Polo, og hvad så ??
Fra : Buhl

Dato : 19-05-05 15:25

Jeg rådførte mig tidlige i gruppen om valget mellem en aldernde golfII
diesel, og en nyere Polo 6N, jeg fulgte rådene, og det er jeg glad for.
Nu kommer spørgsmålet så - de originale stålfælge er lidt (jydsk
underdrivelse) anløbne hist og her, og jeg vil gerne bytte dem ud med nogle
alufælge - men hvad passer ? Jeg har set at folk bruger 14 og 15 " fælge,
sammen med 65 og 55 mm dæk - men hvor store kan / må de være, uden at de
skraber mod skærmkasser/hjulophæng ?? Bilen er ikke sænket, og det agter jeg
heller ikke at gøre. Hvad med fastboltning, der er fire bolte på fælgen - er
der et vigtigt mål for afstanden mellem boltene man skal kende índen man
køber ?
Er det dumt at købe brugt - hvad skal man være opmærksom på ?

Mvh.
Hans

Fra : phk

Dato : 19-05-05 16:55

"Buhl" <buhlspostkasseREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nu kommer spørgsmålet så - de originale stålfælge er lidt (jydsk
> underdrivelse) anløbne hist og her, og jeg vil gerne bytte dem ud med

Alt som er plus minus 5% af rullediameteren/radius passer ifølge
lovgivningen...

> Jeg har set at folk bruger 14 og 15 " fælge, sammen med 65 og 55 mm dæk -
> men hvor store kan / må de være, uden at de skraber mod
> skærmkasser/hjulophæng ??

Det kommer an på hvor brede de er ;) Og man kan godt file lidt i diverse
skærmkanter for at undgå skraberiet - hvert fald på en Golf III... Det
gælder om at finde ud af hvor den skraber på.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-05-05 17:36

Og man kan godt file lidt i diverse
> skærmkanter for at undgå skraberiet - hvert fald på en Golf III...

Det var dog noget FUSK, sænker du oss biler ved at udgløde fjedrene? ;).
Buhl, tilmeld dig, log ind på www.VAGcars.dk/forum, det er gratis :), der er
KVALIFICERET hjælp at få, finde.

Fra : John Sahl

Dato : 19-05-05 17:45

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Det var dog noget FUSK, sænker du oss biler ved at udgløde fjedrene?
> ;). Buhl, tilmeld dig, log ind på www.VAGcars.dk/forum, det er gratis
> :), der er KVALIFICERET hjælp at få, finde.

Der vil du så få akkurat samme svar, det er helt normalt i dag at
man bukker, hamrer banker, skærer for at få plads til større hjul,
i al fald blandt dem der interesserer sig for styling.

Og der er himmelvid forskel på at udgløde fjedre og at file,
eller bukke skærmkanter.

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Buhl

Dato : 19-05-05 22:09

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message

> Der vil du så få akkurat samme svar, det er helt normalt i dag at
> man bukker, hamrer banker, skærer for at få plads til større hjul,
> i al fald blandt dem der interesserer sig for styling.

Jeg takker for svarene, og skal lige tilføje, at jeg på ingen måde har
intentioner på at tilføje div. lister, skørter, og forchormede
mellemgasfordelere på vognen, bare skifte de org. stålfælge ud, da de er ved
at være ret så grimme, og i den forbindelse ville høre hvad jeg kune montere
uden alt for meget bøvl.......
Freaker jeg helt ud, monterer jeg måske den JBL forstærker jeg har liggende,
og skifter de orginale fuldtoner ud med et komponentsæt....er der forøvrigt
nogle der har prøvet biltemas komponentsæt.......??

Mvh.
Hans Houmøller

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 19-05-05 20:10

> [...]
>
> Og man kan godt file lidt i diverse
>
> Det var dog noget FUSK, sænker du oss biler ved at udgløde fjedrene? ;).

Og mange som diskutere hvor man får rullet skærmkanter ud for at få plads
til endnu bredere hjul.......

Mvh
Claus

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-05-05 20:22

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Og mange som diskutere hvor man får rullet skærmkanter ud for at få plads
> til endnu bredere hjul.......

Det er da mere kvalificeret end at file i dem :).