min bambus blomster
Fra : lhs

Dato : 21-05-05 16:54

Hej

Jeg har en lillet hækområde med bambus 2,5 m X 0,5 m. som begynder at
blomstre. Jeg har hørt at det er djævelsk at tage bambus rødder op...

Kan jeg skære bambussen ned og plante noget hæk eller noget andet som så ad
åre vil kvæle bambussen, eller skal jeg gå den hårde vej og grave skidtet op
?

Lars Hs

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 22-05-05 09:19

lhs skrev:

> Jeg har en lillet hækområde med bambus 2,5 m X 0,5 m. som begynder at
> blomstre. Jeg har hørt at det er djævelsk at tage bambus rødder op...

Jeg synes, du skal fjerne bambussen, selv om det giver lidt sved på
panden. Men det er nu ikke værre end så meget andet slid og slæb

Da jeg fjernede min bambus - lidt mindre end din - startede jeg med
at fjerne så meget jord omkring og under den som muligt. Jeg brugte
en skarpslebet spade og en økse, og huggede mig som gal gennem
rødderne. Selvfølgelig blev der holdt lidt pauser, for der går en
del vædske, eddere og forbandelser til under sådan et arbejde. Men
uden man ved af det, er opgaven løst til stor tilfredsstillelse.

Der har før været debateret fjernelse af bambus tidligere:

http://kortlink.dk/google/t3c

God arbejdslyst og pas nu godt på fødderne

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 22-05-05 10:27

"Svend Erik Bertelsen" <nospam2seb@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Da jeg fjernede min bambus - lidt mindre end din - startede jeg med
> at fjerne så meget jord omkring og under den som muligt. Jeg brugte

Brug en Grovtandet gren sav det er meget lettere, man puster ikke så meget

Jan O

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 22-05-05 10:04

On Sat, 21 May 2005 17:54:29 +0200, "lhs"
<shane(fjern)@get2net.dk> wrote:

> [...]
>åre vil kvæle bambussen, eller skal jeg gå den hårde vej og grave skidtet op

Dynamit er lettere og hurtigere
mvh Ebbe

NB: Er du en tøsedreng, så er der fimaer der ordner det.

Fra : tkspr

Dato : 23-05-05 21:10

http://www.kandu.dk/