Græsslåmaskine m. opsamler -> bioklipper??
Fra : HKN

Dato : 20-05-05 07:07

Hej,

Jeg har en Ginge græsslåmaskine, hvor der sidder en opsamlingskurv på. Kan
man lave den om til en bioklipper, f.eks ved at udskifte klingen? At lukke
hullet hvor græsset bliver smidt ud i kurven er det mindste problem.

Mvh
Henrik

It has removed 60 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-05-05 07:46

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> man lave den om til en bioklipper, f.eks ved at udskifte klingen? At lukke
> hullet hvor græsset bliver smidt ud i kurven er det mindste problem.

Det er også noget med at skjoldet på en bioklipper har en speciel facon, som
gør at det afklippede græs hvirvler rundt nogle gange inden det falder til
ro.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : TG4600

Dato : 20-05-05 08:04

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message

> [...]
som
> gør at det afklippede græs hvirvler rundt nogle gange inden det falder til

Er det ikke "bare" kniven der er ændret således at den "blæser" græsset mere
rundt?? Det var i hvert tilfælde min opfattelse.

/TG

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-05-05 08:29

> Er det ikke "bare" kniven der er ændret således at den "blæser" græsset
mere
> rundt?? Det var i hvert tilfælde min opfattelse.

Nej, de rigtige dedikerede bioklippere har en speciel rund form på skjoldet.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jes Ras

Dato : 20-05-05 13:50

Hej
På rigtige prof klippemaskiner er der noget med skjoldet, men på små
plæneklipper er det bare kniven. Jeg har gjort det på min rotorklipper ved
at skifte kniven og det virker perfekt.
Jeg kan iøvrigt oplyse at jeg købte kniven hos www.maegaard.com pris ca.
80,- kr

Jes