"Hej, jeg er milliardær og køber Atkins pr~
Fra : Morten

Dato : 21-05-05 12:54

Hej

Jeg så lige i Føtex at de har Atkins produkter .... efterfølgende kan jeg
ikke huske andet end at jeg vågnede op i ambulancen, og jeg fik afvide at
jeg var besvimet da jeg så priserne ... over 120,- for en kage-blanding
25,- for en lille kakao, og cirka det samme for en lille snack-bar ?....

Det er jo helt urealistisk dyrt ... er der nogen forklaring? ...

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-05-05 13:03

Morten skrev den 21-05-2005 13:54:
> [...]
> 25,- for en lille kakao, og cirka det samme for en lille snack-bar ?....
>
> Det er jo helt urealistisk dyrt ... er der nogen forklaring? ...

Udbud og efterspørgsel.

mvh

Carsten Riis

Fra : Eivind

Dato : 22-05-05 00:42

>Udbud og efterspørgsel.

hjernevask. kulhydrater er ikke din fjende, men det fatter folk ikke
efter de har læst atkins.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-05-05 01:25

Eivind wrote:

> hjernevask. kulhydrater er ikke din fjende, men det fatter folk ikke
> efter de har læst atkins.

must.....resist.....troll.....aaaAARgh

Det handler ikke om om kulhydrater er fjenden eller ej, men blot om at en
lowcarb kur kan være en effektiv måde at tabe sig på.

Fra : Stine BT

Dato : 22-05-05 19:08

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

> must.....resist.....troll.....aaaAARgh
>
> Det handler ikke om om kulhydrater er fjenden eller ej, men blot om at en
> lowcarb kur kan være en effektiv måde at tabe sig på.

haha ja, men ikke i længden

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 22-05-05 19:41

Stine BT wrote:

> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
>
> haha ja, men ikke i længden

For tre uger siden poppede du også ind i tråden "5 kg på 14 dage kur??"
med et lignende synspunkt. Rene' gav dig et glimrende modsvar som du
ignorerede og du erklærede selv at du ikke gad diskutere emnet
alligevel.

Inden jeg bruger mere tid på dig vil jeg gerne høre om du vil følge
dine udtalelser til dørs denne gang, eller om du ikke mener noget
seriøst med det?

Du kan jo starte med at forholde dig til Rene's svar fra sidst, da det
passer glimrende til din "haha ja, men ikke i længden"-oneliner.
--
103 kg => 80 kg med lav kulhydrat: http://ekot.dk/projekter/mindre/
Næste projekt: 82 kg => 75 kg. Opgivet ved 77½ kg.

Fra : Eivind

Dato : 22-05-05 20:23

>Inden jeg bruger mere tid på dig vil jeg gerne høre om du vil følge
>dine udtalelser til dørs denne gang, eller om du ikke mener noget
>seriøst med det?

Min udtalelse gik på hvad jeg synes om atkins hundedyre produkter. og
den følger jeg gerne til dørs.

>Du kan jo starte med at forholde dig til Rene's svar fra sidst, da det
>passer glimrende til din "haha ja, men ikke i længden"-oneliner.

hvis du har et synspunkt vil jeg gerne høre det her, synes ikke det
giver mening at tage en gammel tråd op. Den eneste kur jeg vil
forsvare er "motioner og spis lidt mindre kuren".

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 22-05-05 21:15

Eivind wrote:

> Min udtalelse gik på hvad jeg synes om atkins hundedyre produkter.
> og den følger jeg gerne til dørs.

Err... Jeg svarede Stine BT. Jeg har ikke forholdt mig til dit indlæg?

Fra : Eivind

Dato : 22-05-05 21:57

>Err... Jeg svarede Stine BT. Jeg har ikke forholdt mig til dit indlæg?

min fejl :)

Fra : Stine BT

Dato : 23-05-05 11:11

Jeg kan kun grine ..

Er helt enig med Eivind ..

Jeg fatter dig altså ikke Toke, at du dog gider bruge så meget energi på
det!

Vi har hver vores mening, så accepter det da bare.. Hvor vil du hen med det?

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-05-05 12:09

Stine BT skrev den 23-05-2005 12:11:
> Jeg kan kun grine ..

Det siger så mere om dig end Toke og de andre Atkin-ister.

> Er helt enig med Eivind ..

Tillykke med det. Det er jeg så ikke.

Så står det 2-2 på stemmefordelingen i diskussionen Atkins pro vs. contra.

så hvor vil du hen med, at du er enig med en eller anden.

> Jeg fatter dig altså ikke Toke, at du dog gider bruge så meget energi på
> det!

Det er nok det som adskiller dig fra Toke. At du ikke forstår.

> Vi har hver vores mening, så accepter det da bare.. Hvor vil du hen med det?

At du bør begynde, at citere jf. citeringsvejledningerne. På forhånd tak.

På forhånd tak.

mvh

Carsten Riis, der ikke er Atkin-ist. Samtidig er jeg dog træt af de
folk der bare kører på mantra'et (spis mindre, forbrug mere) uden at
have reelt indhold.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-05-05 12:25

Stine BT wrote:

> Vi har hver vores mening, så accepter det da bare.. Hvor vil du hen
> med det?

Men hvorfor dælen hælde den ud over os andre, hvis ikke du er i stand til at
argumentere for den. Vi er vel sådan set stort set ligeglade med hvad du
/mener/ - det er kun interessant at vide hvorfor.

vh
Jan

--
- fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Stine BT

Dato : 23-05-05 13:14

Jan.. Måske du skulle læse ordentlig! Toke og jeg snakker om en tidligere
tråd!

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-05-05 13:26

Stine BT wrote:
> Jan.. Måske du skulle læse ordentlig! Toke og jeg snakker om en
> tidligere tråd!

Det er jeg udmærket klar over - og din mangel på argumentation er lige
mangelfuld.

vh
Jan

--
- Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 23-05-05 13:05

"Stine BT" <stine@sukkermel.dk> wrote

> Vi har hver vores mening, så accepter det da bare.. Hvor vil du
> hen med det?

Jeg er af den overbevisning at man når frem til brugbare resultater i
diskussioner gennem argumentation og underbyggelse af påstande. Endnu
mere vigtigt er det rent faktisk at være med i diskussionen, hvilket
indebærer at man forholder sig til hvad andre skriver.

Jeg mener ikke det giver noget at man blot slynger "Jeg mener X" ud i
luften og lader det være godt med det. Debat er ikke det samme som
afstemning.

For nu at tage min egen medicin vil jeg gerne forklare hvorfor jeg
mener at ovenstående er en god måde at gøre tingene på, men ...

1) Jeg tvivler på det er nødvendigt
og
2) Det hører ikke til i denne gruppe

Fra : Stine BT

Dato : 23-05-05 13:28

> [...]
>

> For nu at tage min egen medicin vil jeg gerne forklare hvorfor jeg
> mener at ovenstående er en god måde at gøre tingene på, men ...

Forklar venligst det der??

Jeg tror ikke, jeg har gjort min budskab klart for dig.

Jeg er overmega lykkelig for, at du (alle) har fundet DIN måde at tabe dig
på! Det er så vigtigt at finde det rette til en selv, i dit tilfælde Atkins.

Når så det er sagt, så vil jeg også sige, at undersøgelser viser, at dvs.
kurer (Atkins, Herbalife, DDV, VægtVogterne osv.) kun hjælper i en periode,
men ikke for livet. Dette tror jeg på! Jeg har også selv oplevet det.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 23-05-05 13:47

"Stine BT" <stine@sukkermel.dk> wrote

Toke:

> Forklar venligst det der??

Denne gruppe handler om at tabe sig. Mit indlæg gik på hvordan man
fører en god debat. Det er allerede uden for gruppens emne og hvis
jeg skal udbrede mig yderligere, vil jeg foretrække vi finder en mere
passende gruppe til det.

> Jeg tror ikke, jeg har gjort min budskab klart for dig.

Jeg tror jeg har forstået det. Det jeg påpeger er at du ikke har
belæg for dine udtalelser og at jeg finder hele din fremfærd
problematisk.

> [...]
> at dvs. kurer (Atkins, Herbalife, DDV, VægtVogterne osv.) kun
> hjælper i en periode, men ikke for livet. Dette tror jeg på! Jeg

Du ved omtrentligt nul om Atkins, hvilket du selv indrømmer. Det
overgår min forstand at du ikke selv kan se at det er et hamrende
ringe udgangspunkt for at kritisere diæten.

Hvad har du at sige til en person som Rene', der har anvendt lowcard
i årevis? Er du klar over at Atkins er andet end flødesovs og
frikadeller med bacon? Er du overhovedet villig til at sætte dig ind
i det du rask væk kritiserer? Tør du beskrive hvad "at spise
ordentligt" betyder?

Jeg vil hjertens gerne høre om det. Jeg er ikke spor sikker på, hvad
jeg skal gøre for at holde min nuværende vægt stabil og få mad jeg
nyder samtidig. Men jeg kan ikke bruge de der nedladende oneliners og
kryptiske henvisninger til "ordentlig kost" til noget som helst.

"Hvordan undgår man at drukne?", "Man svømmer!". Ih, tak for rådet!

Fra : Stine BT

Dato : 23-05-05 14:02

Vil med glæde svare dig ..
Men som du selv lige siger det "vi" allerede for langt ude .. Så jeg tror
jeg vælger at svare dig privat.

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-05-05 14:10

Stine BT skrev den 23-05-2005 15:01:
> Vil med glæde svare dig ..
> Men som du selv lige siger det "vi" allerede for langt ude .. Så jeg tror
> jeg vælger at svare dig privat.

Hvad har du da at skjule...... Der sidder nogen på sidelinjen
(heriblandt: jeg) som gerne vil se hvad du siger.

mvh

Carsten Riis

BTW: Kunne man lokke dig til at se på:
og følge vejledningen?

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 23-05-05 14:35

[Stine BT | Mon, 23 May 2005 15:01:57 +0200]

>Vil med glæde svare dig ..
>Men som du selv lige siger det "vi" allerede for langt ude .. Så jeg tror
>jeg vælger at svare dig privat.

Ja, jeg tænkte det nok. Endnu engang skøjter du videre, fordi du bare
"havde brug" for at få luftet dine egne onliner-holdinger.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 23-05-05 14:34

[Toke Eskildsen | Mon, 23 May 2005 12:46:38 +0000 (UTC)]

> [...]
>frikadeller med bacon? Er du overhovedet villig til at sætte dig ind
>i det du rask væk kritiserer? Tør du beskrive hvad "at spise

Beklager Toke, men jeg tror ikke at du kan regne med et konstruktivt svar.
Jeg prøvede i starten at give Stine et seriøst svar, men hver eneste gange
man svarer tilbage med noget konkret og seriøst, beslutter hun at det ikke
er det værd at svare på.

Selvom Stine måske ikke opfatter sig selv sådan, er hun desværre en troll
der engang imellem popper hovedet ind fordi hun har brug for at få luft for
egne argumenter, men en seriøs debat er hun jo ikke spor interesseret i, da
det i så fald ville kræve at hun selv satte sig ind i emnet.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Eivind

Dato : 22-05-05 20:30

>must.....resist.....troll.....aaaAARgh
>
>Det handler ikke om om kulhydrater er fjenden eller ej, men blot om at en
>lowcarb kur kan være en effektiv måde at tabe sig på.

jeg mener bare ikke den er mere effektiv end andre kure og jeg mener
også at den er mere usund. Den eneste kur jeg vil forsvare er
"motioner og spis lidt mindre" kuren.

Fra : Stefan Holm

Dato : 22-05-05 22:18

Eivind <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> writes:

> jeg mener bare ikke den er mere effektiv end andre kure og jeg mener
> også at den er mere usund.

Om Atkins faktisk er sund eller ej påvirkes næppe af hvad folk
mener. Men det står dig selvfølgelig stadig frit for.

> Den eneste kur jeg vil forsvare er "motioner og spis lidt mindre"
> kuren.

Og det er osse en vigtig del af Atkins (og alle andre
low-carb-kure). At de så osse angiver en effektiv måde til rent
faktisk at komme til at spise mindre, kan jeg ikke se på nogen måde
skulle være en ulempe - jeg ville aldrig have tabt de 30 kilo jeg
indtil videre har tabt, hvis ikke det havde været for low-carb.

--
Stefan Holm
"I had trouble adjusting to the idea of Lutherans."

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 23-05-05 14:38

[Stefan Holm | 22 May 2005 23:18:08 +0200]

> [...]
>skulle være en ulempe - jeg ville aldrig have tabt de 30 kilo jeg
>indtil videre har tabt, hvis ikke det havde været for low-carb.

Ditto og ditte. Ingen anden kur kunne jeg havde tabt mig 35 kilo på, og så
stadig holde fast på den hér 5 år efter jeg startede.

Og ja, selvfølgelig er motion vigtigt her i livet - men det er nu engang
nemmere at finde motivationen og energien EFTER man har tabt sig :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-05-05 15:32

Rene' Hjorth wrote:

> Ditto og ditte. Ingen anden kur kunne jeg havde tabt mig 35 kilo på,
> og så stadig holde fast på den hér 5 år efter jeg startede.

Jeg er nysgerrig. Er det den samme kost du spiser i dag eller har du blødt
op ifht. den situation, hvor du havde dit store vægttab.
Ikke fordi, det er det store problem - jeg befinder mig forbløffende godt på
low-carb (overvejer dog om man i længden kan holde ud at spise alle disse
peanuts ), men ville gerne spise noget mere frugt. Du har jo knust mine
drømme for frugt og mit videre vægttab - men hvad med fremtiden. Jeg drømmer
om at henslæbe min pension i en abildgård

vh
Jan

--
- Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 23-05-05 18:46

[Jan Bøgh | Mon, 23 May 2005 16:31:40 +0200]

>Jeg er nysgerrig. Er det den samme kost du spiser i dag eller har du blødt
>op ifht. den situation, hvor du havde dit store vægttab.

Nej, ikke helt - på min nuværende kost tillader jeg lidt flere kulhydrater,
som jeg så anvender til en større mængde frugt eller lidt kartofler.

>Ikke fordi, det er det store problem - jeg befinder mig forbløffende godt på
>low-carb (overvejer dog om man i længden kan holde ud at spise alle disse
>peanuts )

How, peanuts er faktisk den "dårligste" af alle nødder i lowcarb regi (da
det rent faktisk er en bønne istedet for en nød, og indeholder en del flere
kulhydrater). Jeg vil istedet anbefale mandler, valnødder, macadamia og
pecannødder.

Men savner du frugt så kig på bær, f.eks. Føtex har ofte friske smagsintense
friske hindbær, og serveret på en creme af lidt mascarpone pisket op med
lidt sødemiddel, lidt vanilje og lidt vand, er himmelsk :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-05-05 19:11

Rene' Hjorth wrote:

> [...]
> smagsintense friske hindbær, og serveret på en creme af lidt
> mascarpone pisket op med lidt sødemiddel, lidt vanilje og lidt vand,

Uhm - jeg har faktisk været der, siden vores sidste 'konversation'. I øvrigt
har jeg opdaget at jeg kan lave en rimelig rabarbertrifli med flydende sød
som sødestof. Herlig spise. Blot mangler jeg at klunne fremstille nogle
hæderlige makroner - men det er nok svært uden sukker til karamelisering.
Jeg har prøvet med mandelmel og Perfect Fit - men de er seje, når de bliver
kolde.
Nu vil jeg forsøge med lidt ristede mandelsplitter i stedet for makronerne.
Men trifli er lifli! (ja,ja - plathed må der til).

Til gengæld må jeg så ændre mine peanutstrang til nøddetrang.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 23-05-05 21:13

[Jan Bøgh | Mon, 23 May 2005 20:11:07 +0200]

> [...]
>som sødestof. Herlig spise. Blot mangler jeg at klunne fremstille nogle
>hæderlige makroner - men det er nok svært uden sukker til karamelisering.

Ikke nødvendigvis, men polydextrosen i Atwel vil forhindre det. Du skal
bruge en mere krystalinsk sødemiddel, f.eks. Isomalt der kan skaffes hjem
hos de fleste helsebutikker.

>Til gengæld må jeg så ændre mine peanutstrang til nøddetrang.

Ja, men saltristede valnødder er langt mere spændende end peanuts.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Stine BT

Dato : 23-05-05 18:32

> Og ja, selvfølgelig er motion vigtigt her i livet - men det er nu engang
> nemmere at finde motivationen og energien EFTER man har tabt sig :)

Nu vil jeg lige være ligesom jer .. Hvordan kan du sige at det er nemmere?
Du kender ikke mig! Jeg har både motivationen og energien til at motionere.
At motionere giver mere energi.

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-05-05 21:16

Stine BT skrev den 23-05-2005 19:32:

> Nu vil jeg lige være ligesom jer .. Hvordan kan du sige at det er nemmere?
> Du kender ikke mig! Jeg har både motivationen og energien til at motionere.
> At motionere giver mere energi.

Tja, hvad siger du så til mennesker der har så stor overvægt, at enhver
form for motion vil påføre skader på led, sener og knogler?

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Eivind

Dato : 24-05-05 00:23

>Tja, hvad siger du så til mennesker der har så stor overvægt, at enhver
>form for motion vil påføre skader på led, sener og knogler?

de skal tabe sig så de hurtigst muligt kan motionere. Tror du ikke de
selv ønsker at motionere på en eller anden måde hvis de kunne det?

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-05-05 00:49

Eivind skrev den 24-05-2005 01:23:

> de skal tabe sig så de hurtigst muligt kan motionere.

Jamen hallooo de skal jo motionere for at tabe sig (jf. og det er kan
de jo ikke medmindre de påfører sig skader på led, sener og knogler.

Gæt selv, hvor meget motion man kan dyrke med skader på led, sener og
knogler.
(der er vist nogen triatleter omkring Århus som kan fortælle dig det, så
fremt du ikke selv kan regne den ud)

Du viser med en sådan udtalelse, hvor lidt du har forstået af
konsekvenserne ved mantra'et "motioner og spis lidt mindre".

> Tror du ikke de
> selv ønsker at motionere på en eller anden måde hvis de kunne det?

Aner det ikke. Jeg kender dem ikke.
Jeg ved ikke hvad deres ønsker er. Og jeg kunne slet ikke finde på
prakke dem et eller andet ønske på i værste brugtvognshandler-stil.

Nu er jeg selv tilhænger af Phillip McGraw's "nøglebundt".
Der foreslår han først i 6. nøgle at man motionerer.
Hvorfor mon?
Processen starter nemlig et helt andet sted end ved motion/bevægelse.
At jeg personlig ikke mener, man kan køre så stringent nøgle for nøgle,
tja der tillader jeg mig så at lave "nøglebundtet" der virker for mig.
I det tempo, hvor jeg får hele Carsten med, hvilket aldrig er lykkedes
for mig tidligere.
Indtil videre har jeg tabt mig ca. 3 kilo på den måde (under 10% af mit
totale mål). Men jeg er altså også kun kommet til nøgle 2.

Fra : Lisbeth

Dato : 24-05-05 07:47

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Jamen hallooo de skal jo motionere for at tabe sig (jf. og det er kan
> de jo ikke medmindre de påfører sig skader på led, sener og knogler.

Svømning er stort set fri for at medføre skader.

Mvh. Lisbeth

Fra : Stine BT

Dato : 25-05-05 10:01

Carsten, der er altid en måde at dyrke motion på uanset din vægt.

Som Lisbeth også siger, så er der svømning bl.a.
Motion handler jo ikke om at man overbelaster sig selv og det er da
ligemeget hvor meget du vejer, så skal man aldrig overbelaste.
Du kan sagtens dyrke motion og veje 200 kg fx. Dog er motionen ikke på samme
plan, som en der vejer 60 kg.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-05-05 07:59

Eivind wrote:

> jeg mener bare ikke den er mere effektiv end andre kure

Rigtigt - glem alt om erfaringer!
De er ikke noget værd, nej lad os holde os til /holdninger/ - hver sin og
alle lige gode. Fakta er kedelige.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Eivind

Dato : 23-05-05 16:26

>Rigtigt - glem alt om erfaringer!
>De er ikke noget værd, nej lad os holde os til /holdninger/ - hver sin og
>alle lige gode. Fakta er kedelige.

der er jo ingen fakta der beviser det ene eller det andet.. man kan jo
bruge sin sunde fornuft og sige hvad er bedst, spise varieret og
motionere eller sidde på sin flade og æde lowcarb mad. Jeg har al
mulig respekt for jer der har tabt jer så meget med atkins men jeg
synes ikke om den måde det bliver slået op som en livsstil.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-05-05 16:46

Eivind wrote:

> der er jo ingen fakta der beviser det ene eller det andet..

Det kan godt være fakta uden at det beviser noget som helst. Så lad os med
det samme slå fast, at det her er en læg debat - ikke en videnskabeligt
diskussion.

> man kan jo
> bruge sin sunde fornuft og sige hvad er bedst, spise varieret og
> motionere eller sidde på sin flade og æde lowcarb mad.

Det var sgu da en besynderlig modstilling.
Man kan også fise rundt som et dyr i skoven og blive dummere og dummere!
Eller hwa? Man kalder det fordomme.
Pas lidt på den der pseudologik - jeg sidder ikke på min flade, men jeg
spiser lowcarbmad.

> Jeg har al
> mulig respekt for jer der har tabt jer så meget med atkins

Vist har du ej - så ville du ikke komme med et udlæg som ovenstående!

> men jeg
> synes ikke om den måde det bliver slået op som en livsstil.

Gør det det? Eller har du bare fundet eksempler på at nogle gør det?
Jeg påstår jo heller ikke at alle, der begrænser fedtet, er rene Anna
Larsen-kloner.

vh
Jan

Jan Bøgh
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,
the second mistake was called WO-MAN,
and the third mistake was the invention of THE POODLE."

Fra : Eivind

Dato : 24-05-05 00:21

> [...]
>Eller hwa? Man kalder det fordomme.
>Pas lidt på den der pseudologik - jeg sidder ikke på min flade, men jeg

jamen det synes jeg er fint, jeg mener at motion er en naturlig del af
enhver kur, der er bare ret mange atkins tilhængere der ikke
motionerer, for så at tabe sig med atkins og derefter tage det på
igen.

>Vist har du ej - så ville du ikke komme med et udlæg som ovenstående!

la mig omformulere det, jer der motionerer og spiser atkins og har
lykkedes at holde vægten, dem har jeg respekt for :)

>Gør det det? Eller har du bare fundet eksempler på at nogle gør det?

de eksempler jeg hentyder til er atkins produkter som denne tråd
startede med.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 24-05-05 17:53

[Eivind | Tue, 24 May 2005 01:20:33 +0200]

>la mig omformulere det, jer der motionerer og spiser atkins og har
>lykkedes at holde vægten, dem har jeg respekt for :)

Så os der lever på en lowcarb diæt ala Atkins og holder vægten uden at dyrke
motion, os har du ikke respekt for? :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 25-05-05 06:47

Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net> wrote

> Så os der lever på en lowcarb diæt ala Atkins og holder vægten
> uden at dyrke motion, os har du ikke respekt for? :)

Nej for det er jo snyd! Der skal ydes en væsentlig ugentlig og helst
også daglig indsats. Der skal knokles på med det fysiske og der skal
lides væsentlige afsavn. Hvis det føles nemt er det fordi du gør det
forkert og naturen vil helt sikkert slå dig i nakken om kort tid. No
pain, no gain. Fedt er fjenden. Ingen vej udenom Den Rigtige.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 26-05-05 09:49

[Toke Eskildsen | Wed, 25 May 2005 05:47:27 +0000 (UTC)]

Hehe, for sjovt :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-05-05 08:17

Rene' Hjorth wrote:

> Så os der lever på en lowcarb diæt ala Atkins og holder vægten uden
> at dyrke motion, os har du ikke respekt for? :)

Man har i årtusinder vidst at vejen til frelse går over askesen. Så lær dog
at lide! Er det virkeligt så svært?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Stefan Holm

Dato : 23-05-05 16:52

> [...]

> jo bruge sin sunde fornuft og sige hvad er bedst, spise varieret og
> motionere eller sidde på sin flade og æde lowcarb mad.

Og hvornår er low-carb blevet en modsætning til varieret kost og
motion? Det kan generelt anbefales at sætte sig ind i de ting man
kritiserer, hvis man vil gøre det med troværdighed.

--
Stefan Holm
"I think I've figured out how to steer by gesturing emphatically."

Fra : Eivind

Dato : 24-05-05 00:09

>Og hvornår er low-carb blevet en modsætning til varieret kost og
>motion? Det kan generelt anbefales at sætte sig ind i de ting man
>kritiserer, hvis man vil gøre det med troværdighed.

tråden startede med kritik at de dyre atkins produkter. Jeg har måske
trukket det lidt skarpt op men jeg synes det er synd at se hvordan
koncepter som atkins og weightwatchers bliver malket ved hjælp af dyre
mærke-madvarer.

Fra : Jan Hansen

Dato : 23-05-05 19:25

"Eivind" <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> jeg mener bare ikke den er mere effektiv end andre kure og jeg mener
> også at den er mere usund. Den eneste kur jeg vil forsvare er
> "motioner og spis lidt mindre" kuren.

Ja ja - Du kan Trolle lige så tosset du vil
Det er vel ikke sådan at det er dig der er inde i Stine BT ?

Fra : Stine BT

Dato : 23-05-05 19:34

"Jan Hansen" <jahans@yahoo.com> wrote in message

> "Eivind" <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ja ja - Du kan Trolle lige så tosset du vil
> Det er vel ikke sådan at det er dig der er inde i Stine BT ?

Haha, så fordi en er enig med mig, så er vi den samme person eller hvad
mener du??
Hvor langt ude er det ikke lige, så skal jeg sige det samme, at alle der er
på Atkins, er den samme person, hvor åndssvagt!

Fra : Eivind

Dato : 24-05-05 00:12

>Ja ja - Du kan Trolle lige så tosset du vil
>Det er vel ikke sådan at det er dig der er inde i Stine BT ?

nej jeg er ked af at skuffe dig. I øvrigt hvis du mener jeg troller så
gør jeg det i hvert fald ikke af intention. Jeg har bare lyst at komme
med mine holdning til den opreklamerede atkins kur og især dens
produkter.

Fra : Sune Vuorela

Dato : 21-05-05 12:58

On 2005-05-21, Morten <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> wrote:
> Det er jo helt urealistisk dyrt ... er der nogen forklaring? ...

At folk vil købe det ?

selv nøjes jeg med deres wafer-crisp-bar til 12.95 når jeg har sådanne
behov.

--
Sune

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 23-05-05 14:29

[Sune Vuorela | Sat, 21 May 2005 11:57:52 +0000 (UTC)]

>selv nøjes jeg med deres wafer-crisp-bar til 12.95 når jeg har sådanne
>behov.

Dén siger mig ikke så meget - men deres Breakfast bars og de store Endulge
bars er jeg rimelig vild med :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 23-05-05 13:01

Stine BT wrote:

> haha ja, men ikke i længden

Hvilket sådan set er rigtigt. Men eftersom dette gælder for *alle*
slankekure har du ligseom ikke rigtig tilført diskussionen noget nyt.

Pointen her er at hvis man taber sig på en slankekur og derefter går
tilbage og spiser som man gjorde før man gik på kur, vil man med 95%
sikkerhed tage på igen, ligegyldigt hvilken kur man har været på
(det er også kendt som "elevatorvægt").

Det eneste, der duer, er en kostomlægning, hvilket faktisk også er
det Atkins advokerer for. Men det vidste du åbenbart ikke...

Ebbe

Fra : Stine BT

Dato : 23-05-05 13:18

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message
Stine BT wrote:

> [...]

Det eneste, der duer, er en kostomlægning, hvilket faktisk også er
det Atkins advokerer for. Men det vidste du åbenbart ikke...

Selv er jeg ikke på nogen kur .. Jeg spiser ordentligt og motionere, det er
en livsstil og hvis du vil sige Atkins er det samme, så må du da om det.
Jeg ved intet om Atkins (udover det program på TvDanmark forleden) og jeg
har ALDRIG sagt jeg gjorde.
Ja, kostomlægning siger alt, men jeg tvivler på at du kan blive på en Atkins
hele dit liv, så det er jo kun en midlertidig kostomlægning, det hjælper
ikke i det lange løb!

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-05-05 13:29

Stine BT wrote:

> Jeg ved intet om Atkins (udover det program på TvDanmark
> forleden) og jeg har ALDRIG sagt jeg gjorde.

> Ja, kostomlægning siger alt, men jeg tvivler på at du kan blive på en
> Atkins hele dit liv

Og du mener at din udtalte mangel på viden (øverste citat) giver dig belæg
for sidste!

vh
Jan

--
- Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Stine BT

Dato : 23-05-05 13:33

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> Og du mener at din udtalte mangel på viden (øverste citat) giver dig belæg
> for sidste!
>
> vh
> Jan

Hvad snakker du om?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-05-05 15:27

Stine BT wrote:

> Hvad snakker du om?

Se Ebbe Kristensens svar. Jeg mener det samme.

vh
Jan

--
- fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 23-05-05 14:36

Stine BT wrote:

Først siger du:

> Jeg ved intet om Atkins (udover det program på TvDanmark forleden)
og jeg
> har ALDRIG sagt jeg gjorde.

Fint nok. Men dernæst siger du:

> [...]
en Atkins
> hele dit liv, så det er jo kun en midlertidig kostomlægning, det

Eftersom du efter eget udsagn ikke ved noget om Atkins (eller for den
sags skyld om mig eller andre, der efterlever Atkins' principper), kan
du på ingen måde udtale dig om det muligt eller ej at holde vægten
ved at efterleve Atkins' principper.

Men okay, når man ikke er belastet af viden er det selvfølgelig meget
nemmere at fremsætte en skråsikker påstand...

Ebbe

Fra : Stine BT

Dato : 23-05-05 18:30

Ebbe, jeg svare skam kun på hvad jeg selv ville syntes.
Jeg ville aldrig kunne leve på nogen kur resten af mit liv, derfor jeg
skriver det.
Jeg har aldrig kritiseret Atkins, det ved jeg for lidt om den, til at kunne.
Jeg synes det er forkert, at I opfatter min tale som, at jeg KUN snakker om
Atkins, dette er forkert!

Hvor lang tid har du levet på Atkins?

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message

Først siger du:

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 23-05-05 14:28

[Morten | Sat, 21 May 2005 13:54:18 +0200]

>Det er jo helt urealistisk dyrt ... er der nogen forklaring? ...

Det er flere forklaringer.

For det føreste er det betragteligt dyrer at producere lowcarb produkter.
Ingredienserne mel, sukker og stivelse generelt er de allerbilligeste
ingredienser der findes.

Hvis jeg f.eks. producerer en brødblanding kan jeg købe mel til ca. 1½ kg.
pr. kilo, sukker til ca. 5 kr. pr kilo og diverse billige stivelser o.l.-
for at fylde op med.

Hvis man istedet producerer lowcarb produkter fravælger du mel, sukker,
stivelse og den slags og er tilbage med proteinerne, kostfibre og de
kunstige sødemidler. Ingredienser der er ca. 10 gange dyrerer end
"highcarb" ingredienserne.

Meeeeen den anden forklaring er at Atkins forventer alt for meget af navnets
værdi og derfor har en urimelig avance på deres produkter...

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-05-05 15:34

Rene' Hjorth wrote:

> Meeeeen den anden forklaring er at Atkins forventer alt for meget af
> navnets værdi og derfor har en urimelig avance på deres produkter...

Det forekommer mig dog at prisen er markant lavere i f.eks. USA - så mon
ikke også der er et distributørlag, der tager sig en alvorlig bid af kagen
(undskyld udtrykket)?

vh
jan

--
- Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 23-05-05 18:49

[Jan Bøgh | Mon, 23 May 2005 16:33:43 +0200]

>Det forekommer mig dog at prisen er markant lavere i f.eks. USA - så mon
>ikke også der er et distributørlag, der tager sig en alvorlig bid af kagen
>(undskyld udtrykket)?

Jo, også det.

Men sammenligner man med Atkins priser i f.eks. England (hvor Atkins er
betragteligt større end hér) er priserne faktisk helt éns, MED det forbehold
at den danske moms på fødevarer gør en seriøs forskel.

Men Atkins eller andre lowcarb produkter er jo ikke nødvendige for at følge
en lowcarb diæt; så man bør istedet regne dem blandt luksusprodukterne man
kun bruger engang imellem.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-05-05 19:13

Rene' Hjorth wrote:

> Men Atkins eller andre lowcarb produkter er jo ikke nødvendige for at
> følge en lowcarb diæt; så man bør istedet regne dem blandt
> luksusprodukterne man kun bruger engang imellem.

Næh, og jeg synes i virkeligheden det bliver lettere og lettere - med små
fejltagelser, der så må korrigeres hen ad vejen.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 24-05-05 08:16

Stine BT wrote:
> [...]
kunne.
> Jeg synes det er forkert, at I opfatter min tale som, at jeg KUN

Hmm, det var nu ellers ret nemt at opfatte det som at det netop var
Atkins du kritiserede.

Men, det ER svært at udtrykke sig præcist når man kun har det
skriftlige medie at gøre godt med. Og alle, der har skrevet på Usenet
har sikkert prøvet at et eller flere af deres indlæg er blevet
opfattet helt anderledes end de(t) var tænkt. Det er sket flere gange
for mig og nu også for dig.

> Hvor lang tid har du levet på Atkins?

Siden nytår. Jeg har tabt tyve kilo og mit kolesteroltal er blevet
væsentligt bedre. En af de væsentligste fordele for mit vedkommende
er at appetitreguleringen er væsentlig bedre. Når jeg ikke spiser ret
mange kulhydrater, frigør kroppen meget mindre insulin. Det gør at
mit blodsukker holdes i ro og at jeg derfor ikke bliver rævesulten kl.
16, sådan som jeg gjorde før i tiden.

Det er dog ikke det samme som at alt er idel lykke. Dels får man nemt
hård mave idet det er svært at få fibre nok når man ikke spiser
(ret meget) brød. Manglen på kornprodukter gør også at det er
svært at få nok magnesium. Det kan give muskelkramper, noget jeg dog
kun har oplevet i mild grad. ET kosttilskud med magnesium ser ud til at
virke, når jeg ellers husker at tage det

For min kones vedkommende er billedet lidt anderledes. Hun har dels
fået et dårligere kolesteroltal og dels har hun muskelkramper i noget
sværere grad. Så for hendes vedkommende skal Atkins nok modificeres.
Det arbejder vi på nu.

Ebbe

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 24-05-05 17:50

[Ebbe Kristensen | 24 May 2005 00:16:19 -0700]

>Siden nytår. Jeg har tabt tyve kilo og mit kolesteroltal er blevet
>væsentligt bedre.

Woah det er fanme flot!

>Det er dog ikke det samme som at alt er idel lykke. Dels får man nemt
>hård mave idet det er svært at få fibre nok når man ikke spiser
>(ret meget) brød.

Salatgrøntsager, salatgrøntsager og salatgrøntsager - jeg ved at de
indeholder meget vand, men det er også gode fibre. Husk også evt. at tage
et fiberpræparat, f.eks. Husk (der også fås i pilleform).

>For min kones vedkommende er billedet lidt anderledes. Hun har dels
>fået et dårligere kolesteroltal og dels har hun muskelkramper i noget
>sværere grad.

Er det fordi hun træner meget? Nogle oplever at de får muskelkrampe uden at
træne, og for dem hjælper det som regel at drikke mere væske OG især også at
reducere deres saltindtag.

Mod nattekrampe i læggene, er Kinin dog mageløst :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Stine BT

Dato : 25-05-05 10:16

>Hmm, det var nu ellers ret nemt at opfatte det som at det netop var
>Atkins du kritiserede.

Nej, jeg tænker skam også på fx. DDV, VægtVogterne, Herbalife osv.
Selv har jeg prøvet DDV, jeg tabte 17 kg. på 4 mdr. Det var selvfølgelig
også vældig fint, men til sidst var jeg bare ved at knække mig. Så jeg
stoppede! 2 år efter var alle de kilo så på igen! Ligesom alle undersøgelser
viser. Det er grundlagt for, at jeg svarede på det med at man ikke kan leve
efter en kur resten af sit liv.

> [...]

>mange kulhydrater, frigør kroppen meget mindre insulin. Det gør at
>mit blodsukker holdes i ro og at jeg derfor ikke bliver rævesulten kl.

TILLYKKE, hvor er det fedt! Jeg håber for alt i verden, at du ALDRIG tager
dem på igen. Det er bare en lækker følelse at være 20 kg lettere! Vejer du
dig egentlig en gang om ugen eller hvordan gør man det på en Atkinskur?

> [...]
>kun har oplevet i mild grad. ET kosttilskud med magnesium ser ud til at
>virke, når jeg ellers husker at tage det

Hvis det er noget I kan leve med, så er det jo fint. Selvfølgelig
irriterende, men man må jo tage det sure med det søde. I mit tilfælde er der
heldigvis ikke noget surt :)

> [...]
>fået et dårligere kolesteroltal og dels har hun muskelkramper i noget
>sværere grad. Så for hendes vedkommende skal Atkins nok modificeres.

Jeg synes det er underligt, at der er SÅ stor forskel på kurens udsving,
altså Atkinskuren, fra person til person. Er der nogen forklaring på det?

Ebbe

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-05-05 12:11

Stine BT skrev den 25-05-2005 11:16:

> [...]
> viser. Det er grundlagt for, at jeg svarede på det med at man ikke kan leve

Uanset hvilket koncept man følger, så vil man tage på såfremt man falder
tilbage på sin oprindelige livsstil
Det gælder uanset om du følger DDV, Atkins eller bare har et mantra
/spis mindre, lav mere/. Falder man tilbage så kommer kiloerne.
Basic knowledge about life.

Jeg har selv tabt 20 kilo på DDV i 2002-2003 (røg på igen, da jeg jeg
tabte det psykiske overskud efter: fars dødsfald, nyt arbejde,
storebrors uheld, fyring, bortvisning og fagforening der ikke ville
hjælpe.... Det var så sidstnævnte der "knækkede" mig).
For 12 år siden tabte jeg også 20 kilo på kort tid også.
Begge gange kom kiloerne på igen fordi jeg faldt tilbage i de gamle vaner.

Så ja, man kan godt betragte sin mad som kur. Det gør det jo bare
totalt surt for sig selv.

Man skal netop tage hele sin livsstil og vende den på hovedet, så at
sige. Virkelig finde ud af hvad man ønsker, hvordan man vil op nå det
og i sidste ende holde fast i den nye livsstil.

Hvis Atkins er ens nye livsstil og man kan holde kiloerne på afstand på
den måde.... jamen, så fred være med det.
Hvis mantra'et /spis mindre lav mere/ er ens nye livsstil og man kan
holde kiloerne på afstand på den måde..... jamen, så fred være med det.

Det er jo ingen grund til at nedgøre/kritisere hinanden fordi man har
fundet hver sin egen lille "religion" på at holde kiloerne på afstand.
Samt at man når man hører andres historier og man kan trække paraleller
fra sin egen historier...og derigennem rådgive derudfra. Hvorfor så
være "onde" overfor hinanden?

Rene og Toke har fundet Atkins virker for dem. Og når de ser paraleller
fra deres egen historier i andres historier, så er det jo soleklart, at
de anbefaler Atkins.
Nu kan jeg så ikke huske om nogen herinde følger DDV eller WW, men du
kan jo selv forestille dig, at man vil give et tips og tricks på DDV/WW
når man ser ligheder mellem sin egen historier og spørgeren.
Når jeg kan se paraleller i andres historier i forhold til min, så vil
jeg da helt klart rådgive om at give "Nøglebundtet" en chance.

Både Atkins, DDV/WW og "Nøglebundtet" har alle helt konkrete værktøjer
hvordan man kan få gang i sit slankeprojektet.
Det har mantra'et /spis mindre, lav mere/ ikke.

> TILLYKKE, hvor er det fedt! Jeg håber for alt i verden, at du ALDRIG tager
> dem på igen.
> Det er bare en lækker følelse at være 20 kg lettere!

samme herfra.

> Vejer du
> dig egentlig en gang om ugen eller hvordan gør man det på en Atkinskur?

Man bestemmer vel selv?

Fra : Stine BT

Dato : 25-05-05 12:47

> Både Atkins, DDV/WW og "Nøglebundtet" har alle helt konkrete værktøjer
> hvordan man kan få gang i sit slankeprojektet.
> Det har mantra'et /spis mindre, lav mere/ ikke.

Og hvorfor har det så ikke det? Jeg tror du skal sætte dig ind i det inden
du kritiserer.

Jeg spiser stort set på samme måde som førhen, jeg savner slet ingenting,
kan spise alt hvad jeg vil, selvfølgelig med måde.

Det sjove i denne nyhedsgruppe er, at alle er vildt fjendtlige når man
nævner at det er simpelt bare at spise mindre og dyrker motion. Så er stort
set alle på dupperne og kritiser personen helt vildt. Ingen grund til!

Selv spiser jeg ikke vildt meget mindre, jeg kan sagtens tage på McD og
spise hvis jeg vil det. Jeg kan spise det jeg vil og gør det. Ligesiden jeg
begyndte at dyrke motion og tænke mere over hvad jeg spiser, så har jeg tabt
mig.

Jeg er glad for at folk finder DERES livsstil, for det vigtigste herinde er
sgu da at tabe sig! Tiden vil aldrig ændre sig med at vi alle har hver vores
stil og så er det jo super. Det handler bare om at finde ua af, hvad er ENS
EGEN måde!

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-05-05 12:56

Stine BT skrev den 25-05-2005 13:46:

> Og hvorfor har det så ikke det? Jeg tror du skal sætte dig ind i det inden
> du kritiserer.

Hvad skal jeg spise mindre af? Hvad kan jeg spise?
I DDV, WW og Atkins er der helt præcise instrukser i hvad man kan og
ikke kan.
Nøglebundtet har også en kostplan, som jeg dog ikke er kommet til endnu
(har læst kapitlet, men det var kun en lettere gennemlæsning).

Det er der ikke i mantra'et

> [...]
> set alle på dupperne og kritiser personen helt vildt. Ingen grund til!

Nej, jeg kritiserer dig ikke. Det kender jeg dig slet ikke nok til.

Det er din "religiøse" tilgang til det hvad du opfatter som svaret på
spørgsmålet om vægttab som jeg anser som knap anerkendelsesværdigt.

> [...]
> stil og så er det jo super. Det handler bare om at finde ua af, hvad er ENS

Netop! Hvorfor så lægge Atkins "for had" overfor dem der mener, at
atkins er deres egen måde?

Ja, hvis de forlader Atkins og hopper tilbage i deres gamle livsstil, så
tager de på.
Hvis du holder op med at motionere og falder tilbage i din gamle
livsstil så tager du på igen.

Det er slet ikke hjernekirurgi, men helt almindelig almenviden for burhøns.

Fra : Lisbeth

Dato : 25-05-05 12:57

"Stine BT" <stine@sukkermel.dk> skrev i en meddelelse

> Det sjove i denne nyhedsgruppe er, at alle er vildt fjendtlige når man
> nævner at det er simpelt bare at spise mindre og dyrker motion.

HVIS det er så simpelt, hvorfor er der så mange, der er overvægtige?
Kan det tænkes, at overvægt handler om andet og mere end mad og motion? Og
kan det tænkes, at det lige præcis IKKE er simpelt at spise mindre og dyrke
motion. Og at der måske endog er mange forklaringer på, at det IKKE er
simpelt?

At noget er let for nogen, er desværre ikke ensbetydende med, at det er
simpelt for alle.

Mvh. Lisbeth

Fra : Stine BT

Dato : 25-05-05 13:12

> [...]
> kan det tænkes, at det lige præcis IKKE er simpelt at spise mindre og
> dyrke motion. Og at der måske endog er mange forklaringer på, at det IKKE

Det er jo simpelt! MEN, mange gider jo ikke dyrke motion, mange gider jo
ikke spise alm. Hvorfor tror du at fedme bliver et større og større problem?
Nok fordi folk ikke rør sig og spiser usundt. For 50 år siden så verdenen
altså ikke ud som nu. Der rørte folk sig meget mere og maden bestod ikke af
fastfood osv.

Jeg er udmærkede klar over, at vægttab ikke alene er mad og motion, psyken
spiller en meget stor rolle. Derfor deltager jeg også i et kursus der
hedder: Krop, kost og psyke.

Faktisk spiller psyken MEGET mere ind end, hvad folk egentlig lige tænker
over i det daglige.

> At noget er let for nogen, er desværre ikke ensbetydende med, at det er
> simpelt for alle.

Det siger jeg heller ikke!

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-05-05 14:16

Stine BT wrote:

> Det er jo simpelt! MEN, mange gider jo ikke dyrke motion, mange gider
> jo ikke spise alm.

Aha - det er din overlegne karakterstyrke, der gør forskellen! Eller rettere
vi andre staklers manglende ditto.

> Jeg er udmærkede klar over, at vægttab ikke alene er mad og motion,
> psyken spiller en meget stor rolle. Derfor deltager jeg også i et
> kursus der hedder: Krop, kost og psyke.

Du godeste!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-05-05 14:24

Stine BT skrev den 25-05-2005 14:12:
> [...]
> altså ikke ud som nu. Der rørte folk sig meget mere og maden bestod ikke af

Det er simpelt: mad og motion!
(det er hvad du påstår, som Lisbeth spørger til og som du så verificerer)

Fair nok, lad os lige huske den.

> Jeg er udmærkede klar over, at vægttab ikke alene er mad og motion, psyken
> spiller en meget stor rolle. Derfor deltager jeg også i et kursus der
> hedder: Krop, kost og psyke.

Hvad hvar de vi skulle huske: mad og motion.
Og nu sætter du også psyken på.

> Faktisk spiller psyken MEGET mere ind end, hvad folk egentlig lige tænker
> over i det daglige.

Og ved du hvad psyke er for en størrelse. Psyke er ikke kun
viljestyrke.

Det er (ikke udtømmende liste):

- tankegang
- overskud
- evnen til at se logisk
- evnen til at abstrahere
- evnen til at konkretisere
- evnen til at overføre strategi til taktik til operationelle gøremål
- følelser
- Forhistorie
- .....ja fortsæt selv....

Simpelt.... Nej det ved gud (eller Atkins eller DDV eller hvem man nu
tror på) det ikke er.

> Det siger jeg heller ikke!

Nej, du modsiger dig bare i forhold til alle de tidligere indlæg du har
skrevet.

Eller positivt betragtet: Du er blevet klogere.

Fra : Lisbeth

Dato : 26-05-05 00:31

"Stine BT" <stine@sukkermel.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo simpelt!

Det er ernæringseksperterne ikke enig med dig i.

> MEN, mange gider jo ikke dyrke motion,

Nej. Men motion er ikke nogen garanti for ikke at være overvægtig.

Motion er vigtig. Overvægtig eller ej. Faktisk er det vigtigere at være i
form end at være slank. Og masser af overvægtige ER i form. Og i giver fald
er ovcervægten er kosmetisk problem, som der ikke er grund til at hidse sig
op over eller tampe nogen i hovedet med.

> mange gider jo ikke spise alm.

Hvad er almindeligt? Og hvordan ved du, at de ikke gider?
Jeg kender masser, der gerne gider - men som har en forkert opfattelse af,
hvad der er sundt. Fordi de har misforstået diverse oplysninger.

> Hvorfor tror du at fedme bliver et større og større problem?

Eksperterne er usikre på det, og havde JEG forklaringen, kunne du se mig på
morgentv i morgen. *S*

> Nok fordi folk ikke rør sig og spiser usundt.

De fleste overvægtige spiser usundt og rører sig nok også for lidt.
Men hvad skal de så spise for at undgå problemet? Hvad vil det helt konkret
sige at leve sundt? Og er det at spise/leve sundt en garanti for ikke at
blive overvægtig?

> For 50 år siden så verdenen altså ikke ud som nu. Der rørte folk sig meget
> mere og maden bestod ikke af fastfood osv.

Det har du ret i. Men nu lever vi - som du selv skriver - ikke for 50 år
siden men i en verden, hvor mange faktorer ER radikalt forandrede....

Hårdt fysisk arbejde eksisterer stort set ikke mere. Fødevarerne er nogle
andre. Og måske har folk fået en forkert opfattelse af, hvad der er sundt at
spise? Måske er det faktisk sværere at leve sundt i dag end for 50 år siden.

> Jeg er udmærkede klar over, at vægttab ikke alene er mad og motion, psyken
> spiller en meget stor rolle. Derfor deltager jeg også i et kursus der
> hedder: Krop, kost og psyke.

Psyken er ret vigtig. Hvordan tackler man eventuelle psykologiske problemer?

> Faktisk spiller psyken MEGET mere ind end, hvad folk egentlig lige tænker
> over i det daglige.

Hvorfra ved du, hvad folk tænker om psykens indflydelse?

Mvh. Lisbeth

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-05-05 13:38

Lisbeth skrev den 25-05-2005 13:57:

> [...]
> simpelt?
>
> At noget er let for nogen, er desværre ikke ensbetydende med, at det er

Jeg har aldrig troet, at det skulle ske, men nu sker det:

Jeg er 100% enig i ovenstående.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 26-05-05 09:45

[Carsten Riis | Wed, 25 May 2005 14:38:15 +0200]

>Lisbeth skrev den 25-05-2005 13:57:

>Jeg har aldrig troet, at det skulle ske, men nu sker det:
>Jeg er 100% enig i ovenstående.

Velkommen i klubben - det sker også for mig engang imellem; mere nu hvor
både Lisbeth og jeg er blevet lidt ældre :)

Men ja, afsnit 1 burde være mantraet for denne nyhedsgruppe, og afsnit 2
skulle gælde for ALLE nyhedsgrupper.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 24-05-05 08:32

Eivind wrote:

> [...]
> bruge sin sunde fornuft og sige hvad er bedst, spise varieret og
> motionere eller sidde på sin flade og æde lowcarb mad.

Ahemm...

Atkins har aldrig advokeret for at man kunne nøjes med
kostomlægningen. At dyrke motion er faktisk en del af Atkins'
principper, hvilket også fremgår tydeligt af hans bog. At der så er
mange, der taber sig helt fint med Atkins uden at dyrke noget videre
motion er så en anden sag.

> Jeg har al
> mulig respekt for jer der har tabt jer så meget med atkins men jeg
> synes ikke om den måde det bliver slået op som en livsstil.

Dette er ikke specielt for Atkins. For *alle* slankekure gælder at
hvis du efter at have nået vægtmålet, går tilbage og spiser som du
gjorde før kuren, vil du tage på igen. Det eneste, der duer, er en
varig livsstilændring. Hvilken livsstil man vælger kommer jo så an
på hvad der passer en bedst. Jeg har det fint med Atkins og du har det
fint med noget andet - men hvis vi skal holde vægten nede gælder det
for os begge to at dobbeltpanerede kotelletter med fedtkant og ståsovs
er dømt ude

Ebbe

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 25-05-05 07:45

Rene' Hjorth wrote:

> Salatgrøntsager, salatgrøntsager og salatgrøntsager - jeg ved at de
> indeholder meget vand, men det er også gode fibre. Husk også evt. at tage
> et fiberpræparat, f.eks. Husk (der også fås i pilleform).

Vi har fundet et norsk klidbrød, som vi lige er begyndt at
eksperimentere med. Vi har kun spist det i et par dage så det er for
tidligt at udtale sig om virkningen, men det burde virke på begge vore
problemer, idet klid også indeholder naturligt magnesium.

> Er det fordi hun træner meget?

Njaeh, det ville nu nok være synd at sige

> Nogle oplever at de får muskelkrampe uden at
> træne, og for dem hjælper det som regel at drikke mere væske OG især også at
> reducere deres saltindtag.
>
> Mod nattekrampe i læggene, er Kinin dog mageløst :)

Den vil jeg videregive til min kone. Det er lige præcis nattekrampe
hun lider (mest) af.

Ebbe

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 26-05-05 09:40

[Ebbe Kristensen | 24 May 2005 23:44:38 -0700]

>Den vil jeg videregive til min kone. Det er lige præcis nattekrampe
>hun lider (mest) af.

Så KAN det også være for meget salt og for lidt vand - men som sagt er Kinin
mageløst, og købes i håndkøb på Apoteket.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 25-05-05 12:07

Stine BT wrote:

> [...]
> Selv har jeg prøvet DDV, jeg tabte 17 kg. på 4 mdr. Det var selvfølgelig
> også vældig fint, men til sidst var jeg bare ved at knække mig. Så jeg

Ja, det er det der er problemet: man må ikke stoppe og det gælder
ligegyldigt hvilken kur man er på. For mig er virker Atkins-måden
tilstrækkelig godt i hverdagen til at jeg ikke vil stoppe. Jeg vil
blive ved med at holde igen på kulhydraterne og skulle således gerne
undgå at tage på igen.

> 2 år efter var alle de kilo så på igen! Ligesom alle undersøgelser
> viser. Det er grundlagt for, at jeg svarede på det med at man ikke kan leve
> efter en kur resten af sit liv.

Ikke med en kur. Men en kostomlægning *skal* der til. Man skal tænke
på at det at "spise som man plejer" er jo det man blev tyk af. Så man
kan ikke vende tilbage til sine gamle madvaner uden at tage på igen.

> Vejer du
> dig egentlig en gang om ugen eller hvordan gør man det på en Atkinskur?

Jeg kan godt finde på at hoppe på vægten dagligt. Det "sjove" ved
Atkins-måden er at hvis man skejer ud (som jeg netop har gjort på
Ølfestivallen i Valbyhallen så er der kontant afregning på
badevægten indenfor et par dage. Og ja, den festival gave ca. 1,5 kilo
i den forkerte retning :-/

> Jeg synes det er underligt, at der er SÅ stor forskel på kurens udsving,
> altså Atkinskuren, fra person til person. Er der nogen forklaring på det?

Tjaeh, min kone (der er læge) siger at slankekure generelt virker
bedre på mænd. Men derfor er hun da alligevel frustreret over at hun
ikke taber sig med samme hast som jeg gør.

Ebbe