Omkring spam...
Fra : Blab

Dato : 03-12-00 16:59

Hej gruppe.

Jeg modtager stadig mange mails ugentlig fra alle mulige firmaer rundt
omkring i verden om alle mulige tvivlsomme produkter, jeg kan tjene til
livets ophold ved at sælge, eller få et meget bedre liv ved at købe. Jeg er
efterhånden kommet til den konklussion at det navnlig er fra denne
nyhedsgruppe mailadresserne bliver suget fra - i hvert fald for mit eget
vedkommende. Enten via programmer der fanger email adresserne, eller ved
almindelig opslag, som f.eks. gutten der solgte noget telefoni benyttede sig
af. Jeg går ud fra, utrolig mange af jer andre har oplevet de samme
problemer.

Hvis man vil være fri for at få uopfordret mails, bør man indsætte en falsk
e mail adresse som den man sender fra i opsætningen for emails til
nyhedsgrupper, og evt. poste den rigtige i sin besked lidt forklædt. f.eks.
kasper@spammigikke.kyndsberg.dk hvor man så beder folk om at fjerne
spammigikke. Dette skulle kunne tage det værste tryk af....

Bare et godt råd, jeg håber folk vil kunne finde brugbart (Eller jeg mener,
jeg håber selvfølgelig jeg bare har været uheldig, og folk ikke kan bruge
det jeg har skrevet til noget som helst).

/Kyndsberg

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 03-12-00 18:12

"Blab" <abuse@mail1.stofanet.dk> wrote Sun, 3 Dec 2000 16:59:17
+0100 :

>Dette skulle kunne tage det værste tryk af....

Ja, mange folk vil nok holde op med at sende dig mails.

Brug altid en valid email adresse, skift den når den begynder at
modtage spam.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvv.gummiand.dk/

Tjek ud http://ole.tange.dk/spamsag/ i den gode sags tjeneste

Fra : Blab

Dato : 03-12-00 23:38

"Morten Kjaer Nielsen" <mortens.usenet.spamtrap.fra.04082000@gummiand.dk>
skrev i en

> Ja, mange folk vil nok holde op med at sende dig mails.
>
> Brug altid en valid email adresse, skift den når den begynder at
> modtage spam.

Hvorfor i al verden skulle folk holde op med at modtage mails, fordi man
noterer en ikke-valid adresse. Som jeg skrev, så skriv din rigtige mail
adresse i selve postmeddelsen, så har folk altid muligheden for at skrive
til dig. Gør den evt. til en del af din underskrift. Jeg synes det virker
åndsvagt at skulle skifte mailadresse fordi man er aktiv på usenet - det er
jo ikke alle mennesker der har eget domæne (Og dermed kan skifte adresse som
det passer dem), og som gider at skulle gå vejen forbi hotmail og deslige
for at se, om der nu er noget fra deres nyhedsgruppe der har skrevet til
dem.

Men selvfølgelig så bestemmer folk selv - jeg ville bare komme med et godt
råd...

/Kyndsberg