VW Polo tandremsCrash
Fra : Per Wildau

Dato : 20-05-05 09:06

En af mine vennner har en VW Polo 1000cc, sådan en her:

http://www.addel.hu/apro/photo/80878.jpg

Æhh, hvad hedder sådan én??
Hvilken årgang er det lige det er??

Nåå, forleden da de var på en længere køretur og da de kørte på motorvejen
døde motoren.

Som jeg sagde til min kone: "Jeg håber sgu ikke at det er tandremmen, så
venter der en regning..."

Er der nogen som ved hvad der sker med sådan en Polo 1000cc, når tandremmen
går .....??

Og hvad det koster??

Man tror ikke sine egne ører, når han har kørt 190k på samme rem og siger:
"Jeg vidste sgu ikke at sådan en har en tandrem!"

P3R

Fra : Per Wildau

Dato : 20-05-05 10:19

Ego skrev:

Her er en case med en Astra:

http://www.usedcarmart.co.uk/forum/showthread.php?s=b475a34e16338f6f36ccac99af1c7054&t=2597

Hvordan vil den se ud for Polo'en i Dk??

P3R

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-05-05 10:40

Per Wildau wrote:
> [...]
> venter der en regning..."
>
> Er der nogen som ved hvad der sker med sådan en Polo 1000cc, når tandremmen

Mange penge.

> Man tror ikke sine egne ører, når han har kørt 190k på samme rem og siger:
> "Jeg vidste sgu ikke at sådan en har en tandrem!"

Vw 8 ventilede motorer burde ikke tage skade.
16v maser ventilerne.

God fornøjelse.

Mvh
Roberto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-05-05 10:44

Per Wildau skriver:

> Er der nogen som ved hvad der sker med sådan en Polo 1000cc, når tandremmen
> går .....??

Hvis der sker det sammen som i de gamle 1100 til golferne skal der bare
en ny rem på.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : anders majland

Dato : 20-05-05 10:44

> Er der nogen som ved hvad der sker med sådan en Polo 1000cc, når
> tandremmen går .....??
>
> Og hvad det koster??

Alt fra "ingenting" til en ny motor ... Min svigerindes punto tog ikke
skade, så der var medudgiften i forhold til at få den skiftet i tide kun en
bugsering til værkstedet....

/A