Frist for depositum retur ved fraflytning ~
Fra : Anders Andersen

Dato : 21-05-05 00:31

Er der nogen der ved hvad fristen er for udlejer skal afregne depositum ved
fraflytning af en lejlighed.

Situationen er den at lejligheden er opsagt til den 1. maj. Udflytningen er
sket den 15. februar. Udlejer har så efter udflytningen haft en maler til at
male lejligheden. Dette er sket længe inden den 1. maj. Der er betalt 3 md
leje i depositum.

Jeg syntes ikke, jeg kan finde nogen steder hvor, der står noget om reglerne
for frist for tilbage betaling af restdepositummet, når malerregningen er
trukket fra. Udlejer har fået regningen fra maler
Jeg har prøvet at kikke i lejeloven, men ikke rigtigt blevet klogere.

De er ikke fordi jeg er på kant med ex-udlejeren eller noget, jeg har rykket
en gang, men jeg vil gerne vide hvad regleren er inden jeg rykker igen.

Fra : Grunt

Dato : 21-05-05 14:03

On Sat, 21 May 2005 01:30:51 +0200, "Anders Andersen" <dane@denmark.dk> wrote:

> [...]
>male lejligheden. Dette er sket længe inden den 1. maj. Der er betalt 3 md

Så du har " boet" 3 måneder op og betalt leje for marts og april og har så 3
mdr. leje tilgode som depositum ?

> [...]
>trukket fra. Udlejer har fået regningen fra maler
>Jeg har prøvet at kikke i lejeloven, men ikke rigtigt blevet klogere.

Fandt du den med at endelig opgørelse af fraflytningsvedligeholdelsen skal
foreligge senest 14 dage efter fraflytningsdagen ? § 98

>De er ikke fordi jeg er på kant med ex-udlejeren eller noget, jeg har rykket
>en gang, men jeg vil gerne vide hvad regleren er inden jeg rykker igen.

Der er ingen regler for hvornår tilbagebetaling skal finde sted i lejeloven, men
der kan ske retslige skridt til at få skyldigt beløb udbetalt i andre regler.
Som jeg ser det har du end ikke fået en opgørelse over udgifterne og fået besked
på hvor meget du har til gode.

Som jeg ser det kan du rykke een gang mere i alm. og anbefalet brev med krav om
at se en opgørelse og få resterende beløb udbetalt inden 8 dage.
Du kan eller skal måske nævne at du efter 8 dage vil påbegynde retslig incasso.