Dubber under stole
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 21-05-05 09:34

Vi har en afhøvlet fyretræsgulv med oliebehandling og vil gerne beskytte det
mod mærker fra de stole vi bruger ved spisebordet. Vi har derfor haft købt
nogle plastdutter med indbygget søm og filt underneden. Det har også virket
rimeligt, men problemet er at de ikke holder ret lang tid. Har nogen en god
idé til en løsning på dette problem?

Lars

Fra : Melanie

Dato : 21-05-05 09:36

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virket rimeligt, men problemet er at de ikke holder ret lang tid. Har
> nogen en god idé til en løsning på dette problem?

Hej Lars

Har før set at der er nogen der har brugt en lille stump gulvtæppe, som blev
limet på stolebenene.

Mvh Melanie

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 21-05-05 09:43

On Sat, 21 May 2005 10:34:04 +0200, "Lars Thomsen Nielsen"
<lars@EraseThisflexcom.dk> wrote:

> [...]
>rimeligt, men problemet er at de ikke holder ret lang tid. Har nogen en god

Hvis der er rimeligt store flader at montere på, så lim et stykke
tæppefilt fast med kontaktlim. Alm. tæppe kan også bruges, det holder
bare ikke så længe.

Lars

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 22-05-05 18:35

> [...]
> virket rimeligt, men problemet er at de ikke holder ret lang tid. Har
> nogen en god idé til en løsning på dette problem?

De filt dupper med søm duer ikke til noget der skal flyttes frem og tilbage.
Men der er en anden type der ligner den næsten på en prik. Forskellen på dem
er, at dem jeg har er det et søm med form som et o man skal banke op i
stolebenet. Dem kan jeg varmt anbefale og de dåes i flere forskellige
størrelser. Jeg har haft mine til at sidde under et par trip-trap stole og
de har siddet i et par år nu, uden nogen problemer.

Jesper

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 23-05-05 09:02

> [...]
banke op i
> stolebenet. Dem kan jeg varmt anbefale og de dåes i flere

Dem har jeg da vidst set engang, men jeg ved nu ikke hvor de
købes. Hvor fik du dine henne?

Lars

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 23-05-05 12:14

> banke op i
> forskellige
>
> Dem har jeg da vidst set engang, men jeg ved nu ikke hvor de
> købes. Hvor fik du dine henne?
>
> Lars

Jeg mener jeg købte mine i Jem og fix, eller et af de andre byggemarkeder.
Kig rundt i dem, så tror jeg du kan finde dem.

Jesper

Fra : ThomasB

Dato : 25-05-05 16:05

> [...]
> virket rimeligt, men problemet er at de ikke holder ret lang tid. Har
> nogen en god idé til en løsning på dette problem?

Stil stolen omvendt.
Fjern dupperne.
Slib med noget sandpapir, til det er rent træ.
Lim et stykke læder fast med en god lim (kontaktlim).
Vend stolen om og sæt dig på den i 15 minutter.
Afklip/slib kanterne.
*Det* holder!

Filtdupperne er dumme, fordi der kan sætte sig sand/snavs fast, som ridser
gulvet.

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 26-05-05 11:18

> Lim et stykke læder fast med en god lim (kontaktlim).

Læder - det var en god mulighed. Så behøver man heller ikke kigge
på den mindre pæne plastkant, som findes på nogle af de beskrevne
typer.

> Filtdupperne er dumme, fordi der kan sætte sig sand/snavs fast,
som
> ridser gulvet.

Der kan vel også sætte sig sand/snavs under læder...

Lars

Fra : ThomasB

Dato : 28-05-05 09:02

> Læder - det var en god mulighed. Så behøver man heller ikke kigge
> på den mindre pæne plastkant, som findes på nogle af de beskrevne
> typer.

Og læder fåes i forskellige farver, som passer til træet.

> som
>
> Der kan vel også sætte sig sand/snavs under læder...

Filt er "blødt" og løst i forhold til læder. Derfor kan et sandkorn bedre
sidde fast.