Køb og salg af professionelt udstyr til fi~
Fra : abracadabra

Dato : 02-12-00 01:40

Abracadabra Film & Tv, tilbyde nu køb og salg af professionelt udstyr
til film, video og broadcast brug.
Se nærmere om vores nye service på http://www.abracadabra-online.com,
her finder du ”køb og salg af udstyr” i hovedmenuen.

Abracadabra tilbyder også mange andre services, så tag et kig rundt.

Med venlig hilsen

Helge Abrahamson.
Abracadabra Film & Tv.

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 04-12-00 19:04

On Sat, 02 Dec 2000 01:40:00 +0100, abracadabra wrote in dk.erhverv
<3A2844E0.B240E7EA@post4.tele.dk>:

>Abracadabra Film & Tv, tilbyde nu køb og salg af professionelt udstyr

dk.erhverv standardsvar sendt
http://www.isa.dknet.dk/~sej/erhverv.html

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Kim Beck

Dato : 07-02-01 20:58

Jeg har sammen med en anden et i/s firma.

Vi har hævet et beløb til privat brug, skal beløbet ikke fremgå af
resultatopgørelsen sådan at ,det fremgår før Resultat efter skat .
Eller skal det kun postes Private Hævninger i Passiver.

Håber det kan forståes,ellers må jeg på den igen

Kim

Fra : Erik G Christensen

Dato : 07-02-01 21:39

Kim Beck wrote:

> [...]
> Eller skal det kun postes Private Hævninger i Passiver.
>
> Håber det kan forståes,ellers må jeg på den igen

Du - I skal beskattes af overskud, -indtjening .
men hvor i opgørelsen ?
før skat skal i overveje renteudgifter, "opsparing" i VS
(indestående, som nok ikke passer her, og dog),
men køb dog noget rådgivning !!!!!!!!!!!

Den værste jeg set til nu har betalt 42 k kr for meget i skat,
i mindst fem år, selvom skattevæsenet har prøvet at fortælle ham,
der var andre muligheder
og vi kan vist ikke være bekendt at opkræve mere end 5 kkr

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 07-02-01 23:08

"Kim Beck"
> [...]
> Eller skal det kun postes Private Hævninger i Passiver.
>
> Håber det kan forståes,ellers må jeg på den igen

Nej det er helt korrekt gjort.

Hvis I deler overskud føres ½-delen af dette over på din egenkapital og
herfra trækkes det du har hævet i årets løb.

Derved får man hvad din egenkapital (altså indestående) er i firmaet.

F.eks.

I er 2 om I/S og har begge har puttet 100 tusinde ind.

Din formue er altså 100 t.kr.
Overskud er f.eks. 300 t.kr. og da din andel er halvdelen (som du skal
betale skat af uanset hvad du har hævet) tillægges 150 t.kr. - halvdelen af
de 300.

Du har nu (100 oprindeligt indskud +150 andel overskud)= 250 t.kr. i formue,
men da du har hævet 100 t.kr. er din andel af I/S nu (100+150-100) 150 t.kr.

Din partner har f.eks kun trukket 50 t.kr ud privat, og hans formue er nu
(100+150-50) = 200 t.kr. - men han beskattes alligevel som dig af ½-delen af
resultatet - de kr. 150 t.kr.

Han ejer nu for 200 t.kr. af virksomheden og du ejer kun 150 t.kr. Ejer vil
sige, med hvilket beløb man risikerer sine penge.

I virksomhedsordningen vil du i dette tilfælde kunne spare din andel af
overskud (150) minus din hævning (100) =50 op til 32% skat i stedet for
personlig skat, der er op til 62%.

Din partner vil i eksemplet kunne spare 100 op, og kan derved spare
(=udskyde) det dobbelte i skat.

Det er ikke så enkelt som jeg prøver, at vise i eksemplet, men det giver
måske en forståelse for I/S og skat i virksomhedsordningen.

Mvh.

Jørgen Elsted Madsen