Trailer fra Harald Nyborg
Fra : S.B.

Dato : 21-05-05 12:35

nogen der har erfaring med disse? gode som dårlige

Steen

Fra : Aksel

Dato : 21-05-05 13:50

"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> nogen der har erfaring med disse? gode som dårlige
>
> Steen

Stema trailere som HN sælger er udmærkede, fabrikanten har lavet trailere i
mange år, der kører stadig mange af de gamle fra DDR tiden her i DK, en
lille model med trillebørhjul og sider i brun træfiberplade.

HN har en model som kan leveres i to vægtklasser. 500 og 750 kg, det er den
samme men den 500 kg skal ikke betale vægtafgift (110 kr/år)

Hilsen Aksel

Fra : Peter C:\\

Dato : 21-05-05 15:10

"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> nogen der har erfaring med disse? gode som dårlige

Kvalitetsmæssigt kender jeg ikke noget til dem.

Min største anke mod HN trailere er deres bredde (eller mangel på samme)
Gips- spån- krydsfinér- eller MDF-plade er normalt ca 120 cm i bredden, og
så er det sgu surt med en trailer der kun er 108 cm.

(Hvis man KUN skal køre haveaffald er det jo selvfølgelig fuldstændig
ligegyldigt, men det giver jo ligsom sig selv.)

..... iøvrigt kan jeg læse i det nyeste blad fra HN at man nu også kan få en
i en bredde hvor den rent faktisk kan bruges til noget
Der reklameres ligefrem med at den er velegnet til gipsplader.

--
MVH Peter C:\
´96 Corolla eller ´69 Firebird ...... afhængig af vejret !

Fra : Kaj

Dato : 21-05-05 20:57

Peter C:\ <pede_71@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:JiHje.672$RH.32@news.get2net.dk...

> [...]
> Gips- spån- krydsfinér- eller MDF-plade er normalt ca 120 cm i bredden, og
> så er det sgu surt med en trailer der kun er 108 cm.

Den bredde er der nu flere trailere, der har. Jeg har lige købt en fra HN,
så jeg håber, den er go.

mvh
Kaj

Fra : S.B.

Dato : 21-05-05 21:19

"Kaj" <kasenxfejl@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nyhedsmeddelelse:JiHje.672$RH.32@news.get2net.dk...

> Den bredde er der nu flere trailere, der har. Jeg har lige købt en fra HN,

Har da også set både brenderup og variant trailer med mindre bredde mål end
harald's
men rigtig, skal man ligge og transportere spån, gibs eller andre plader, så
er de nok lige i det smalleste

/S

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-05-05 10:58

"Peter C:\" <pede_71@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Gips- spån- krydsfinér- eller MDF-plade er normalt ca 120 cm i bredden, og
> så er det sgu surt med en trailer der kun er 108 cm.

Trailere med 120+ cm i bredde er ret dyre.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Peter C:\\

Dato : 23-05-05 13:23

> Trailere med 120+ cm i bredde er ret dyre.

Arrr ... er det så galt ?

Da jeg købte min trailer for ca 5 år siden kunne man få et "tilbudspakke"
med en smal trailer + pressenning og næsehjul for 5000,-
Den brede model (130cm) gav jeg 6500,- for + pressenning til 325,- (jeg
undlod at købe en næsehjul)
Dvs. under 2000,- i merpris for en trailer der opfylder mit behov. Det synes
jeg egentlig ikke er SÅ galt.

Anyway ... det var nok forkert at kalde det en anke mod HN-trailere, da det
jo generelt er 108cm-trailere jeg ikke forstår fidusen ved.

..... og lige et råd til S.B. (Steen) Er du i tvivl mellem 2 modeller, så
vælg den største.
Jeg vaklede mellem en 130x170 og en 130x205, og endte med 205´eren hvilket
jeg aldrig har fortrudt.
Jeg har flere gange stået og kunne have brugt en større trailer, men aldrig
en mindre

Peter Christiansen
Tek. Ass. & IT-Ansvarlig
Terkel Pedersen Rådg. Ing. ApS
Tlf: 5943 2590
Fax: 5943 2990

Fra : Jens-Henrik Thrane

Dato : 30-05-05 21:10

Har selv en Stema.

Det med gips og spånpladerne er overhovedet ikke noget problem.

Man lægger 2 brædder på skrå fra den ene overkant ned til gulvet og
problemet er løst . og de er oven i købet næmmere at få op igen !!

Okay er man professionel håndværker der skal køre mange plader er det måske
ikke så godt - men så plejer man til gengæld at få pladerne leveret på
lastbil med kran.

Kan sagtens anbefales - hver 3. trailer i tyskland er stema ! + masser af
tilbehør i HN

Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-05-05 08:07

"Jens-Henrik Thrane" <jht@norcon.dk> wrote in message
> [...]
>
> Man lægger 2 brædder på skrå fra den ene overkant ned til gulvet og
> problemet er løst . og de er oven i købet næmmere at få op igen !!

Nemlig, derfor valgte jeg ikke at betale den store merpris. De få gange hvor
jeg virkelig skal have store ting må jeg så leje en trailer.

Sådan gør Stark

--
mvh / regards

Christian