Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvad skyldes det ?
Fra : Alice

Dato : 21-05-05 15:17

Hej i gruppen.

Jeg / vi er stødt ind i en lidt mærkelig problem, håber på at få svaret fra
jer dygtige mennesker her

Vi er to tøser der arbejder med lidt HP byg. Jeg sidder med en 17"
fladskærm, min kollega sidder med en 17" alm. skærm. Jeg tar' mig af det
grafiske og min kollega's afdeling er HTML delen. Vi har nu gentagne gange
stødt ind i et problem - Vi ser ikke grafikken ens på vores skærme.

Se dette eksempel :
http://www.alipix-webdesign.dk/forslag1.htm

Hvis jeg skal ha' de faldende pile til at følge stregen nøjagtig, så ser min
kollega dem med en skævhed på 5 - 8 pixel mod højre ( dvs. hvis de falder på
stregen hos hende er det skævt hos mig ? ). Hvordan pokker kan det være ???

KH
Alice

Fra : KNL DtP

Dato : 21-05-05 16:09

"Alice" <alice_nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan pokker kan det være ???

Fordi pilene har et fast fixpunkt, mens selve websiden (baggrunden) kan skubbes
frem og tilbage alt efter webbrowserens bredde.

Hvis du maksimerer browservinduet sidder pilene ganske rigtigt en 5-6 pixels for
langt til venstre i forhold den den mørke kasse. Trækker du i højre side af
browservinduet kommer websiden på et tidspunkt til at ligge lige under pilene.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Alice

Dato : 22-05-05 16:32

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com>

> [...]
> af
> browservinduet kommer websiden på et tidspunkt til at ligge lige under

Tusind tak for jeres svar
Jeg er stadig lidt uforståelig overfor problemet ........Min kollega og jeg
bruger samme browser ( IE 6,0 ), så hvorfor det forskyder sig så meget
forstår jeg ikke - Kan jeg afhjælpe problemet på nogen måde ???

KH
Alice

Fra : Foged.net

Dato : 22-05-05 09:08

Alice wrote:
> [...]
> grafiske og min kollega's afdeling er HTML delen. Vi har nu gentagne gange
> stødt ind i et problem - Vi ser ikke grafikken ens på vores skærme.

Det har intet at gøre med hvilken tye skærm i sidder med, men det kan
sagtens være opløsningen der er problemet, altså at i ikke ser på siden
med den samme opløsning.

En anden mulighed er browser - det er langtfra altid at sider ser ens ud
i forskellige browsere - fx Internet Explorer, Firefox mm - det er altid
en ballancegang at få lavet et produkt som er maksimalt kompatibelt.

....eller som tidligere indlæg nævnte, at i har forskellige størrelser på
jeres vinduer, toolbars, links og andet habengut slået til.

Foged.net

--
Design is an attitude!

http://foged.net
http://netmedia.dk

If you write to me directly, remove [REMOVE] in my e-mail address.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 22-05-05 14:08

Alice wrote:
> Hej i gruppen.

Hvis du bruger .gif til dine menupunkter osv. istedet for .jpg, så fjernes
den grimme komprimering, og det hele vil se meget flottere ud.

Jacob
--
fear and loathing in dot com
www.fearandloathingin.com

Fra : Miss007-8500

Dato : 23-05-05 07:51

> [...]
> kollega dem med en skævhed på 5 - 8 pixel mod højre ( dvs. hvis de falder

> stregen hos hende er det skævt hos mig ? ). Hvordan pokker kan det være

Hej Alice

Som KNL DtP var inde på, så er det fordi din samarbejdspartner har centreret
sitet i HTML'en, og at de faldende pile har fast margin fra venstre side.
Det gør naturligvis sådan, at når man har større opløsning på skærm, eller
mindre for den sags skyld, så vil det se anderledes, fordi sitet centreres
efter browser vinduets størrelse. Så vil der være mere/mindre luft til
venstre kant, og dette ødelægger ideén lidt.

Se LEFT 199px:
<DIV id=object1 style="Z-INDEX: 2; LEFT: 199px; POSITION: absolute;
TOP: -50px">

Nu du spørger i en grafisk gruppe, og ikke en HTML-gruppe, så må det være
din mening, at problemet skal løses grafisk. Der kan du lave det som en
GIF-animation evt. i Adobe ImageReady, hvor man kun lader animationen køre
én gang. Hvis du ved hvad jeg mener. Så får du din HTML-makker sætte denne
ind i stedet for UDEN NOGEN LEFT POSITION, for guds skyld (og jeres
egen).

--
Trine

Kun C efter @ - ved E.mail