Cylinder rustet fast
Fra : Peter

Dato : 19-05-05 19:56

Hej

Haves en hot50 model 2002, hvorpå cylinderen er rustet meget fast med
årene. Det er ikke lykkedes os at få den af selv med moderat vold med
hammer, rustfjerner mm. Vi har prøvet lidt af hvert, men den sidder
altså bare helt fast og den rokker sig ikke ud af stedet. Hvordan lusker
man sådan en svend af?

mvh Peter

Fra : JN

Dato : 19-05-05 20:23

Med varme og masser af rustopløser

JN

Fra : Allan Riise

Dato : 19-05-05 20:56

> [...]
> hammer, rustfjerner mm. Vi har prøvet lidt af hvert, men den sidder altså
> bare helt fast og den rokker sig ikke ud af stedet. Hvordan lusker man

2 møtrikker på hver af krydspindende, som spændes imod hinanden, en
fastnøgle på den nederste, evt. en på den øverste så den ikke kører med
rundt, og så skruer i krydspindende af, og voila, så er cylinderen løs.

--
Allan Riise

Fra : Mikkel Lund

Dato : 20-05-05 17:28

Allan Riise wrote:
> [...]
> fastnøgle på den nederste, evt. en på den øverste så den ikke kører med
> rundt, og så skruer i krydspindende af, og voila, så er cylinderen løs.

Det lyder sku meget fornuftigt. Men hvad kan man bruge til at læsne
rusten lidt før, så møtrik tricket bliver nemmer?

Hilsen Mikkel, der med vold og magt prøvede at bikse den af Peters
scooter i dag.

Fra : Allan Riise

Dato : 20-05-05 17:36

"Mikkel Lund" <mmlu03_no@spam_control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt før, så møtrik tricket bliver nemmer?
>
> Hilsen Mikkel, der med vold og magt prøvede at bikse den af Peters scooter

Olie/Stearin evt. med lidt varme på krydspindende..

--
Allan Riise

Fra : Hekto

Dato : 19-05-05 22:43

In article <428ce12d$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, x@xxx.com
says...
> [...]
> hammer, rustfjerner mm. Vi har prøvet lidt af hvert, men den sidder
> altså bare helt fast og den rokker sig ikke ud af stedet. Hvordan lusker

Smelt stearin ned langs stagboltene, og skru dem af en efter en.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Peter Bennedsen

Dato : 21-05-05 11:55

Hej Peter !
Jeg har lige haft samme problem. Pindboltene, der holder
cylinderen fast ruster simpelthen sammen.
Jeg måtte bruge en vinkelsliber og derefter købe ny cylinder og
stempel.
God fornøjelse
v.h. Peter