Tiger photoshop import
Fra : Carsten & Uni Vous O~

Dato : 22-05-05 00:44

Efter jeg har installeret Tiger kan jeg ikke længere scanne mine
familiefotos (stadig på gammeldags film og det) til Photoshop (8).

Jeg har en Agfa Snap Scan 1212, som jeg i gamle dage (OS9) brugte med
SnapScan men med Os X har brugt med Scan Wise. Jeg har ScanWise 2.1fc2, men
når jeg forsøger at scanne/import fra Ps8 får jeg en melding om, at det ikke
kan lade sig gøre pga.en Program Error (ScanWise, formoder jeg).

Er der nogen der har set dette problem før og ved hvordan man løser det
eller er der måske andre programmer jeg kan bruge? Jeg har forsøgt den
seneste SnapScan, men den lader ikke til at kunne finde scanneren - den
beder mig i hvert fald uafladeligt om at tilslutte scanneren eller tænde
den.

Jeg håber på en løsning.

Vh
Carsten

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 22-05-05 09:04

Carsten & Uni Vous Ortmann <vousortmann@mail.dk> wrote:

> [...]
> seneste SnapScan, men den lader ikke til at kunne finde scanneren - den
> beder mig i hvert fald uafladeligt om at tilslutte scanneren eller tænde

Du kunne kigge på Vuescan <http://www.hamrick.com/vsm.html>

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Carsten & Uni Vous O~

Dato : 22-05-05 14:10

On 22/05/05 10:04, in article 1gwyjcu.15bvyjs1gwmbxwN%kajc@ofir.dk, "Kaj
Christiansen" <kajc@ofir.dk> wrote:

> Du kunne kigge på Vuescan <http://www.hamrick.com/vsm.html>
>
> mvh.
> Kaj.

Det ser fint ud som program betragtet. Jeg kan bare ikke få det til at finde
min scanner (Agfa SnapScan 1212) - VueScan siger: No scanners were found
connected to your computer, and no raw scan files were found. - Check
Input/Files Option

Hvordan sætter jeg de to i forbindelse med hinanden? Og har VueScan mon en
Photoshop Plugin?

Tak
Carsten