Rengøringshjælp - hvordan?
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 22-05-05 07:58

Hejsa

Vi er blevet enige om, at vi vil prioritere vores tid anderledes, og
derfor vil vi ansætte en rengøringshjælp 2-4 timer ugentligt til vores
150kvm nye parcelhus.

De folk vi kender, der pt. har rengøringshjælp, benytter en som de
kender igennem en, der kender en anden osv osv. Altså, en 'bekendt'.
Men vi kender ikke lige nogen, der kan løfte opgaven, så vi skal have
fat i en.

Men hvordan gør man? Vi kan sagtens smide en opslag op i den lokale
købmand, da man jo så får en fra området, så der ikke er så meget
kørsel i det.

Men hvad vil I anbefale? En ung pige, eller en moden dame på 40+ ? Kan
man kræve, at personen skal fremvise en ren straffeattest, eller er
det overkill? Hvad med lønnen - hver plejer man og forventes der?

Andre råd?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Lisbeth

Dato : 22-05-05 08:20

"Bo Kamp Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvad vil I anbefale? En ung pige, eller en moden dame på 40+ ? Kan
> man kræve, at personen skal fremvise en ren straffeattest, eller er
> det overkill?

Hvis I selv fremviser en ren straffeattest og ansættelsesforholdet i øvrigt
ikke er i konflikt med nogen lovgivning, er det vel ok *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 22-05-05 08:26

On Sun, 22 May 2005 08:58:29 +0200, Bo Kamp Dudek <bo@FJERNbodudek.dk>
wrote:

>Hejsa
>
>Vi er blevet enige om, at vi vil prioritere vores tid anderledes, og
>derfor vil vi ansætte en rengøringshjælp 2-4 timer ugentligt til vores
>150kvm nye parcelhus.

2 timer til 150 kvm - så skal i nok regne med, at bliver det rengøring
med ret let hånd.

> [...]
>kender igennem en, der kender en anden osv osv. Altså, en 'bekendt'.
>Men vi kender ikke lige nogen, der kan løfte opgaven, så vi skal have

Jeres bekendtes rengørinsghjælp har sikkert plads til 2-4 timer mere i
løbet af ugen. Det er oplagt at bruge nogle, som man i forvejen ved
gør et godt arbejde og er til at stole på.

>Men hvordan gør man? Vi kan sagtens smide en opslag op i den lokale
>købmand, da man jo så får en fra området, så der ikke er så meget
>kørsel i det.

Oplagt

>Men hvad vil I anbefale? En ung pige, eller en moden dame på 40+ ? Kan
>man kræve, at personen skal fremvise en ren straffeattest, eller er
>det overkill? Hvad med lønnen - hver plejer man og forventes der?

Lønnen er vel omkring 150 i timen hvidt. Sort er op til smavittighed
af samme kulør.....

Ren straffeattest - gælder det også hvis vedkommende er dømt for sort
rengøring?
Det tror jeg ikke I skal regne med at nogen gider for 2-4 timer om
ugen, hvis I da ikke ansætter et rengøringsfirma til det. Og så er
timelønnen nok nærmere de 250 kr. plus moms, kørsel og evt.
arbejdsredskaber/rengøringsmidler. Og det bliver det ikke nødvendigvis
mere rent af.

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 22-05-05 09:53

[...]

>2 timer til 150 kvm - så skal i nok regne med, at bliver det rengøring
>med ret let hånd.

yes, det var også meningen.. vi vil selv stå for den månedtlige
tilbundsgående rengøring..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-05-05 08:39

Hej,

wrote:

>Vi er blevet enige om, at vi vil prioritere vores tid anderledes, og
>derfor vil vi ansætte en rengøringshjælp 2-4 timer ugentligt til vores
>150kvm nye parcelhus.

Ja lyder som en god ide. Husk at lave en arbejdsplan for måneden fx så
hjælpen ved hvad der skal laves hvornår. I kan nok ikke regne med at
de kan nå "det hele" hver gang.

>Men hvordan gør man? Vi kan sagtens smide en opslag op i den lokale
>købmand, da man jo så får en fra området, så der ikke er så meget
>kørsel i det.

Jep - det gjorde vi, det virkede.

>Men hvad vil I anbefale? En ung pige, eller en moden dame på 40+ ? Kan

Vi søgte en voksen person som havde erfaring i at svinge moppen mm.
Men det er vel et temperamentsspørgsmål hvad man vil have?

>man kræve, at personen skal fremvise en ren straffeattest, eller er
>det overkill?

Jeg syntes absolut det er et overkill. Helt ærligt. Forvent da i
øvrigt også at være hjemme den første gang eller to lige for at svare
hvis der er nogen afklarende spørgsmål.

>Hvad med lønnen - hver plejer man og forventes der?

Kommer an på område tror jeg. Og om det er en privat eller via et
firma.

** Lars