Græstrimmer
Fra : Ukendt

Dato : 20-05-05 08:35

Hej

Jeg er på udkig efter en græstrimmer, men det kan jo være svært at vurdere
den enkelte models egenskaber inde i byggemarkedet, så jeg vil gerne høre om
andres positive/negative erfaringer. Den skal være benzindreven, så let og
støjsvag som praktisk muligt, af en rimelig kvalitet, og prismæssigt skal
den helst være under de 1500,-. Er det muligt at finde een, der opfylder de
krav?

/Mikael

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-05-05 08:42

"Mikael" <none> wrote in message
> [...]
> den helst være under de 1500,-. Er det muligt at finde een, der opfylder

Jeg har lige købt mig en Partner Colibri 25, som jeg mener opfylder dine
krav - i forhold til de 3-4 elektriske trimmere jeg har bandet og svovlet
over, er den fantastisk effektiv - man skal dig lige lære at holde sig på
behørig afstand at lillemors blomster og buske, for de ryger nemt med i
kampens hede, hvis ikke man passer på. Et punkt hvor jeg mærker en stor
forskel, er at denne benzinmaskine bruger langt mindre snøre end
elmaskinerne.
Partneren har jeg købt på tilbud til 799,-

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-05 09:14

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> forskel, er at denne benzinmaskine bruger langt mindre snøre end
> elmaskinerne.
> Partneren har jeg købt på tilbud til 799,-

Ok, Partneren har jeg faktisk stået og kigget på i Bauhaus. Man kunne også
få en Stiga til 200 ekstra, som jeg overvejede, da det trods alt er et
mærke, som jeg har hørt om før, men Partneren lyder til at være i orden.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-05-05 16:00

> Ok, Partneren har jeg faktisk stået og kigget på i Bauhaus. Man kunne også
> få en Stiga til 200 ekstra, som jeg overvejede, da det trods alt er et
> mærke, som jeg har hørt om før, men Partneren lyder til at være i orden.

Partner er datterselskab i Electrolux koncernen, så det er da i høj grad
også et kent mærke.

http://www.electrolux.com/node281.asp?intRegionID=3&postDirect=true&intLanguageID=34&strHasAreas=true&strAreaType=Cons
mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-05-05 09:56

> kampens hede, hvis ikke man passer på. Et punkt hvor jeg mærker en stor
> forskel, er at denne benzinmaskine bruger langt mindre snøre end
> elmaskinerne.

Der har vi så den modsatte erfaring. Vi bruger BJERGE af snor på den
benzindrevne i forhold til den el-drevne. Nu har vi kæmpegrund, så den
benzindrevne er langt mere praktisk, fordi den ikke har ledningen, men den
er dyr i drift.

Mvh Maria

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 20-05-05 11:51

> "Mikael" <none> wrote in message
> man skal dig lige lære at holde sig på
> behørig afstand at lillemors blomster og buske, for de ryger nemt med i
> kampens hede, hvis ikke man passer på.

Så bliver lillemor s.. sur hvis jeg kommer til det, så jeg tror jeg nøjes
med brodersaksen.

)

Jesper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-05-05 23:38

Jesper Jacobsen skrev:

> Så bliver lillemor s.. sur hvis jeg kommer til det, så jeg tror jeg

Så må lillemor selv stå for klipningen.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-05-05 09:47

Hej,

On Fri, 20 May 2005 09:35:02 +0200, "Mikael" <none> wrote:

> [...]
>den helst være under de 1500,-. Er det muligt at finde een, der opfylder de

Tjah... Jeg købte en 1000-kroners sag i byggemarkedet for et par år
siden. Én ting er at de er altså ikke lydløse - sådan en lille
totaktsmotor larmer altså når du trykker den af - jeg ville
ihvertifælde ikke bruge den uden høreværn. Og ville ikke være stolt af
at bruge den hvis jeg boede i parcelhus, men nu bor jeg et par pæne
stenkast ude på landet

Til gengæld er den vanvittig effektiv, og super hurtig at bruge i
forhold til de små elektriske samtidig med at den altså kan tage
planter af en noget kraftigere bygning end de små eltrimmere.

** Lars

Fra : Jes Ras

Dato : 20-05-05 13:51

Prøv www.maegaard.com

Jes

Fra : Bjarne K.

Dato : 20-05-05 18:33

> [...]
> den helst være under de 1500,-. Er det muligt at finde een, der opfylder

Støjsvag benzin drevet, findes vist ikke, med mindre det er en 4takts motor,
og de er stadig ret dyre (>2900,-)

Texas laver ellers nogle 2 takts trimmere i den ønskede prisklasse, hvor man
også kan montere kratrydnings klinger mm. Og endnu billigere hvis de kun
skal bruges til græs.

Ellers mener jeg at jeg har set at Bosch er kommet med en batteridrevet
model. Måske det var noget.

Med venlig hilsen

Bjarne K.