Speedfight
Fra : Aragorn25

Dato : 22-05-05 09:54

Jeg havde SÅ fucking mange problemmer med min speedfight.

Den kunne ikke starte, den gik hele tiden ud, den kørte ad helvedes til, der
var meget bøvl. jeg har skiftet mange dele ud uden nogen former for hjælp.

Min far sagde altid: skift stemplet, det gør altid underværker på en
knallert.

Jeg kigger på stemplet, den ser fin nok ud.

Jeg tager tik Thansen, køber nyt tændrør, tændrørshætte, stempel, og
pakninger.

Skifter delne ud.

Wupti, nu kører den som een drøm, ahhhh endelig, lækker maskine igen.

Jeg har kørt den stille i et par dage nu, for lige at tilkøre den, hvorlænde
skal den tilkøres`?

Stemplet er godt smurt ind i olie, og jeg har hældt rigemlig meget olie i
tanken, så den ryger rigemlig meget, gør det noget?

mvh
Dennis

Fra : Mikkel Lund

Dato : 22-05-05 11:14

Aragorn25 wrote:

> Jeg har kørt den stille i et par dage nu, for lige at tilkøre den, hvorlænde
> skal den tilkøres`?

Som Henning Lund skrev for et par dage siden:
"
1) Montér cylinderkittet og smør stemplet godt ind i 2-takts olie!

2) Start scooteren og lad den stå i tomgang i ca. 10 minutter så den er
nogenlunde varm

3) Sluk motoren igen og lad den køle af i ca. 10 minutter

4) Start motoren og lad den stå i 5 minutter. Kør derefter de første 2
km med meget lidt gas...det vil sige max. 10-15 km/t

5) Kør de næste 10 km med ca. 30-40 km/t

6) Kør de næste 5 km med op til halv gas!

7) De næste 10 km må du max give 2/3 gas

8 ) De sidste 10-15 km må du ikke køre med bundgas ret længe af
gangen...jeg vil sige max bundgas i 20-30 sekunder.

9) Så er din cylinder ved at være tilkørt, og du kan nu roligt blæse den af!

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg "

Tror godt du kan begynde at give den GAS.

> Stemplet er godt smurt ind i olie, og jeg har hældt rigemlig meget olie i
> tanken, så den ryger rigemlig meget, gør det noget?

Ja det lugter Ikke hvis du du kun gør det sjældent, det kan sode
motoren meget til hvis man bliver ved med at give for meget olie.

Hilsen
Mikkel

Fra : Hekto

Dato : 22-05-05 14:01

In article <429048b4$0$696$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Aragorn24
@webspeed.dk says...

> [...]
>
> Stemplet er godt smurt ind i olie, og jeg har hældt rigemlig meget olie i
> tanken, så den ryger rigemlig meget, gør det noget?

Bare kør normalt. (forudsat at den kun har fået fjernet de alm.
begrænsninger)
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650