centralstøvsuger
Fra : Rene Bech

Dato : 20-05-05 15:34

Hej

Er der nogen der har erfaringer med centralstøvsuger, er der nogle mærker
som frarådes ???

mvh
Rene

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 20-05-05 22:21

Rene Bech wrote:

> Hej
>
> Er der nogen der har erfaringer med centralstøvsuger, er der nogle mærker
> som frarådes ???

Det må genralt fra rådes med en sådan, da nutidens støvsuger
ikke er så store at man ikke kan flytte dem.

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 21-05-05 00:56

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Det må genralt fra rådes med en sådan, da nutidens støvsuger
> ikke er så store at man ikke kan flytte dem.

Er det en årsag til _generelt_ at fraråde centralstøvsugere?

Hvis man ikke vil høre på larmen, ikke ønsker at trække bæstet efter
sig, ikke ønsker at flytte rundt på ledningen, ikke ønsker at slæbe
sugeren op og ned ad trapper, ikke ønsker at skifte poser til en
formue pr. stk. ustandseligt (netop fordi støvsugeren er lille), har
man så ikke _generelle_ argumenter for at anskaffe en
centralstøvsuger? Det må da være smag, behag og _behov_. At man kan få
små støvsugere, kan da aldrig være et _generelt_ argument for ikke at
anskaffe en centralstøvsuger, nærmest tværtimod.

Mvh
Kent.

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : MVN

Dato : 21-05-05 08:52

> [...]
> små støvsugere, kan da aldrig være et _generelt_ argument for ikke at
> anskaffe en centralstøvsuger, nærmest tværtimod.

der er nu mange støvsugere der ikke larmer så meget igen,og der er også
mange støvsugere som er poseløse

MVN

Fra : Peter C:\\

Dato : 21-05-05 10:25

> Det må genralt fra rådes med en sådan, da nutidens støvsuger
> ikke er så store at man ikke kan flytte dem.

Sikken dog en gang vrøvl ! (det må generelt frarådes at lytte til råd fra
folk, der ikke ved hvad de taler om !)

Jeg har centralstøvsuger af følgende årsager.

Eminent sugekraft ... selv med 20 kg i spanden kværner den ufortrødent
videre uden nedsat sugeeffekt.
(og folk kan tro hvad de vil... den suger bedre end nogen almindelig
støvsuger !)

Ingen poseskift .... bare tømning af spand og renblæsning af filter.

Mindre larm ... jeg kan høre radio på normalt niveau mens jeg støvsuger.

Som allergiker er det en stor fordel at udblæsningsluften ledes ud til det
fri, og ikke hvirvles op umiddelbart bag mig hvor jeg lige har støvsuget.
(dette punkt er isoleret set rigelig grund til jeg ikke vil bytte min
centralstøvsuger, om jeg så fik 10 almindelige) Det var en plage at støvsuge
førhen ... nu kan det næsten ligefrem lindre symptomerne.

Bevægelsesfriheden er væsentlig større ... der er ikke noget "trækdyr" der
skal hjælpes over dørtrinnene, eller ledning der er for kort eller hænger
fast i et hjørne.
Mit hus er 63m2 i grundplan, og jeg kan dække hver etage med en enkelt
sugekontakt.

.... og til Rene
Jeg kender ikke til nogle mærker der ligefrem skulle frarådes, men jeg vil
anbefale dig at vælge en uden pose, og med tænd/sluk på selve håndtaget.
Min er en Frithiof Futura 200 og den tør jeg godt anbefale.

--
MVH Peter C:\
´96 Corolla eller ´69 Firebird ...... afhængig af vejret !

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-05-05 09:52

Peter C:\ skrev:

> (og folk kan tro hvad de vil... den suger bedre end nogen almindelig
> støvsuger !)

Sugeenheden ligger jo heller ikke under for mobilitet

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-05-05 12:22

> Er der nogen der har erfaringer med centralstøvsuger, er der nogle mærker
> som frarådes ???

Det er verdens bedste opfindelse. For mig er det to vægtige grunde. Den ene
er støj. Uanset hvad folk siger om støvniveau, så larmer en alm støvsuger
temmeligt meget, og man kan ikke føre en samtale med en i et andet rum uden
at hæve stemmen. Det kan man med en centralstøvsuger.
En anden grund er støv. Når jeg har tørret støv af og støvsuget, så er der
RENT. Ikke noget med at alt det fine lægger sig i løbet af et par timer,
eller at jeg skal bruge støvmaske mens jeg støvsuger.
Jeg købte min i Sverige, hvilket var ca. halv pris (for 3 år siden). De er
vist blevet billigere herhjemme, men check det lige. Køb en med tænd/sluk på
røret, og helst uden poser. Vi købte med pose, og vi bruger ca 1-2 om året,
men det havde været nemmere med spand, da poserne skal købes i Sverige.

Mvh Mar