Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafet Uge 20 - Din Livret - Resultatt~
Fra : Food_life

Dato : 19-05-05 12:18

Hej

Hermed postes resultattråden for uge 20 - lidt tidligt; men jeg har
ikke tid i morgen, så jeg håber at det er OK

Billeder skal være taget i perioden fra offentliggørelse af emnet og
indtil Søndag uge 20 kl. 10.00
Billeder postet efter kl. 10 søndag deltager uden for konkurrence.
Jeg offentliggør resultatet af stafetten søndag aften.

Lidt mere om reglerne for fotostafetten kan findes her
http://www.fotostafetten.dk/Regler.php

Der kan uploades billeder til http://www.fotostafetten.dk/, egne sider
eller andre billedsider.

MVH

Mogens

PS.: Husk at skrive dit eget navn i stedet for "Navn" i subjectet.

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 19-05-05 19:12

Hej.

Hermed mit bidrag til ugens fotostafet:

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-63

mvh jesper sørensen

Fra : Dennis Kruse

Dato : 21-05-05 00:08

Jesper Sørensen wrote:
> Hej.
>
> Hermed mit bidrag til ugens fotostafet:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-63

Håber ikke du spiser de svaner? Jeg kan ikke helt se hvordan den høre
hjemme under ugens emne.
Jeg synes dine svaner er udbrændte, jeg mangler detaljer i fjerdragten.

/Dennis

Fra : Thomas Kjær

Dato : 21-05-05 10:03

On 2005-05-19, Jesper Sørensen <portmate@hotmail.com> wrote:
> Hej.
>
> Hermed mit bidrag til ugens fotostafet:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-63

Jeg synes emnet er godt ramt, men jeg er ikke så vild den centrerede
komposition. Der kunne også godt have været brugt en lidt hurtigere
lukketid, så svanerne ikke havde været overeksponerede.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-05-05 10:34

Jesper Sørensen wrote:

> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-63

Det er rent kompositorisk lidt kedeligt, selvom du har fanget 'øjeblikket'.
Jeg synes nemlig dine modeller agerer fint. Jeg tror at du med fordel kunne
have brugt en højformatbeskæring og så måske have fået lidt 'japansk
tushtegning' over det. Kvadratformatet synes jeg ikke virker her. Og så er
billedet generelt fejlbelyst og uden detaljer i motivet - nemlig svanerne.

vh
jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 21-05-05 18:48

Hej Jan

Jeg synes du rammer lige i øjet med din kritik. Tak for det.
Var meget i tvivl med beskæringen - med rette, kan jeg godt se.
Ingen undskyldninger - kun forklaring.
Det er taget med et lommekamera i gråvejr. Derfor den dårlige belysning.
Jeg måtte hænge i en arm på ydersiden af en havnekaj, for at få den i
kassen, så ærgeligt at lyset ikke var lidt bedre.
Men som en tilskuer så vittigt bemærkede: "PLUMS!"
Man havde nok ikke hængt der, med kameraet i en hånd, hvis det havde været
et dyrt spejrefleks!

mvh jesper

Fra : Fif

Dato : 21-05-05 14:02

"Jesper Sørensen" <portmate@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Hermed mit bidrag til ugens fotostafet:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-63
>
> mvh jesper sørensen

Hej

Ja, det er sikkert svanernes livret.
imø er svanerne udbrændte, og jeg kunne godt ha' tænkt mig en tættere
beskæring. Men det er et godt øjeblik du har fanget dem i.

-Fif
(Ann-Kirstin)

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 20-05-05 09:25

Food_life wrote:
> [...]
> Billeder postet efter kl. 10 søndag deltager uden for konkurrence.
> Jeg offentliggør resultatet af stafetten søndag aften.

Er det en gradbøjning af reglerne du er ude i med klokkeslettet, kl
10.00 er det formiddag eller mener du kl. 22.00 aften ? , i reglerne
står der klokken 20.00, så hvad skal man rette sig efter ?

Tommy

Fra : Holst

Dato : 20-05-05 09:43

Tommy Hjorth wrote:

> Er det en gradbøjning af reglerne du er ude i med klokkeslettet, kl
> 10.00 er det formiddag eller mener du kl. 22.00 aften ? , i reglerne
> står der klokken 20.00, så hvad skal man rette sig efter ?

Reglene omtaler, hvornår debatten afslutter. Mogens nævner, hvornår
billederne senest skal postes. Det hele er da, som det plejer.

Reglerne skriver dog: " Link til billedet skal være offentliggjort i den
dertil oprettede "resultattråd" senest midnat mellem fredag og lørdag",
men det har i de sidste mange uger i hvert fald været kutyme, at
billeder kan postes indtil søndag formiddag kl. 10 - hvilket Mogens også
skriver.

Debatten kan så fortsætte frem til søndag kl. 20, hvorefter en vinder
kan udpeges.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 20-05-05 17:39

On Fri, 20 May 2005 10:24:58 +0200, Tommy Hjorth wrote:

> [...]
> 10.00 er det formiddag eller mener du kl. 22.00 aften ? , i reglerne
> står der klokken 20.00, så hvad skal man rette sig efter ?

Iflg. reglerne skal billeder være poostet inden kl. 24.00 fredag, så det
er en kraftig udvidelse af reglerne som jeg selv står inde for.
--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Food_life

Dato : 20-05-05 18:48

On Thu, 19 May 2005 13:18:05 +0200, Food_life <noname@tdc.dk> wrote:

Min livret:

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-64

MVH

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-05 19:13

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> On Thu, 19 May 2005 13:18:05 +0200, Food_life <noname@tdc.dk> wrote:
>

> Min livret:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-64

Ikke lige min livret, men det er et imo et rigtig godt billede.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Dennis Kruse

Dato : 21-05-05 00:13

Food_life wrote:
> On Thu, 19 May 2005 13:18:05 +0200, Food_life <noname@tdc.dk> wrote:

> [...]
Lækkert billede, lækker opstilling.
Skal jeg sætte fingeren på noget ville jeg måske gerne have hele
tallerken skarp (tænker på løgene bagerst). Var æggeblommen så rød eller
er der skruet op for saturation?

/Dennis

Fra : Food_life

Dato : 21-05-05 05:12

On Sat, 21 May 2005 01:12:43 +0200, Dennis Kruse
<dghk03FjerN@ist.auc.dk> wrote:

> [...]
>Skal jeg sætte fingeren på noget ville jeg måske gerne have hele
>tallerken skarp (tænker på løgene bagerst). Var æggeblommen så rød eller

Æggeblommen er faktisk så rød - købt privat hvor hønsene går i det
fri!

MVH

Mogens

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-05-05 06:56

Food_life wrote:

> Æggeblommen er faktisk så rød - købt privat hvor hønsene går i det
> fri!

Uskarp over alt. Peberrod og løgring farvet af rødbede og blommen ser
også ud til at være det. Løvstikke har et blad ind over tallerken. Det
gør løvstikken til en hovsa. Men ellers
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : Holst

Dato : 21-05-05 09:12

Ole Larsen wrote:

> Løvstikke har et blad ind over tallerken. Det
> gør løvstikken til en hovsa. Men ellers

Løvstikken generer nu ikke mig. Det er værre med det rødbede, der ligger
lidt for langt til venstre.

Fra : Thomas Kjær

Dato : 21-05-05 10:07

On 2005-05-20, Food_life <noname@tdc.dk> wrote:
> On Thu, 19 May 2005 13:18:05 +0200, Food_life <noname@tdc.dk> wrote:
> Min livret:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-64

God komposition, der som andre også har skrevet dog godt kunne klare en
lille smule oprydning på tallerkenen. Jeg synes også billedet kunne
have haft godt af en større dybgeskarphed samt noget andet lys end en
direkte blitz.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-05-05 10:41

Food_life wrote:

> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-64

Som udgangspunkt et rigtigt produktbillede. Men hvordan kan du dog finde på
at bruge bl 4 ved en opsætning som denne, hvor du har al den tid du vil ha'
og hvor du i høj grad har brug for dybdeskarphed. Motivet /skal/ i det her
tilfælde være skarpt - ja så pivskarpt som overhovedet muligt med det valgte
objektiv. Rap over nallerne for teknisk fejl!
Kompositionen synes jeg er OK - omend kedelig, men lige til en kogebog. Jeg
vil ikke have løvstikkestumpen fjernet - den forbinder baggrund og motiv,
der jo ellers befinder sig i en sort intethed.

vh
jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Fif

Dato : 21-05-05 14:09

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej.

Dejlig ret, den kan man godt leve længe på.
Syntes at billedet er lidt uskarpt og jeg ville nok ha' sænket cam så
billedet fik lidt mere dybte, og måske også taget en tættere beskæring så
det f.eks æggeblommen lå i det øverste højre hjørne og ikke så centreret som
her.

-Fif
(Ann-Kirstin)

Fra : Jorgen Hoffmeister

Dato : 22-05-05 07:28

Her er mit bud på et billede til stafetten.
Det er første gang så jeg håber jeg har gjort
det rigtige med upload og tilmelding.

Mit billede ligger her

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-69

med venlig hilsen

Jørgen Hoffmeister

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-05-05 14:27

"Jorgen Hoffmeister"
> Her er mit bud på et billede til stafetten.
> Det er første gang så jeg håber jeg har gjort
> [...]

Mere ko - iiih altså - billedet er en anelse abstrakt,
men absolut i god smag - lidt mere form og markant
lyslægning, det ligner kantine lys.. udemærkey ellers -max-

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-05-05 14:22

"Food_life"

> Min livret:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-64
>
> MVH
>
> Mogens

En dejlig ret fy for satan, sidder man her i hellige køers land,
tror jeg bider een i låret på vej her fra inetcafeen. Indholdet
er til 13 med krydsermisil opad, belysning og opstilling er ok,
men lidt for kinesergrill agtig.. Foreslag: find et flot slidt stk.
planke og en atmosfærefyldt baggrund, det kan være hyper
moderne eller idyllisk landligt, slørede piger i bekini eller what
ever, hehe alt går med tatar, skål på fint arbejde. -max-

Fra : Thomas Kjær

Dato : 20-05-05 23:00

On 2005-05-19, Food_life <noname@tdc.dk> wrote:
> Hermed postes resultattråden for uge 20 - lidt tidligt; men jeg har
> ikke tid i morgen, så jeg håber at det er OK

Jeg har for en gangs skyld taget et billede der med lidt god vilje kan
klemmes ind under emnet. :)

Her er mit bud;

- <http://lnx.dk/photos/2005/0519/_p7j1252.jpg>

Garrett Oliver, brygmester hos Brooklyn Brewery.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Michael Bothager

Dato : 20-05-05 23:40

Thomas Kjær wrote:

> [...]
>
> Her er mit bud;
>
> - <http://lnx.dk/photos/2005/0519/_p7j1252.jpg>
>
> Garrett Oliver, brygmester hos Brooklyn Brewery.

Fedt billede, kan rigtig godt lide den svage sepia du har i det, det
løfter hele stemningen frem af bryghus. Og Garrett's smil er jo helt
suverænt.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Thomas Kjær

Dato : 21-05-05 09:33

On 2005-05-20, Michael Bothager <not@valid.com> wrote:

> Fedt billede, kan rigtig godt lide den svage sepia du har i det, det
> løfter hele stemningen frem af bryghus. Og Garrett's smil er jo helt
> suverænt.

Tak for kommentaren. :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-05-05 05:03

Thomas Kjær wrote:

> Her er mit bud;
>
> - <http://lnx.dk/photos/2005/0519/_p7j1252.jpg>

Aldeles fortrinligt billede, der smadres totalt af den "smarte"
væltning. Man burde kunne uddele %points for at ødelægge gode billeder
på den måde. Når effekte benyttes med held, er det oftest for at
understrege en action, der ikke er tilstede og ikke passer her.

Fra : Thomas Kjær

Dato : 21-05-05 09:38

On 2005-05-21, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> wrote:

> Aldeles fortrinligt billede, der smadres totalt af den "smarte"
> væltning.

Tak for kommentaren. Jeg er ikke enig med dig i at billedet "smadres"
af den "smarte" væltning, men vil give dig ret i at det nok ville have
været bedre uden denne.

> Man burde kunne uddele %points for at ødelægge gode billeder på den
> måde.

Jamen det skal du da være velkommen til at gøre. :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-05-05 09:49

Thomas Kjær wrote:

> [...]
> været bedre uden denne.

> Jamen det skal du da være velkommen til at gøre. :)

Ja, de er hermed uddelt

Smadres eller noget andet - det er ligegyldigt. Hvad tæller er, synes
jeg, at det er et rigtigt godt billede, der er blevet gjort ringere. Men
hvis vi forholder os til hældningen alene - så er den lige for meget,
nok 20 grader for meget. En hældning på 10-15 havde måske været acceptabelt.
Fra at være spænstigt er det blevet væltet, om du forstår min
mangelfulde formulering.

Fra : Thomas Kjær

Dato : 21-05-05 09:58

On 2005-05-21, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> wrote:

> [...]
> meget, nok 20 grader for meget. En hældning på 10-15 havde måske været
> acceptabelt. Fra at være spænstigt er det blevet væltet, om du

Tak. Det var dejligt lige at få det uddybet. :) Nu er denne stafet jo
til for at folk kan få konstruktiv kritik til hvorledes de kan forbedre
deres billeder. Jeg skal generelt have vænnet mig af med at tilte alle
mine billeder. Det kommer så småt, men går stadig galt når jeg er under
indflydelse af den gode Brygmesters håndværk. ;)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-05-05 19:02

Ole Larsen skrev den 21-05-2005 06:02:

> [...]
> på den måde. Når effekte benyttes med held, er det oftest for at
> understrege en action, der ikke er tilstede og ikke passer her.

Jeg er totalt uenig.

Væltningen gør jo, at man næsten får øllen ud af glasset.

Jeg syntes, at væltningen ikke skader spor... Snarere gavner.

Skål for et godt billede.

mvh

Carsten Riis, der lige knapper en øl op i aften.

Fra : Thomas Kjær

Dato : 21-05-05 22:42

On 2005-05-21, Carsten Riis <> wrote:

> Jeg er totalt uenig.
>
> Væltningen gør jo, at man næsten får øllen ud af glasset.
>
> Jeg syntes, at væltningen ikke skader spor... Snarere gavner.
>
> Skål for et godt billede.

Mange tak for kritikken, og skål! :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-05-05 10:51

Thomas Kjær wrote:

> - <http://lnx.dk/photos/2005/0519/_p7j1252.jpg>

Rigtigt godt udtryk - den mand elsker sin øl. Jeg er enig i kritikken af at
du vælter billedet - det virker en anelse prætentiøst: 'nu /skal/ jeg sgu
være smart'. Men den sepiatonede monokromi er rigtig god her. Kunne du ikke
have givet ham en anelse mere blink i øjet. Jeg prøvede lige at photoshoppe
lidt - gav øjnene lidt mere kontrast, lysnede lidt og et strøg skarphed
(USM) - og det gjorde underværker.

Men drop det der studentikose vælteri

Indtil videre er billedet min kandidat for denne uge.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Thomas Kjær

Dato : 21-05-05 11:03

On 2005-05-21, Jan Bøgh <spamhater@nowhere> wrote:

> Rigtigt godt udtryk - den mand elsker sin øl. Jeg er enig i kritikken af at
> du vælter billedet - det virker en anelse prætentiøst: 'nu /skal/ jeg sgu
> være smart'. Men den sepiatonede monokromi er rigtig god her.

Tak for kritikken. :)

> Kunne du ikke have givet ham en anelse mere blink i øjet. Jeg prøvede
> lige at photoshoppe lidt - gav øjnene lidt mere kontrast, lysnede lidt
> og et strøg skarphed (USM) - og det gjorde underværker.

Jo, det kan jeg godt se det kunne trænge til. Det må jeg lige prøve så
snart der er tid. Men nu er det vist på tide at komme afsted til årets
Ølfestival.

> Men drop det der studentikose vælteri

Jeg prøver. ;)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Dennis Kruse

Dato : 21-05-05 11:33

Thomas Kjær wrote:

> Jeg har for en gangs skyld taget et billede der med lidt god vilje kan
> klemmes ind under emnet. :)

Jeg havde nok aldrig lavet et setup med øl som livret :)

> Her er mit bud;
>
> - <http://lnx.dk/photos/2005/0519/_p7j1252.jpg>

Billedet synes jeg til er skide godt, de andre har ret mht hældningen.
Synes dog ikke den smadre billedet. Har prøvet at rotere billedet lidt.
Synes kun der er en mulighed, at rette billedet helt op, ellers synes
jeg at øllet "er ved at løbe ud". Det er dog ikke så slemt med den
vinkel du har valgt som fx den halve vinkel.
Rigtig lækker bokeh.
Hvilket kamera bruger iso 1250?

/Dennis

Fra : Thomas Kjær

Dato : 21-05-05 22:36

On 2005-05-21, Dennis Kruse <dghk03FjerN@ist.auc.dk> wrote:

> [...]
> jeg at øllet "er ved at løbe ud". Det er dog ikke så slemt med den
> vinkel du har valgt som fx den halve vinkel.

Tak for kritikken! :)

> Hvilket kamera bruger iso 1250?

Det gør bl.a. et EOS 1D MkII.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Fif

Dato : 21-05-05 14:15

"Thomas Kjær" <tk@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Her er mit bud;
>
> - <http://lnx.dk/photos/2005/0519/_p7j1252.jpg>
>
> Garrett Oliver, brygmester hos Brooklyn Brewery.

Fedt billede. Kan rigtig godt li' det i s/h.
Men som sagt før så hælder det lidt for meget. Syntes også at lyset bag øret
er brændt lidt ud.

-Fif
(Ann-Kirstin)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-05-05 14:29

"Thomas Kjær"

> [...]
>
> Her er mit bud;
>
> - <http://lnx.dk/photos/2005/0519/_p7j1252.jpg>
>
> Garrett Oliver, brygmester hos Brooklyn Brewery.

Fint billede helt sikkert - på kandten af tema måske.. -max-

Fra : Thomas Kjær

Dato : 23-05-05 20:26

On 2005-05-23, -max- <max@amarzone.dk> wrote:
> "Thomas Kjær"

> Fint billede helt sikkert - på kandten af tema måske.. -max-

Tak for kigget. :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Dennis Kruse

Dato : 20-05-05 23:51

Så forsøger jeg mig i stafetten.
Mit billede ligger
på:http://www.miba.auc.dk/~dghk03/foto/galleri/jordbaer.html
Vær nådig.
Ser frem til en frisk dyst og noget konstruktiv kritik.

/Dennis

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-05-05 05:18

Dennis Kruse wrote:
> [...]
> Vær nådig.
> Ser frem til en frisk dyst og noget konstruktiv kritik.

Sådan en opstilling lever på teknikken. Teknikken skal være i top,
skarpt hvor skarpt skal være og uskarpt hvor det skal være uskarpt,
farverne lækre, frugterne indbydende og opstillingen troværdig.
Intet af det er tilstede.

Fra : Dennis Kruse

Dato : 21-05-05 10:19

Ole Larsen wrote:

> Sådan en opstilling lever på teknikken. Teknikken skal være i top,
> skarpt hvor skarpt skal være og uskarpt hvor det skal være uskarpt,
Som jeg ser det bliver er druerne en smule bløde. Dem burde jeg nok have
fået skarpe. I det hele taget kunne jeg nok godt have flyttet fokus 3-4
cm tilbage.
Måske også en kvart blænde lavere(tallet op). Er jeg så ved at være der?

>farverne lækre, frugterne indbydende
Næste gang dropper jeg nok druerne.. gider sgu ikke pudse dem og med
kritiske øjne er det ene bær måske lidt misfarvet?

og opstillingen troværdig.
Hvad gør opstillingen utroværdig? Jeg er vist ikke helt med på hvad du
lægger i oret her.

> Intet af det er tilstede.

/Dennis

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-05-05 11:04

Dennis Kruse wrote:

> og opstillingen troværdig.
> Hvad gør opstillingen utroværdig? Jeg er vist ikke helt med på hvad du
> lægger i oret her.

Ja, den er uklar - tilfældig/umotiveret/uden komposition/uden
sammenhæng, måske ?

Fra : Thomas Kjær

Dato : 21-05-05 09:48

On 2005-05-20, Dennis Kruse <dghk03FjerN@ist.auc.dk> wrote:
> [...]
> Vær nådig.
> Ser frem til en frisk dyst og noget konstruktiv kritik.

Jeg må tilslutte mig Oles kommentar her. Baggrunden og dens kontraster
stjæler for mig for megen opmærksomhed. En fast mørk baggrund ville her
have fået mig til at fokusere mere på frugten og champagnen. Man kunne
evt. have smidt et sort lagen over ryggen på et par stole eller noget
tilsvarende. Dette er også en af den slags billeder, der kunne have
godt af lidt kunstigt lys, til at hive lidt flere farver ud af frugten
og champagnen. Det kunne måske også have været en idé at hæve
champagnen lidt op fra bordet, og så skudt i en vinkel så bordet ikke
var kommet med på billedet.

Så for lige at opsummere, så er idéen rigtigt god og rammer emnet godt,
men der er for mange forstyrrende elementer i billedet.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Dennis Kruse

Dato : 21-05-05 10:13

Thomas Kjær wrote:

> [...]
> have fået mig til at fokusere mere på frugten og champagnen. Man kunne
> evt. have smidt et sort lagen over ryggen på et par stole eller noget
Point taken.

Dette er også en af den slags billeder, der kunne have
> godt af lidt kunstigt lys, til at hive lidt flere farver ud af frugten
> og champagnen.
Hvad ville du have brugt? jeg er absolut ikke den store haj til
lyslægning. Her er også kun brugt en flash der er bouncet i loftet.

Det kunne måske også have været en idé at hæve
> champagnen lidt op fra bordet, og så skudt i en vinkel så bordet ikke
> var kommet med på billedet.
Point taken.

> Så for lige at opsummere, så er idéen rigtigt god og rammer emnet godt,
> men der er for mange forstyrrende elementer i billedet.

der var hverken frugter eller champagne at gøre med til et reshot da jeg
endelig fik dem over på computeren. ;)
Tak for den konstruktive kritik.

/Dennis

Fra : Thomas Kjær

Dato : 21-05-05 10:58

On 2005-05-21, Dennis Kruse <dghk03FjerN@ist.auc.dk> wrote:
> Hvad ville du have brugt? jeg er absolut ikke den store haj til
> lyslægning. Her er også kun brugt en flash der er bouncet i loftet.

Jeg vil nok have prøvet med noget lidt mere direkte lys fra f.eks.
siderne, og måske lidt bagved/under champagnen. Men det er som altid
noget der altsammen noget der ville kræve mere udstyr. :)

> der var hverken frugter eller champagne at gøre med til et reshot da
> jeg endelig fik dem over på computeren. ;)

Velbekomme! Det ville også have været synd. :)

PS. Det er nogle rigtigt gode billeder du har taget af din datter og
kone. Specielt billederne fra d. 24/4 er jeg ret vild med. :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Dennis Kruse

Dato : 21-05-05 11:07

Thomas Kjær wrote:

> Jeg vil nok have prøvet med noget lidt mere direkte lys fra f.eks.
> siderne, og måske lidt bagved/under champagnen. Men det er som altid
> noget der altsammen noget der ville kræve mere udstyr. :)

Håber også snart jeg får lidt mere at lege med.. Man kan godt savne lidt
ud over en flash.

> PS. Det er nogle rigtigt gode billeder du har taget af din datter og
> kone. Specielt billederne fra d. 24/4 er jeg ret vild med. :)

Takker.
Mest snapshots, men tager man nok skal der jo være et par gode imellem :)

/Dennis

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-05-05 11:59

Dennis Kruse wrote:

> på:http://www.miba.auc.dk/~dghk03/foto/galleri/jordbaer.html
> Vær nådig.

Skal vi så lade være at kommentere? Målet med fotostafetten er at lære -
ikke kun for indsenderne, men også for alle os, der bare ser med. Og det
sker ikke, hvis 'nådighed' er nøgleordet

Motivet er efter min mening dybt uorginalt. Efter at have se Charlie Sheen
indtage et måltid fra skønne Valeria Golinos udsøgt lækre bug, skal der
altså noget originalt til for at det basker. Og det er der ikke tale om her.
Det har en kedeligt fimsegul farve som kunne være rettet op i
billedbehandlingen. Baggrunden er for tydelig - den kunne have været mørgere
eller ude af fokus eller begge dele.

vh
Jan

Fra : Fif

Dato : 21-05-05 14:21

"Dennis Kruse" <dghk03FjerN@ist.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vær nådig.
> Ser frem til en frisk dyst og noget konstruktiv kritik.

Hej.

Fokus er lidt for centreret efter min smag, og så kunne jeg også tænke mig
en tættere beskæring og som nævnt før en anden baggrund og at bordkanten var
væk. Ellers er det et dejligt billede.

-Fif
(Ann-Kirstin)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-05-05 14:35

"Dennis Kruse"
> [...]
> Vær nådig.
> Ser frem til en frisk dyst og noget konstruktiv kritik.

Indholdet er sprudlende kitch og underholdende, teknkken
er lidt så om så og kompositionen er heller ikke helt på plads,
men fint forsøg.. -max-

Fra : Fif

Dato : 21-05-05 13:46

> [...]
>
> Hermed postes resultattråden for uge 20 - lidt tidligt; men jeg har
> ikke tid i morgen, så jeg håber at det er OK

Her er mit bud som jeg ikke kan leve for uden:

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=147924

startede ellers med at lægge det på stafetten, men det virker åbenbart ikke
mere for mig. Så på forhånd sorry hvis i har været derinde og kigge og ikke
kan lukke det op...(ved ik va der er galt)

Hilsen
Fif
(Ann-Kirstin)

Fra : Thomas Kjær

Dato : 21-05-05 22:49

On 2005-05-21, Fif <fiftoo@gmail.com> wrote:

> Her er mit bud som jeg ikke kan leve for uden:
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=147924

Det er en god komposition, men den kunne have haft gavn af en rene
baggrund, og så lige af at få fjernet stænk fra skeen og kanten af
tallerkenen. Spiser du altid dine jordbær med stilke? :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Fif

Dato : 22-05-05 10:16

> Det er en god komposition, men den kunne have haft gavn af en rene
> baggrund,
Hmm.. ja måske. første gang jeg såån rigtigt prøver med opstilling af denne
art, ideen var at sammenbinde for og baggrund så fokus kom på tallerkenen,
men det kan da godt være at jeg har lavet lidt for mange 'krøllebøller', så
det vil jeg da prøve at arbejde videre med.

>og så lige af at få fjernet stænk fra skeen og kanten af
> tallerkenen.
Ja, stænkene er en smutter, jeg havde ellers billeder med ren ske og kant
men tror nok at jeg koncentrerede mig for meget om fløden på bærret man kan
vel kalde det 'pletblind' ;0)

>Spiser du altid dine jordbær med stilke? :)
Som regel ja. når du skal ud og give over 1kr pr. bær så skal det hele med,
ligesom med skalderne på fjordrejerne ;0)

Tak for din kommentar
-Fif
(Ann-Kirstin)

Fra : Food_life

Dato : 22-05-05 10:11

> [...]

>MVH
>
>Mogens
>

>PS.: Husk at skrive dit eget navn i stedet for "Navn" i subjectet.

Hermed resultatet fra uge 20 - jeg har ikke forstand på den store
fototeknik og må som sådan mere bedømme ud fra kan - eller kan ikke
lide (følelser):

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-63

Hej Jesper
Jeg synes at du rammer uden for emnet og at billedet mangler den gnist
der får mig til at sige at det er et godt billede

Fra : Food_life

Dato : 22-05-05 10:27

> [...]

Jeg synes at du rammer uden for emnet og at billedet mangler den gnist
der får mig til at sige at det er et godt billede

Kommenteres ikke; det har andre gjort - tak for det.

- <http://lnx.dk/photos/2005/0519/_p7j1252.jpg>

Hej Thomas

Et dejligt billede som får mig til at trække på smilebåndet og blive i
godt humør - hældning eller ikke - det taler til mig alligevel.

http://www.miba.auc.dk/~dghk03/foto/galleri/jordbaer.html

Hej Dennis

Jeg synes at det er spændende og modigt gjort - farverne og "rodet"
får mig til at tage afstand fra fotoet - god ide, som dog ikke helt
er lykkes.

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=147924

Hej Fif

et dejligt sommerbillede med en dejlig tæt beskæring, skarpheden
mangler nok lidt - men lækkersulten bliver man - et godt billede.

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-69

Hej Jørgen

Også et madfoto som rammer emnet godt, men manglende dybdeskarphed
(som mit eget) gør synsindtrykket ikke er optimalt. Den tæthed du har
synes jeg er for meget.

Ud fra ovenstående objektive vurderinger vælger jeg Thomas som ugens
vinder - og dermed har du ansvaret for emnet i uge 22.