Hvilket kort er max.. på min PC opsætning
Fra : Neo

Dato : 21-05-05 17:09

jeg har pt. følgende

AMD 1800 XP
Soltek SL-75FRN-L
512 mb PC 2700

lige nu har jeg et Geforce ti200

jeg vil have så meget skrald i som muligt med denne PC mht til spil

jeg har muligheden for at sætte en gratis Geforce 4400 i...

men jeg påtænker egentlig at købe et Geforce 6600 GT... men vil jeg kunne få
nok ud af det..
eller går det op i hat og briller... med 6600 GT... ville jeg jo senere
kunne opgradere min CPU uden at tænke på grafikkortet..
eller dur det slet ikke til resten af PCen.... skal jeg holde mig til det
4400 eller dur det heller ikke.

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-05-05 18:11

Neo wrote:
> [...]
> senere kunne opgradere min CPU uden at tænke på grafikkortet..
> eller dur det slet ikke til resten af PCen.... skal jeg holde mig til

Jeg ville ikke tøve med at bruge 1500,- på et 6600GT hvis jeg var dig.
Måske en hurtigere CPU senere hvis dit motherboard ellers kan med en
hurtigere CPU.

Nu kommer der sikkert nogen og råber op om 'flaskehalse' og alt muligt.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Neo

Dato : 21-05-05 18:37

jeg ved godt at min PC bliver en flaskehals på kortet... men hvor stor en
flaskehals..... vil jeg slet ikke få noget ud af at sætte et 6600 GT i...

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 21-05-05 19:46

"Neo" <neo@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> jeg ved godt at min PC bliver en flaskehals på kortet... men hvor stor
en
> flaskehals..... vil jeg slet ikke få noget ud af at sætte et 6600 GT
i...

Du vil få en hel del mere ud af din maskine med et 600GT. Det er det koer,
der gievr mest for pengene.

/Ole

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-05-05 22:34

Neo skrev:

> stor en flaskehals..... vil jeg slet ikke få noget ud af at sætte et
> 6600 GT i...

Du vil få et markant boost bare ved at skifte fra GF2 Ti200 til GF4
Ti4200 (en kammerat gjorde det i efteråret). GF6600 GT er klasser
kraftigere end GF4 Ti4200

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 23-05-05 00:04

> Du vil få et markant boost bare ved at skifte fra GF2 Ti200 til GF4
> Ti4200 (en kammerat gjorde det i efteråret). GF6600 GT er klasser
> kraftigere end GF4 Ti4200

Nu er Ti200 altså et Geforce 3 kort!!!

Tvivler på der vil være det vilde boost ved at gå fra GF3Ti200 til
GF4Ti4200... eneste forskel er lidt højere clock og nyere pixelshaderm
det er stadig DX8 kort!

Men 6600GT lyder fornuftigt, det er et kort man kan tage med over i en
ny PC hvis man opgraderer om ½ år

Fra : Carsten

Dato : 25-05-05 17:56

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er Ti200 altså et Geforce 3 kort!!!
>
> Tvivler på der vil være det vilde boost ved at gå fra GF3Ti200 til
> GF4Ti4200... eneste forskel er lidt højere clock og nyere pixelshaderm
> det er stadig DX8 kort!

Hos mig gav det et boost da jeg skiftede fra et overclocket
GF3 TI200-64MB til et GF4TI4400-128MB.
Og hvis det GF4 TI4400 er gratis så ville jeg forsøge med
det først og evt. investerer i bedre CPU senere eller gemme
pengene til en senere total opgradering.

> Men 6600GT lyder fornuftigt, det er et kort man kan tage med over i en
> ny PC hvis man opgraderer om ½ år

Kun hvis han investere i bundkort med AGP-port (gammel teknik).
De nyere bundkort nu, har jo PCI-express og ikke AGP til grafikkort.

Hilsen Carsten

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-05-05 18:10

Carsten wrote:
> "Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

/snip

> Kun hvis han investere i bundkort med AGP-port (gammel teknik).
> De nyere bundkort nu, har jo PCI-express og ikke AGP til grafikkort.
>
> Hilsen Carsten

Du har ret, men PCI Express er jo kun "sjovt" hvis man vil lege med SLI.
Der er ikke nogen kort eller noget spil der udnytter det fuldt ud og to
kort i SLI er ikke = dobbelt ydelse, ikke engang AGPx8 bliver udnyttet
fuldt ud. Fremtidssikring er en prut i en lort, der kommer alligevel
hele tiden noget nyt. Man skal være virkelig seriøs geek og samtidig
have flere penge end man kan bruge hvis man vil være med på det ræs.

Om ½ år er 6600GT AGP stadig et godt grafikkort - uanset hvad er det i
hvert fald god 'value for money' lige nu.

Det er min mening.

-Sune

Fra : Carsten

Dato : 25-05-05 17:58

> [...]

> kunne opgradere min CPU uden at tænke på grafikkortet..
> eller dur det slet ikke til resten af PCen.... skal jeg holde mig til det

Mit gamle GF3-TI200-64MB kunne uden problemer overclockes ca. 20-40%.
Prøv evt. om det ikke giver det grafik boost du synes du mangler.

Hilsen Carsten