Peugeot 407
Fra : Harley Jensen

Dato : 21-05-05 13:30

Nu efter at 407 har været på markedet i godt er år må der være nogle der
har draget erfrainger med den. Er der genrelle problemer med dem,
børnesygdomme, etc ?

Fra : Kent Glerup

Dato : 21-05-05 13:40

On Sat, 21 May 2005 14:29:31 +0200, Harley Jensen
<harley@telestream.dk> wrote:

>Nu efter at 407 har været på markedet i godt er år må der være nogle der
>har draget erfrainger med den. Er der genrelle problemer med dem,
>børnesygdomme, etc ?

Jep!
Den er stadig helt gal med fronten!

Fra : Harley Jensen

Dato : 21-05-05 13:56

Kent Glerup wrote:

> Jep!
> Den er stadig helt gal med fronten!

Ååhh ja, det må jo så være smagssag Det var nu mere teknikken jeg
tænkte på.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-05-05 18:04

Kent Glerup skriver:

> Den er stadig helt gal med fronten!

_Og_ bagenden.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kent Glerup

Dato : 21-05-05 22:17

On Sat, 21 May 2005 19:04:22 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Kent Glerup skriver:

>_Og_ bagenden.

Jep! Specielt på stationcar'en... Den ser godt nok sørgelig ud!
Førerpladsen virker dog rimelig appetitlig.

Fra : TDN

Dato : 21-05-05 14:02

"Harley Jensen" <harley@telestream.dk> skrev i en meddelelse
> Nu efter at 407 har været på markedet i godt er år må der være nogle der
> har draget erfrainger med den. Er der genrelle problemer med dem,
> børnesygdomme, etc ?

Hvis du kigger lidt tilbage i gruppen har der været nogle der har hørt om
ejere der haft diverse problemer. 407 er jo lanceret før Peugeot indrømmede
deres dårlige kvalitet og lovede at gøre noget ved det, så i teorien kan den
være ligeså fejlbehæftet som 307'eren, men jeg kender ikke nogen der ejer en
407'er så jeg kender intet til kvaliteten og har heller læst om generelle
problemer, men igen bilen er så ny at det ville være sørgeligt hvis man
oplevede fejl allerede....

Forøvrigt er 407'eren testet i det nye nummer af bilmagasinet sammen med den
nye Passat, Honda Accord og den nye Sonata. 407'eren blev nr. 3, Passat nr.
1, Honda 2 og Sonata 4.

Jeg synes ikke 407'eren fik en særlig god test. Usædvanligt slattent
gearskifte, dårlige pladsforhold bagi, lille bagagerum (i forhold til de
andre), manglede kvalitetsfornemmelse og så designet , men de skriver den
kører godt....

Mvh.
Thomas

Mvh
Thomas

Fra : Harley Jensen

Dato : 21-05-05 14:30

TDN wrote:
> "Harley Jensen" <harley@telestream.dk> skrev i en meddelelse
>

> problemer, men igen bilen er så ny at det ville være sørgeligt hvis man
> oplevede fejl allerede....

Det er rigtigt. På den anden side er er jo masser af biler der udviser
børnesygdomme efter de første 30-40.000 km.

> Forøvrigt er 407'eren testet i det nye nummer af bilmagasinet sammen med den
> nye Passat, Honda Accord og den nye Sonata. 407'eren blev nr. 3, Passat nr.
> 1, Honda 2 og Sonata 4.

Passat`en har jeg ikke prøvekørt endnu. Men det kommer.

> [...]
> andre), manglede kvalitetsfornemmelse og så designet , men de skriver den

Den med gearskiftet har jeg hørt før. Nu ved jeg ikke hvilken gearkasse
det er de har testet i BilMagasinet men det plejer at være den 5 trins
man brokker sig over. Jeg har selv prøvekørt 407 med en 2.0 HDI motor
der som standard er forsynet med en 6-trins gearkasse og den fungerer
fremragende. Noget af det bedste jeg har prøvet. Jeg oplevede nu ikke
bagagerummet som specielt lille men ok, i forhold til Passat er det ikke
ret stort. Jeg synes egentlig at kvailtetsfornemmelsen var ret høj
generelt. Men det må testes ned over byens brosten i en bil der har kørt
en 40-50.000 km.

Fra : TDN

Dato : 21-05-05 14:34

> [...]
> synes egentlig at kvailtetsfornemmelsen var ret høj generelt. Men det må
> testes ned over byens brosten i en bil der har kørt en 40-50.000 km.

Jeg har desværre ikke prøvekørt nogle af de 4 så jeg har ingen
sammenligningsgrundlag. Den testede 407'er er en 2.0 benzin med 5 gear.

Mvh
Thomas

Fra : Harley Jensen

Dato : 21-05-05 15:27

TDN wrote:
> "Harley Jensen" <harley@telestream.dk> skrev i en meddelelse

Hvornår er det BilMagasin udkommet ? Det må jeg da hellere få fat i.

Harley Jensen

Fra : TDN

Dato : 21-05-05 16:05

> Hvornår er det BilMagasin udkommet ? Det må jeg da hellere få fat i.
>
> Med venlig hilsen
>

> Harley Jensen

Jeg har det i abb. men der står d. 19/5 - 22/6 så mon ikke det står i
forretningerne nu.

Mvh
Thomas

Fra : Harley Jensen

Dato : 21-05-05 17:31

TDN wrote:

> Jeg har det i abb. men der står d. 19/5 - 22/6 så mon ikke det står i
> forretningerne nu.

Jamen så er det jo bare at fise ned på tanken og hente det. Tak skal du
have.

Harley Jensen