Toyota PKW 1,2i
Fra : Rikke & Per

Dato : 21-05-05 20:25

Vi har lige surfet rundt på bilbasen, skal have en ny (brugt) bil med plads
til minimum 6 personer. Her er vi faldet over en Toyota PKW 1,2i. Vi har
aldrig før hørt om denne bil, men finder den tiltalende, er der nogen der
kender den?????

Mvh Per og Rikke

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-05-05 20:29

Hej!

Rikke & Per <>>prikke@newmail.dk< wrote:

> [...]
> aldrig før hørt om denne bil, men finder den tiltalende, er der nogen der

Kender den ikke, men jeg kan dog regne een ting ud: Den bliver _langsom_ hvis du
laster 6 personer ind i en bil med den lille motor. Min Escort 1.6 er rigeligt
død med 4 af mine venner i... Og jeg forventer ikke at kunne ræse afsted, men
accelerationer tager altså sin tid, så jeg kører oftest alene

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 21-05-05 21:02

"Rikke & Per >prikke@newmail.dk" <<> skrev i en meddelelse
> [...]
> har aldrig før hørt om denne bil, men finder den tiltalende, er der nogen

Den du har fundet, holder garanteret ved Engros Biler i Holstebro. Han
importerer bilerne, og sælger dem som Toyota, på trods af at der på fronten
står Subaru. Ja det vil så sige, det gør der på de fleste. Enkelte modeller
mener jeg der står Toyota på.

Nå, men for så lige at fortælle lidt om bilen. -- Det er en 7 personers mini
MPV, og her skal "mini" virkelig tages bogstaveligt. Den er altså ikke ret
stor, så putter du 7 voksne mennesker i den, så sørg for det er meget gode
venner, der ikke kunne finde på at komme op og slås, for de kommer til at
sidde MEGET tæt. Størrelsen på bilen er vel en anelse længere end en Suzuk
WagonR, som du vel nok kender. Bredden på bilen er vidst nogenlunde den
samme, måske 5 cm større, men absolut en smal vogn. Den er så til gengæld
ret høj. Jeg vil tro at ståhøjden i bilen er omkring 140 cm, men det er nu
kun et gæt. Den ser meget anderledes ud end de fleste biler, men kan man
leve med det er det sikkert en fin vogn. Personligt -- ja så skriger jeg af
grin hver gang jeg ser en af dem. Motoren i den kender jeg ikke, men svjh.
så er det vidst noget med hele 60 (vilde??) heste. Læg så dertil 7
mennesker -- ca 500 kg -- bilens vægt -- nok omkring de 8-900 kg, så kan du
vidst selv regne ud hvor -- i mine øjne -- overbelastet motoren er.
Derudover er der så sikkerheden man kan kigge lidt på. Den kan vel bedst
beskrives på den måde at, du tager en dåse med sardiner, smider den i
jorden, åbner den - og ser hvor mange hele der er tilbage. Der _er_ altså
ikke meget krøllezone i den bil.

Mit eneste råd er -- find en anden. Køb evt. en ældre Renault Espace hvis
det er den størrelse bil i vil have -- altså en med 6-7 pladser i. Den er
for det første væsentligt mere sikker, særdeles godt rustbeskyttet, og noget
mere komfortabel at være mange i.

Jesper
(der har prøvet begge modeller)