Postkasse.pst beskadiget Outlook 97
Fra : Jens

Dato : 20-05-05 13:47

Hej NG

Jeg benytter Outlook 97 og min pst-fil (postkasse.pst) er beskadiget siger
Outlook.

Jeg har forsøgt at køre reparationsværktøjet, men den udfører en ulovlig
handling på min Windows 98 maskine.
Jeg har flyttet værktøjet og pst-filen til en XP-maskine, men det giver
samme resultat.
Jeg har forsøgt med værktøjet til en Outlook 2000 og det giver også samme
resultat.

Jeg har omdøbt pst-filen og dannet en ny tom postkasse.pst og forsøgt at
importere min indbakke fra den gamle pst-fil, men her får jeg at vide, at
pst-filen er beskadiget.

Min pst-fil er på 2 GB - er det grænsen?
Hvordan kan jeg trække mine mails ud af den beskadigede pst-fil?

Jeg håber I kan hjælpe.
På forhånd tak.
Jens

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-05-05 15:07

On Fri, 20 May 2005 14:46:56 +0200, "Jens" wrote:

>Min pst-fil er på 2 GB - er det grænsen?
I din oprindelige Win98, hvor du kører med FAT32-filsystem, ja.
I WIn XP kan du vælge mellem FAT32 og NTFS - i NTFS kan den være
betydeligt større (om Office 97 også kan håndtere det, kan jeg ikke
ligge huske ...).

Formentlig er der sket det, at filen har nået grænset for, hvad dit
filsystem kan håndtere. Når Outlook så førger at skrive, får du en
skrive-fejl, som måske beskrdiger filen.

>Hvordan kan jeg trække mine mails ud af den beskadigede pst-fil?

Indlæs seneste backup.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Anders Lund

Dato : 21-05-05 07:04

Jørn Andersen wrote:

> [...]
> I WIn XP kan du vælge mellem FAT32 og NTFS - i NTFS kan den være
> betydeligt større (om Office 97 også kan håndtere det, kan jeg ikke

Outlook 97 kan ikke håndtere pst filer på over 2 GB:
http://support.microsoft.com/kb/171582/
Men ellers er det også rigtigt med de FAT32 2 GB grænse.

> Indlæs seneste backup.

Og hvis man ikke har sådan en, har Microsoft lavet et værktøj til at
slette dele af en pst fil, så du mister nogle mails, men kan komme i
kontakt med resten af dem. Bagefter skal du køre inbox repair tool. Alt
sammen beskrevet i denne artikel:
http://support.microsoft.com/kb/296088/

Jeg har brugt denne metode en gang og der virkede det.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Jens

Dato : 22-05-05 10:39

Hej Anders

Tak for hjælpen.