Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Action/Batch i Photoshop
Fra : Dennis Meng

Dato : 19-05-05 08:36

Hej,

Hmm, måske der er en bedre gruppe til dette spørgsmål - men jeg prøver her
alligevel også.... der sidder sandsynligvis en del photoshop hajer derude
iblandt.

Mit problem er, at jeg har recorded en action, som går ind og sætter nogle
copyright info i meta'en på billedet, samt sætter et nyt lag på billedet med
en tekst og laver flatten image. Til sidst slutter actionen af med at gemme
billedet i samme navn som det allerede er..... men actionen gemmer ikke mit
"OK" tryk til dialog vinduet hvor man angiver jpeg kvaliteten.
Hvordan får jeg den til det??
Det er nemlig lidt surt at klikke på OK knappen 3-400 gange, da det er det
eneste der mangler den gør.... resten klarer den lige som den skal

Håber nogen kan svaret her.
Det er PS CS i øvrigt, hvis det har noget at sige.

Mvh Dennis

Fra : Martin K. R.

Dato : 19-05-05 08:50

"Dennis Meng" <dennis.fjerndette@dpnet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Håber nogen kan svaret her.
> Det er PS CS i øvrigt, hvis det har noget at sige.

Skal du ikke bare checke "Override Action 'Save As' Commands" i Batch
dialogboksen?

Martin

Fra : Dennis Meng

Dato : 19-05-05 09:27

> Skal du ikke bare checke "Override Action 'Save As' Commands" i Batch
> dialogboksen?

Jeg har tænkt på den (mener ikke den er på), men det er jo ikke "Save as"
dialog ... det er steppet før, hmm...
Men ok, det kan jo testes .... skader ikke.

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-05-05 14:59

Dennis Meng wrote:
.. men actionen gemmer ikke mit
> "OK" tryk til dialog vinduet hvor man angiver jpeg kvaliteten.

Er det uanset om du trykker OK eller enter?
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på: