Knust is til drinks?
Fra : Anders

Dato : 31-05-01 14:12

Hvordan laver man knust is til drinks? Knust is er jo ikke "bare knust is" -
det findes i mange afskygninger....

Nogle der kender en god maskine til at knuse is? Jeg har hørt der findes
flere billige med håndsving der kan knuse is, men er der noget der ved hvor
man kan få dem og om de holder til noget?

Anders

Fra : Mogens Haugaard

Dato : 31-05-01 15:35

Hej
Jeg bruger den brutale metode, en flok isterninger i en solid plastpose (kun
i et lag), posen op på skærebrættet og så et dask af den store stegepande.

Et dask=groft knust is, to dask=.........osv.

mvh
Mogens

Fra : Gerner

Dato : 31-05-01 17:05

On Thu, 31 May 2001 16:34:47 +0200, "Mogens Haugaard" <Mogens-Haugaard@FDF.dk>
wrote:

> [...]
>i et lag), posen op på skærebrættet og så et dask af den store stegepande.
>
>Et dask=groft knust is, to dask=.........osv.

Der findes faktisk både isterningsmaskiner og samme med knusefunktion.
Søg på nettet anders.

Men hvad med foodprocessoren ? Kan den ikke knuse en terning ad gangen, eller
flere alt efter terningstørelse, uden at maskinen går i stykker ? Jeg tror ikke
en billig blender kan klare opgaven.
Disclaimer:
Jeg tager ikke ansvar for ovenævnte råd om at bruge foodprocessor.
(har ikke selv prøvet)

--
To.: Echelon

No of SETI units returned: 21
Processing time: 15 days, 8 hours.
(Total hours: 368)
www.setiathome.ssl.berkeley.edu

Fra : Bettina Madsen

Dato : 02-06-01 20:00

Hej!

Man kan sagtens bruge en almindelig blender til "projekt-isterning knusning"

mvh.
Bettina

Fra : Gerner

Dato : 03-06-01 12:55

On Sat, 2 Jun 2001 20:59:37 +0200, "Bettina Madsen" <bettina@cyberdude.dk>
wrote:

>Hej!
>
>Man kan sagtens bruge en almindelig blender til "projekt-isterning knusning"

Det kommer an på 2 ting. Blenderens kvalitet og isterningernes størelse, skulle
en ødelagt blender fortælle dig.

--
To.: Echelon

No of SETI units returned: 28
Processing time: 20 days, 1 hours.
(Total hours: 481)
www.setiathome.ssl.berkeley.edu

Fra : Peter Westh

Dato : 03-06-01 13:16

"Gerner" <gm@telefona.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer an på 2 ting. Blenderens kvalitet og isterningernes størelse,
skulle
> en ødelagt blender fortælle dig.

Yep, jeg har samme erfaring. Det afgørende er hvad blenderglasset er lavet
af. Er det af plastic slår det revner hvis man knuser is i det, hvorimod
rigtigt glas må formodes at kunne tåle mosten.

MVH

Peter

Fra : Bettina Madsen

Dato : 06-06-01 20:51

> Yep, jeg har samme erfaring. Det afgørende er hvad blenderglasset er lavet
> af. Er det af plastic slår det revner hvis man knuser is i det, hvorimod
> rigtigt glas må formodes at kunne tåle mosten.

Tak for den oplysning, det havde jeg ikke tænk på, da min blender er af
glas.....men det er da godt at vide!! Men det er da upraktisk hvis en
blender ikke kan tåle isterninger, da man så ikke kan lave forskellige
"shakes" med isterninger.

Bettina

Fra : Gerner

Dato : 07-06-01 04:34

On Wed, 6 Jun 2001 21:51:20 +0200, "Bettina Madsen" <bettina@cyberdude.dk>
wrote:

> [...]
>glas.....men det er da godt at vide!! Men det er da upraktisk hvis en
>blender ikke kan tåle isterninger, da man så ikke kan lave forskellige

Det kommer an på størelsen, af isterningerne altså. Små isterninger bliver vel
bedre knust end store. Laver man shakes i en blender ? uf da. Rystet ikke
omrørt.

--
To.: Echelon

No of SETI units returned: 34
Processing time: 22 days, 19 hours.
(Total hours: 547)
www.setiathome.ssl.berkeley.edu

Fra : Peter Westh

Dato : 07-06-01 14:05

"Bettina Madsen" <bettina@cyberdude.dk> skrev i en meddelelse
> Men det er da upraktisk hvis en
> blender ikke kan tåle isterninger, da man så ikke kan lave forskellige
> "shakes" med isterninger.

Enig, men det er en del billigere

Min nuværende plasticblender kan godt klare de par isterninger der bruges
til iskaffe, shakes etc, men jeg har tidligere ødelagt en tilsvarende
maskine ved at fylde den op med isterninger.

MVH

Peter

Fra : Tommy Kaas

Dato : 10-06-01 11:56

Butik Pors - Gl. Kongevej 94A, Frederiksberg - der også har mange andre
spændende sager. Der har jeg selv købt sådan en, du spørger til.
Tommy