Ren benzin til havetraktor ?
Fra : Martin Kristensen

Dato : 21-05-05 13:00

Hej !

Jeg har "arvet" en havetraktor med det hus jeg lige har overtaget.

Det er en MTD med en 12,5 HK B&S motor. Den har sikkert 5-7 år på bagen

Den kører fint, men jeg er i tvivl om den skal køre på olieblandet benzin
(ligesom en knallert) eller bare ren 95 blyfri som en alm. plæneklipper ?

Vejledningen medfulgte desværre ikke.

Håber nogen af jer kloge hoveder kan hjælpe...

Hilsen,

Martin

Fra : Ivar

Dato : 21-05-05 13:50

Martin Kristensen skrev:

> [...]
> (ligesom en knallert) eller bare ren 95 blyfri som en alm. plæneklipper ?

Som Martin skriver skal der almindeligt benzin i. Hvis den kun er 5 år
gammel, kan den helt sikkert køre på blyfri. Hvis den er ældre kan det
være at den skal have blyholdig benzin. Hvis der er et grønt mærke på
benzin-dækslet er blyfri i orden.

Du bør notere dig, at de fleste husstands-forsikringer kun dækker havetraktorer
med op til 5 eller 10 hk, så du skal have en ekstra forsikring.

Ivar Magnusson

Fra : Henning Lund

Dato : 22-05-05 11:28

Ivar skrev:

> [...]
> gammel, kan den helt sikkert køre på blyfri. Hvis den er ældre kan det
> være at den skal have blyholdig benzin. Hvis der er et grønt mærke på

B&S motorer, hvis det er sådan der er monteret, har kunnet køre blyfri
siden slutningen af 80érne.
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Leonard

Dato : 22-05-05 19:04

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>B&S motorer, hvis det er sådan der er monteret, har kunnet køre blyfri
>siden slutningen af 80érne.

Og japanske motorer har kunnet det siden begyndelsen af 70'erne ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Henning Lund

Dato : 22-05-05 20:49

Leonard skrev:

> Og japanske motorer har kunnet det siden begyndelsen af 70'erne ...

Og jeg har kunnet tygge kød siden 62