olie, som overholder det...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-05 12:25

> Jeg tvivler på at din MC olie overholder foreskrifter til en PD motor.
> SVJH er det Castrol der kun har een olie, som overholder det...

Der findes nu manger olie fabrikater der overholder longlife normen til VW
TDI pumpedyse motorer.
Men det er meget tvivlsomt om en MC motorolie overholder normen. Alle de
longlife olier jeg kender til er 0W.

Alternativt kan du få ændret serviceintervalindikatoren til at kører med
faste skifteintervaller og så bruge en lidt tykkere olie.
(som dog stadig skal overholde normen til pumpedyser motorer).

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-05-05 12:47

Claus Petersen wrote:
> Der findes nu manger olie fabrikater der overholder longlife normen
> til VW TDI pumpedyse motorer.

Det skrev jeg heller ikke, at der ikke var.

Jeg skrev at Castrol kun har een.

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-05 15:22

OK! Jeg forstod ikke helt meningen med det du skrev :)

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-05-05 12:48

Claus Petersen wrote:
> Der findes nu manger olie fabrikater der overholder longlife normen
> til VW TDI pumpedyse motorer.

http://www.castrol.com/castrol/multipleproductsection.do?categoryId=8050009&contentId=6008829

TXT 505.01 5W-40 til VW Pumpe-Dyse diesel motorer
TXT 505.01 5W-40 er en syntetisk baseret motorolie, specielt udviklet til
VW- Gruppens Pumpe-Dyse dieselmotorer