Lys i indstumentbrættet, skal det virker ?~
Fra : thomas pedersen

Dato : 21-05-05 11:02

ja jeg skal til syn her om 1 uge.
og en af mine pære er gået i mit indstrumentbræt helt over til hører.
min benzin måler er der ikke lys på men man kan sagtes se hvormeget der er
på, der er jo nok lys i de andre pærer.
og mit spedmoter mangler der lidt lys i hører side fra ca 140 til 240.
hvad siger Syn folkende til det.
er det lovligt at der ikke er lys i hele indstrumentbræt ???
håber at i kan hjælpe mig

med en link til en side hvor der stå

Thomas

Fra : Esben Tærsker

Dato : 21-05-05 12:20

thomas pedersen wrote:
> [...]
> hvad siger Syn folkende til det.
> er det lovligt at der ikke er lys i hele indstrumentbræt ???

Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig han vil bekymre sig
om det.
Jeg kan ydermere heller ikke forstille mig han overhovedet har en chance
for at opdage det i dagslys...:)

/Esben

Fra : KASO

Dato : 21-05-05 12:57

"Esben Tærsker" <esben@essers.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig han vil bekymre sig
> om det.
> Jeg kan ydermere heller ikke forstille mig han overhovedet har en chance
> for at opdage det i dagslys...:)

I så fald skulle Saab m.fl. med "black panel" vel også være ulovlige
(hvilket de ikke er)!?!

Fra : alexbo

Dato : 21-05-05 13:06

"thomas pedersen" skrev

> er det lovligt at der ikke er lys i hele indstrumentbræt ???

Der skal være lys i speedometret, men der er ingen der kontrollerer det.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 21-05-05 18:46

"thomas pedersen" <twp@twp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad siger Syn folkende til det.
> er det lovligt at der ikke er lys i hele indstrumentbræt ???

Som udgangspunkt skal det som er monteret i bilen virke eller demonteres,
hvis det kan gøres uden at ulovliggøre bilen, eller det skal repareres..

Men som andre fremhæver det, tror jeg heller ikke det vil give anledning til
løftede øjenbryn.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Leo Jensen

Dato : 21-05-05 19:22

> [...]
> hvad siger Syn folkende til det.
> er det lovligt at der ikke er lys i hele indstrumentbræt ???

Tja, du skal vide hvor hurtigt du kører, også om natten, og jeg tror ikke på
at de accepterer din fornemmelse af omdrejningstallet som en rimelig
indikator...

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-05 08:04

"thomas pedersen" <twp@twp.dk> wrote in message
> [...]
> hvad siger Syn folkende til det.
> er det lovligt at der ikke er lys i hele indstrumentbræt ???

hmm, det tager vel heller ikke en uge at køre ned på tanken og købe et par
pærer og montere dem?

Tom