Hvordan reparerer man tagrande?
Fra : Ny husejer

Dato : 21-05-05 18:15

Hej Ng
Jeg har en Zink? tagrende der er lidt utæt. Hvordan reparerer jeg den? Skal
den lappes med noget, eller skal der skiftes et stykke?
Hullet er meget lille, men det er der.

/Jens

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 21-05-05 18:40

Ny husejer skrev:

> Jeg har en Zink? tagrende der er lidt utæt. Hvordan reparerer jeg den? Skal
> den lappes med noget, eller skal der skiftes et stykke?
> Hullet er meget lille, men det er der.

Hvis ikke det er større huller, kan du bruge lidt silikonefugemasse.
Slib lige med lidt sandpapir omkring hullet så fugemassen har noget
at bide fast i. Og så skal der jo være fuldstændig tørt, når du
fuger.

Jeg har selv brugt ovennævnte metode, og det har da holdt tæt i
omkring tre år nu. Det er selvfølgelig noget fusk at bruge fugemasse,
men der sker da ikke noget ved, at du prøver

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Henrik Madsen

Dato : 22-05-05 20:25

On Sat, 21 May 2005 19:14:44 +0200, "Ny husejer" <jj@nogen.com> wrote:

>Hej Ng
>Jeg har en Zink? tagrende der er lidt utæt. Hvordan reparerer jeg den? Skal
>den lappes med noget, eller skal der skiftes et stykke?
>Hullet er meget lille, men det er der.

Hej

Har selv sådan en, har så også fladt tag og jeg har sådan noget sort
klistret stads til at lappe tagpappet med hvis der opstår en sprække..

Ved ikke hvad det hedder men det er morderligt effektivt til at lukke
hullerne i tagrenden, bare det kommer i en solskinsdag hvor tagrenden
er helt tør.

Silikone har jeg ikke så gode erfaringer med, syntes altid der skal
være hysterisk rent før det gider binde, det andet binder på
hvadsomhelst..

Henrik