Evilenko : Chikalito : seriemorder !
Fra : Peter Heide

Dato : 22-05-05 02:48

Chikalito, en seriemorder fra ussr, der satte pris på at
voldtage, torurere , dræbe og spise lidt af ofrene . Han var
ligeglad om det var drenge eller piger. Bare det var kuvøseguf.
Kort sagt; et værre afskum.

http://www.crimelibrary.com/serial_killers/notorious/chikatilo/coat_1.html

Denne hér film :

http://www.imdb.com/title/tt0406754/

havde premiere på Natfilmfestivalen og tilsyneladene ikke mange
andre steder. Jeg har læst et par bøger omkring Chikalito og denne
film er simpelthen så langt fra virkeligheden. Historien omkring
Chikalito og hans retssag er faktisk meget spændende, men hele
baduljen í Evilenko, bliver tabt på gulvet. En forfærdelig omgang
miskmask. Lidt hardcore gore for man sgu ingen gang. Røv-kedelig !!

Ud af 5 maltrakteret børnelig giver jeg denne film : 0

Fra : Holst

Dato : 22-05-05 15:44
Fra : Kasper Heftholm Kris~

Dato : 22-05-05 18:14

On Sun, 22 May 2005 03:47:32 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>miskmask. Lidt hardcore gore for man sgu ingen gang. Røv-kedelig !!
>
>Ud af 5 maltrakteret børnelig giver jeg denne film : 0

Nu bygger den jo kun løst på Chikalito som inspirationskilde og han
har taget sig en del friheder. Men instruktøren David Grieco er
faktisk ret godt inde i stoffet. Han har blandt andet interviewet
Chikalito personligt og overværet retsagen i sin tid.

Men bortset fra det var jeg nu heller ikke entydigt begejstret for
den.

Fra : Peter G.

Dato : 24-05-05 00:29

Kasper Heftholm Kristensen <nospam@nospam.invalid> writes:

> [...]
> Chikalito personligt og overværet retsagen i sin tid.
>
> Men bortset fra det var jeg nu heller ikke entydigt begejstret for

M.h.t, Chikalito er der lavet den eminemte "Citizen X" med vidunderligt
(sam)skuespil af Stephen Rea og Donald Sutherland.
http://www.imdb.com/title/tt0112681/

Eller som Max Von Sydows figur på et tidspunkt siger:
"Together you make a wonderful person"

Den får min fulde anbefaling.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Per Andersen

Dato : 23-05-05 07:59

har du set en anden version - "Udyret" som omhandler samme massemorder og
samtidig giver et billede af et smulrende sovjetsystem

Fra : Peter Heide

Dato : 24-05-05 01:08

"Per Andersen" <perand@c.dk> skrev i en meddelelse
> har du set en anden version - "Udyret" som omhandler samme massemorder og
> samtidig giver et billede af et smulrende sovjetsystem

Jeps. Den var OK.

Det er den film der bliver beskrevet lidt længere oppe i tråden.