Kort-CD til BMW navigation
Fra : Peder

Dato : 19-05-05 23:02

Hey

Længe siden at jeg har luret med her. Nåmen for et lille år siden
eller så, var jeg i tvivl om, hvilken stationcar, jeg skulle vælge -
og nu er valget (en smule hjulpet af input herfra) faldet på en BMW
330d fra 2000/2001.
Det er en vældig rar vogn, og den er udstyret med original navigation.
Desværre er den ikke udstyret med kort over DK, da den er tysk
importeret. Spørgsmålet er så - hvor (hvis ikke hos BMW, der sikkert
tager sig klækkeligt betalt) kan man til en rimelig penge erhverve sig
et kort over Danmark/Skandinavien/resten af Europa?

Nogle bud?
--
Peder
R6 - Til salg

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-05-05 07:04

Hej,

On Fri, 20 May 2005 00:02:06 +0200, Peder
<peder_eskildsen@@@@@hotmail.com> wrote:

> [...]
>eller så, var jeg i tvivl om, hvilken stationcar, jeg skulle vælge -
>og nu er valget (en smule hjulpet af input herfra) faldet på en BMW

Tillykke med den! Det er altså slet ikke noget dumt valg...

> [...]
>tager sig klækkeligt betalt) kan man til en rimelig penge erhverve sig
>et kort over Danmark/Skandinavien/resten af Europa?

De kan købes - den bruger almindelige VDODayton kort CD'er -
ihvertifælde hvis det er samme GPS computer som jeg har (MKIII) i min
530dA.

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 20-05-05 16:13

On Fri, 20 May 2005 08:03:46 +0200, Lars Knudsen
<larsdelete@deletelandligt.dk> wrote:

>ihvertifælde hvis det er samme GPS computer som jeg har (MKIII) i min
>530dA.

Kortmaterialet skifter netop i de år.
Den '01 BMW 525i, jég netop har hentet, har det gamle system...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 21-05-05 08:17

Hej,

On Fri, 20 May 2005 17:12:31 +0200, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Kortmaterialet skifter netop i de år.
>Den '01 BMW 525i, jég netop har hentet, har det gamle system...

Er det ikke bare den "gamle" skærm i 4:3 format, men MKIII computeren?

Så vidt jeg husker blev MKIII computeren brugt i årgang 2000-2002 og
MKII i årgang 1997-2000. I 2002 kom MKIV ud som er DVD baseret, hele
Europa på en skive hvor de før vist er 8 CD'er for et komplet set.

MKIII kan bruges på begge skærme.

Der er i øvrigt en del læsestof her http://www.bimmernav.com/

** Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 21-05-05 08:18

Hej igen,

On Fri, 20 May 2005 17:12:31 +0200, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Den '01 BMW 525i, jég netop har hentet, har det gamle system...

Hey - og tillykke med den i øvrigt!

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 21-05-05 10:45

On Sat, 21 May 2005 09:17:51 +0200, Lars Knudsen
<larsnospam@landligtxxx.dk> wrote:

>Hey - og tillykke med den i øvrigt!

Tak skal du have, men det er ikke til mig selv. Jeg hjælper jo af til
folk med at finde, importere samt registrere deres nye specielle
bil - fra udlandet...

> Er det ikke bare den "gamle" skærm i 4:3 format...

Bilen er ikke udstyret med den lille skærm, men med den store.

> [...]
>MKII i årgang 1997-2000. I 2002 kom MKIV ud som er DVD baseret, hele
>Europa på en skive hvor de før vist er 8 CD'er for et komplet set.

Jeg ved det ikke andet end, at 2003 skiverne ikke kan køre i navi'en.
Heldigvis havde den lokale BMW-forhandler noget 2001-halløj liggende
på hylden, hvorfor vi "blot" fik (!) een af dem...

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 21-05-05 12:40

Hejsa

Måske jeg kan hjælpe dig, skriv en mail

/Claus

Fra : Peder

Dato : 21-05-05 18:00

On Sat, 21 May 2005 13:40:13 +0200, "Claus & Lene, Ålborg"
<ccc.lll@mail.tele.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Måske jeg kan hjælpe dig, skriv en mail

Hej

Det lyder godt. Jeg skriver til dig i næste uge. Jeg skal lige lure,
med hvilke systemer mit er kompatibelt.
Rar bil iøvrigt...
--
Peder