Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken fatning er dette?
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 19-05-05 17:17

Jeg har købt en Vivtar 100mm F3.5 over eBay. Ifølge sælger kunne de fåes til
diverse kameraer, og jeg bad selvfølgelig om ét der passede til Canon EOS.
I dag kom posten så med objektivet - men det passer f***** ikke til mit
kamera - fatningen er helt forkert.
Er der en af jer, der kan fortælle mig hvilket kamera optikken passer til?

Billeder kan ses på:
http://makeashorterlink.com/?Q32623B1B

Mit håb var at jeg kunne sælge optikken til anden side, i stedet for at
skulle til at sende frem og tilbage til USA igen.
- Men det kræver jo at jeg hvilket kamera det passer til :)

/Kasper Hansen

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 19-05-05 18:35

> Er der en af jer, der kan fortælle mig hvilket kamera optikken passer til?

Hmm, efter at have fundet lidt billeder på nettet, ser det ud til at være en
Pentax fatning... Det må være en fejlpakning, for på kassen står der Canon
AF, og modelnummeret passer også med Canon udgaven.
Bad luck - men sælger har naturligvis tilbudt at refundere objektivet.

/Kasper Hansen

Fra : Ove Pedersen

Dato : 19-05-05 18:49

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle til at sende frem og tilbage til USA igen.
> - Men det kræver jo at jeg hvilket kamera det passer til :)

Der står vel ikke et partnummer et eller andet sted på dimsen, se :

http://www.vivitar.com/Products/Lenses/lenspg1.html

for mulige numre til hvilke fabrikater.

Så vidt jeg kan se på Vivitars hjemmeside er mulighederne Canon, Minolta,
Nikon og Pentax.
Det ligner ikke Nikon og du ved det ikke er Canon, så.....

Ove Pedersen

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 19-05-05 19:58

> Så vidt jeg kan se på Vivitars hjemmeside er mulighederne Canon, Minolta,
> Nikon og Pentax.
> Det ligner ikke Nikon og du ved det ikke er Canon, så.....

Der står et part no. på kassen, og det passer med Canons part no. - Der står
intet på selve optikken. Tror simpelthen at det er pakket forkert. Om det
så er sket på fabrikken, hos sælger eller et 3. sted, det aner jeg ikke...

/Kasper Hansen

Fra : Kim

Dato : 21-05-05 09:47

> [...]
> kamera - fatningen er helt forkert.
> Er der en af jer, der kan fortælle mig hvilket kamera optikken passer til?

Jeg er meget sikker på det er til Pentax, for de bruger de "kuglekontakter"
på de objektiver jeg selv har liggende til mine Pentax kameraer, og
fatningen er også magen til.

Kim