hjælp til Veteranbiler og Typegodkendelser
Fra : sumdjFJERN@DETTEring~

Dato : 20-05-05 21:02

Hej Bil freaks..

Jeg er ved at rode mig ud i køb af en gammel USA-bil (en model fra
1965-1970)
Hvor i himlens navn, finder man en "DK-gyldig" typegodkendelse til en vogn
fra den tid ?

Der er tale om en Excalibur SS fra 69

Håber en eller anden kan give mit et hint...

Mvh & på forhånd tak

Mike

Fra : Teddy

Dato : 21-05-05 00:00

<sumdjFJERN@DETTEringamt.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Du skal da ikke bruge en dataerklæring/typegodkendelse på en vetaranbil.

Kør til syn, betal afgift, og køb plader.

Teddy
www.smallblock.dk US biler i stride strømme, forum, gallerier, links...

Fra : sumdj@ringamt.dk

Dato : 21-05-05 07:04

[...]

-----------------------------------

OK - tak for det Teddy

Men er du 200% på at det er korrekt ???

Ikke fordi jeg vil bringe din påstand i tvivl, men jeg vil godt være 300%
sikker på
at jeg kan få bilen på DK-plader, hvis jeg køber den...

Gamle biler og Mc skal passes og plejes, men de skal også kunne bruges
til det de nu engang er beregnet til, så derfor vil jeg gerne være helt
sikker.

Kan du evt. henvise til et site, hvor jeg kan læse mere om dette emne ?

mvh & på forhånd tak

Mike.

Fra : Aksel

Dato : 21-05-05 11:21

<sumdj@ringamt.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Der er med 100% garanti ingen typegodkendelse på en Excalibur SS, det er en
specialbil der er bygget i ret få eksemplarer, det er ikke engang sikkert at
der er registreret nogen i Danmark.
Jeg har ikke set nogen, er det ikke den der ligner et eller andet fra
trediverne med udstødningsrør i flexslanger ud gennem siderme af fronten?

Det er kun modeller der sælges i et ret stort antal der er typegodkendt, det
gør at importøren ikke skal køre den enkelte bil til syn, ved sjældne
modeller synes hver bil.

Der er ikke nogen der kan garantere dig at du kan få den på danske plader
uden ændringer.

Hilsen Aksel

Links fra Google

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2004-13,GGLD:en&q=Excalibur+SS

http://www.autoquarterly.com/excalibur.html

http://www.mclellansautomotive.com/sales-lit/bymake/excalibur/index.shtml

http://www.automobile-riekmann.com/verkauf/excalibur_ss_1978_weiss.htm

http://www.excaliburautomobile.com/Pages/docPub.htm

http://www.bobsclassics.com/sold/69e.htm

http://www.usedpartslive.com/live/1/year/EXCALIBUR/

http://www.auto-salon-singen.de/excalibur_roadster_1984_8954_07_15.htm

http://www.retrocom.com/retromilw/excalibur.htm Modellens historie

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-05-05 15:40

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> Der er med 100% garanti ingen typegodkendelse på en Excalibur SS, det er
> en specialbil der er bygget i ret få eksemplarer, det er ikke engang
> sikkert at der er registreret nogen i Danmark.

Der har i hvert fald været.
Kan huske noget om at Bøje Nielsen havde en.
Den var på DK plader.
Det ligger tilbage til slut-70'erne - start-80'erne.

> Jeg har ikke set nogen, er det ikke den der ligner et eller andet fra
> trediverne med udstødningsrør i flexslanger ud gennem siderme af fronten?

Jo.

> [...]
> modeller synes hver bil.
>
> Der er ikke nogen der kan garantere dig at du kan få den på danske plader

Gad vide hvad der er sket med den der var plader på.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC