src@hilhan.dk
Fra : Martin Ohlsson

Dato : 20-05-05 14:58

Hej Søren

Så nærmer d. 27/5 sig jo hastigt, og jeg kom til at tænke på om du kunne
oplyse mig hvilke emner de andre fra IT-A holdet har valgt?

Det skal jo ikke være nogen hemmelighed/overraskelse at jeg nok vælger noget
inden for Hardware, og så ville jeg bare undgå at jeg valgte noget som en
anden allerede har taget.

Kan det være muligt for mig at fremvise motherboardets opbygning og
funktioner, samt hvilke input der sker ved opstart af computeren - også
selvom jeg engang har vist dette ved en præsentation i klassen?

Jeg har desuden et spørgsmål til hvor meget erhvervsrelateret det bør være?
Jeg fremlagde jo som bekendt sidste år (2år. eksamen) hvorledes fremskridtet
fra 32bit CPU'en til 64bit CPU'en kunne bryde RAM-grænsen, og jeg husker at
Censor ønskede at jeg havde taget _en knivspids_ mere erhvervsrelateret
vinkel.

Udover emnet Motherboardets opbygning, har jeg overvejet temaet
"Datalagring", da man på den måde kan sammenkoble det med rapporten - altså
hvorledes at efter indtastning i en databasen Data-strømmene egentligt
lagres. I dette tema kunne man komme ind på både Harddiskens funktion (så
skal jeg nok prøve at begrænse det tekniske i det) samt de generelle
datalagrings medier.

Men hvilke emner har de andre fra holdet valgt? (Hvis du da overhovedet må
afsløre det?)
Mvh. Martin Ohlsson - 3.B

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 20-05-05 15:48

Hvordan er det muligt at slette en mail der skulle være postet privat, men
blev sendt til denne gruppe i farten?

Mvh. Martin

Fra : Laziter [9440]

Dato : 20-05-05 15:55

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan er det muligt at slette en mail der skulle være postet privat, men
> blev sendt til denne gruppe i farten?

Meddelelse -> Slet meddelelse

Mvh
Benjamin

Fra : Lampen

Dato : 20-05-05 16:00

Martin Ohlsson wrote:
> Hvordan er det muligt at slette en mail der skulle være postet privat, men
> blev sendt til denne gruppe i farten?

I firefox højreklikker du på meddelelsen, og trykker cancel message

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 20-05-05 16:07

"Lampen" <user@example.net> wrote in message

> I firefox højreklikker du på meddelelsen, og trykker cancel message

Jeg bruger outlook express, hvilket vel også afslører hvorfor jeg kan komme
til at sende en privat mail i nyhedsgruppen. Ville høre om man kan slette
den fra usenet.dk serveren måske?

- Martin

Fra : Lampen

Dato : 20-05-05 16:47

Martin Ohlsson wrote:
> [...]
> til at sende en privat mail i nyhedsgruppen. Ville høre om man kan slette

hmm det ved jeg så ikke om man kan, men ved at outlook express også har
den der cancel message funktion et eller andet sted. I outlook express
bliver man selv ved med at se beskeden selvom den er cancelled, så skal
du resette gruppen eller noget i den dur ;)

Fra : Jens B

Dato : 20-05-05 18:57

Martin Ohlsson wrote:
> [...]
> komme til at sende en privat mail i nyhedsgruppen. Ville høre om man
> kan slette den fra usenet.dk serveren måske?

du skal "markere det indlæg du vil slette" og så trykke på "meddelse" og gå
så ned og tryk på "slet meddelse".

du vil ikke kunne se det er blevet slettet, men det er det.

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-05-05 17:12

Martin Ohlsson - prodox_dk@hotmail.com
428dfcfd$0$50653$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
skrev følgende:
> [...]
> komme til at sende en privat mail i nyhedsgruppen. Ville høre om man
> kan slette den fra usenet.dk serveren måske?

Vær opmærksom på at det ikke bliver slettet på google groups. Her skal du
selv rette henvendelse med et message id, og bede om at få det slettet. Der
er højst sandsynlig mange andre servere i verden der heller ikke sletter
det. Så det er om at maile med omtanke. :)

--
Martin Petersen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-05-05 19:20

> [...]

> datalagrings medier.
>
> Men hvilke emner har de andre fra holdet valgt? (Hvis du da overhovedet må

Hvorfor pokker bruger en noerd som dig ikke en ordentlig news reader,
saa den slags ikke sker ???????

Ment paa en positiv maade.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling, som bruger verdens bedste news reader

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 21-05-05 22:11

> Hvorfor pokker bruger en noerd som dig ikke en ordentlig news reader,
> saa den slags ikke sker ???????
>
> Ment paa en positiv maade.

Jeg undskylder fejlen!! Det er pinligt! Det er åbentlyst at mailen skulle
være sendt til min IT lærer, i sammenhæng med eksamen

Det er samme knap man laver nyt post, og ny mail - og hvis man i farten ikke
er gået væk fra nyhedsgrupperne, tjah så kan man hurtigt dumme sig

Men ak ja, jeg er simpelthen for doven til at bruge andet end Outlook
Express.. Men jeg har nu taget det op til overvejelse - da det er anden gang
jeg har lavet den slags fejl.. Pinligt pinligt!

Mvh. Martin - der nok ska skifte Newsreader nu, bare rolig ;-P