Hvem kender noget til ACN
Fra : Viva Voxpop

Dato : 07-12-00 18:50

Hej
dette indlæg, er tidligere blevet sendt, men da en
godhjertet/godtroende person har lavet en FUT til
dk.erhverv.direkte-salg prøver jeg lige en gang til - indlæget
henvender sig både til private og firmaer

"Jeg har lige haft besøg af en ven, der er hoppet med den seneste
bølge af multi-level-marketing gimmicks - det vi andre ville kalde for
Pyramide salgs-organisation.
Firmaet bag, hedder ACN og er - surprise - amerikansk. Firmaet skulle
have et site på følgende adresse http://www.ACNinc.com

ACN tilbyder bl.a. telefoni, internet og vil fra næste år også kunne
tilbyde mobiltelefoni - samt en masse andet gøgl.

Som sædvanlig for alle disse homeparties sælgere, har de fået stukket
en salgsmappe i hånden inden de bliver sendt ud i vennekredsen for at
promovere produktet. En uddannelse eller blot noget elementær viden
omkring det de sælger har de ikke - de eneste argumenter de kan komme
med er "det er billigere" og "det er bedre".

Hov .... jeg glemte lige og sige at sælgerne skal selv investere i
deres salgsmappe - til nogle tusinde kroner - og oprette et momsnummer
(på den måde kan man så trække noget af udgifterne fra). Det skal
retfærdigvis siges at disse to oplysninger har jeg på anden hånd - så
den er ikke helt verificeret!

Er der nogen der har erfaringer med ovennænvte firma, viden om deres
produkter eller kendskab til deres formåen ??

mvh
Viva Voxpop

PS Dette indlæg er også indsendt til andre (mobil)telefoni forum's

Fra : john@boyschau.dk

Dato : 07-12-00 19:53

On Thu, 07 Dec 2000 17:49:57 GMT, viva-voxpop@vox.dk (Viva Voxpop)
wrote:

>Pyramide salgs-organisation.
Forkert forum, men godt forsøg, derfor :
"follow-up-to" dk.erhverv.direkte-salg

Fra : Jesper Elgaard

Dato : 08-12-00 08:47

Hej Viva.

Jeg er kunde hos ACN, og det er jeg fint tilfreds med. De er billigere end
90 % af det danske marked (også Tele2!). Prøv at gå ind på takst.dk. Det er
en uvildig hjemmeside der kun har det ene formål at vise de aktuelle
telefontakster.
Endvidere lover ACN altid vil være billigere end de før omtalte 90%. Og jeg
må sige de har holdt ord. I løbet af det sidste år har de sænket priserne 3
gange. Det vil sige jeg behøver ikke længere selv at tænke på om jeg bliver
taget ved næsen og taler dyrt i telefon, for de sænker selv taksterne. Det
er service.. For mig...
Derudover bliver jeg kun faktureret pr. sekund, og ikke pr. påbegyndte minut
eller ½minut, plus en gratis udspecificering.

Men nu siger du nyt firma.. De havde 1 års fødselsdag i starten af september
og begyndte i 92 eller 93 i USA, så helt frisk er det da ikke..

Salgsmappe.. Ja, opstartsgebyret er et engangs beløb, og er på 3700 kr., og
man skal ikke købe flere startpakker... Hvad skulle man da bruge dem til?
Men opstartsgebyret er fordi ACN er lavet som koncept eller franchise om du
vil. Du køber et færdigt udviklet koncept. Ligesom McDonalds, Buddy Holly,
Jensens Bøfhus osv... Det vil sige du skal ikke selv sørge for ting som
service og fakturering af dine kunder.

Jeg har sat mig godt ind i sagerne da jeg overvejer at starte op som
Repræsentant selv. 3750,- er ikke stor nok risiko til at jeg ikke skal prøve
den her mulighed...

Venligst,

Jesper Elgaard.

Fra : Viva Voxpop

Dato : 08-12-00 10:50

Hej Jesper

rart med noget kvalificeret "modspil" .....

> [...]
>90 % af det danske marked (også Tele2!). Prøv at gå ind på takst.dk. Det er
>en uvildig hjemmeside der kun har det ene formål at vise de aktuelle
Hmm ... ACN tilbyder 2 former for priser, så vidt jeg har forstået, en
takst ved forvalg 1070 og en takst med fast forvalg og et abbonement
(kan godt det hedder noget andet) på XX antal kroner - er det ikke
korrekt ??
Ifølge takst.dk er ACN billigere - ja!! - men det drejer sig kun om en
forskel på 0,6 øre. Men så er der heller ikke taget højde for at
f.eks. Tele2 tilbyder priser helt ned kr. 0,20/minuttet (for
erhvervskunder)

> [...]
>taget ved næsen og taler dyrt i telefon, for de sænker selv taksterne. Det
Det samme har Tele2 (og sikkert også mange andre) - ja selv
TeleDanmark gør det (men selvfølgelig hæver de opkaldstaksterne
samtidig)

>Derudover bliver jeg kun faktureret pr. sekund, og ikke pr. påbegyndte minut
>eller ½minut, plus en gratis udspecificering.
Det samme med Tele2 - Det er vel kun Tele Danmark der stadig køre med
minuttællere ..??

>Men nu siger du nyt firma.. De havde 1 års fødselsdag i starten af september
>og begyndte i 92 eller 93 i USA, så helt frisk er det da ikke..
Jamen tillykke med det ...

> [...]
>Jensens Bøfhus osv... Det vil sige du skal ikke selv sørge for ting som
Det vil sige hvis der er probs. med fonen eller nettet, er det ikke
sælgerne der skal stå for tur ??

>Jeg har sat mig godt ind i sagerne da jeg overvejer at starte op som
>Repræsentant selv. 3750,- er ikke stor nok risiko til at jeg ikke skal prøve
>den her mulighed...
aha!! .. Som du sikkkert har afluret i mit indlæg, er jeg ikke vildt
begejstret for den form for salgsmetoder - men ok det skal da ikke
forhindre mig i at ønske dig held og lykke.
Men jeg tror der skal snakkes i rigtig mange minutter, blandt dine
kunder (som typisk er din vennekreds) før end du har tjent de prenge
hjem.

Men hvad med teknikken bag dette firma - det nævner du ikke noget om.
De skal jo leje sig ind på (sansynligvis) Tele Danmark's kabelnet
eller hur ??
Jeg ved at f.eks. Tele2 har problemer med kunder som oplevet
optagetoner når de ringede, fordi Tele2 ike havde lejet tilstrækkelig
kapacitet - hvad har ACN gjort der ??

Mvh
Viva V

Fra : Jesper Elgaard

Dato : 15-12-00 11:26

> [...]
> takst ved forvalg 1070 og en takst med fast forvalg og et abbonement
> (kan godt det hedder noget andet) på XX antal kroner - er det ikke

Ja, ACN har også en slags favoritaftale som Teledanmark (TDC) har, men bare
lidt billigere igen.

> [...]
> forskel på 0,6 øre. Men så er der heller ikke taget højde for at
> f.eks. Tele2 tilbyder priser helt ned kr. 0,20/minuttet (for

ACN har ikke noget erhvervsprogram endnu. Men vær opmærksom på at Tele 2
lige har hævet opkaldsgebyret til 25 øre pr. opkald (Ligesom Teledanmark fra
d. 1/1-01). ACN og Telia's er stadig 12,5 øre. Men du har helt afgjort ret,
med henblik på forskellen i øre.. Det ER ikke ret meget sammenlignet med
Tele 2 og Telia. Men det er jo også TeleDK der stadig(?) sidder på 70% af
det danske marked.

> Det samme har Tele2 (og sikkert også mange andre) - ja selv
> TeleDanmark gør det (men selvfølgelig hæver de opkaldstaksterne
> samtidig)

De hæver også abonnementet for os jyske kunder. Fra 306,- til 340,- i
kvartalet.

> Det samme med Tele2 - Det er vel kun Tele Danmark der stadig køre med
> minuttællere ..??

Jeg har lige snakket med TeleDK's kundeservice - De gør det i hvertfald
stadigvæk. Også efter d. 1/1. Tele2's kundeservice siger at de tæller pr.
sekund! Så der har du også ret.

> Jamen tillykke med det ...

Jo, tak! :0)

> Det vil sige hvis der er probs. med fonen eller nettet, er det ikke
> sælgerne der skal stå for tur ??

Det er korrekt. ACN er lejet ind på TeleDK's net. På præcis samme vilkår som
alle andre teleselsskaber (Pånær dem selv selvfølgelig). Der er kun et
fastnet i landet, og det er TeleDK's. Det er derfor deres monopol blev
ophævet.

> [...]
> Men jeg tror der skal snakkes i rigtig mange minutter, blandt dine
> kunder (som typisk er din vennekreds) før end du har tjent de prenge

Ikke specielt, men det er ikke vigtigt her.

> [...]
> Jeg ved at f.eks. Tele2 har problemer med kunder som oplevet
> optagetoner når de ringede, fordi Tele2 ike havde lejet tilstrækkelig

Ved ACN har du abonnementet hos TeleDK, derved opretholder du deres høje (?)
servicestandard. Desuden mener jeg kun Tele 2 havde bøvl helt i
begyndelsen.. Altså for nogle år siden.

> Mvh
> Viva V

Venligst,

Jesper Elgaard.

Fra : N/A

Dato : 15-12-00 11:33

Fra : Jesper Elgaard

Dato : 15-12-00 11:33

Hej Bertel.

Jeg har lige snakket med Teledanmark's kundeservice på 80808080, hvor jeg
blev oplyst, at Teledanmark afregner pr. påbegyndt minut. Det vil sige et
opkald på 3 minutter og 2 sekunder (Eksempel) bliver takseret som 4
minutter.

Venligst,

Jesper Elgaard.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-12-00 14:20

Jesper Elgaard skrev:

>Derudover bliver jeg kun faktureret pr. sekund, og ikke pr. påbegyndte minut
>eller ½minut, plus en gratis udspecificering.

Det er vrøvl at skrive sådan. Intet teleselskab fakturerer pr.
påbegyndt minut. De tager sig kun betalt for sekunderne. De
opgiver deres priser pr. minut. Gør ACN ikke det?

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : KC

Dato : 08-12-00 23:25

Brug 1024 - telepassport i stedet - de er billigere... Alternativ Mobilix
fastnet - hvis du ringer til Mobilix-mobiltelefoner og har abonnement hos
Mobilix koster det kun 35-70 øre/minut... Hos andre koster det min. 74
øre/minut!

Se priser på www.vil.dk

KC

Fra : Jesper Elgaard

Dato : 15-12-00 11:31

Hej KC.

Ja, Mobilix har gode 'interne' takster for deres kunder. Også til
mobiltelefoner.
Dog har de kun 0,5% markedsandel i Danmark + et opkaldsgebyt på 25 øre på
opkald til mobiltelefon.

Hvad er deres abonnement, og hvad gør en kunde hvis der er kabelnedbrud? Ved
du det?

Venligst,

Jesper Elgaard.