Norton Internet Security
Fra : Klaus

Dato : 20-05-05 23:23

Jeg hjælper en bekendt med at opsætte et lille netværk, vi er stødt ind i
det problem, at computerne ikke kan se hinanden, med mindre at Norton
Internet Security er slået fra. Hvordan opretholder vi forbindelsen mellem
maskinerne uden at skulle deaktivere Norton Internet Security?

--
Mvh.
Klaus Eriksen

Fra : Claus U

Dato : 21-05-05 09:12

Klaus skrev:

> [...]
> Internet Security er slået fra. Hvordan opretholder vi forbindelsen mellem
> maskinerne uden at skulle deaktivere Norton Internet Security?

Prøv at kig forbi <http://www.symantec.com/techsupp/consumer.html>

Fandt f.eks. <http://makeashorterlink.com/?G26F14D1B> da jeg søgte på
windows og network.
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-05-05 09:29

Klaus <ke@aigis.dk> wrote:

> [...]
>Internet Security er slået fra. Hvordan opretholder vi forbindelsen mellem
>maskinerne uden at skulle deaktivere Norton Internet Security?

Det er sgu' svært at finde noget pænt at sige om Norton's programmer...

Gem lokalnettet bag en bredbåndsrouter - og så 'ud til højre' med Norton
Internet Security....

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Pierre

Dato : 21-05-05 09:48

Klaus <ke@aigis.dk> wrote in message news:<428e6350$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> [...]
> Internet Security er slået fra. Hvordan opretholder vi forbindelsen mellem
> maskinerne uden at skulle deaktivere Norton Internet Security?

Du siget, at computerne ikke kan "se" hinanden. Jeg går ud fra, at der
er tale om Network Neighborhood.

Det er sandsynligt, at Norton Internet Security blokerer for de
netværksporte, der anvendes til at browse netværket.

Prøv at tillade følgende porte i Norton Internet Security på
computerne på netværket (indgående trafik):

TCP 139, TCP 445, UDP 137 og UDP 138. Du skal *kun* give disse
tilladelser for computerne på din bekendtes netværk. Du må *absolut
ikke* tillade internetadgang på disse porte.

Nu kender/bruger jeg ikke selv Norton, så jeg kan desværre ikke hjælpe
dig med, hvordan du helt præcist gør dette, men det virker som om, at
det er dét, der skal til.

Pierre
http://www.safepc.dk

Fra : Klaus

Dato : 21-05-05 18:51

Klaus wrote:

> [...]
> Internet Security er slået fra. Hvordan opretholder vi forbindelsen mellem
> maskinerne uden at skulle deaktivere Norton Internet Security?

Tak for svarene, som jeg snarest vil arbejde videre med.

--
Mvh.
Klaus Eriksen

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 23-05-05 13:44

> [...]
> Internet Security er slået fra. Hvordan opretholder vi forbindelsen mellem
> maskinerne uden at skulle deaktivere Norton Internet Security?

Du skal nok bare lukke IP segmentet (eller der specifikke Ip adresser) op,
således at det bliver et betroet netværk.

Jacob