Synsregler for dette udstyr??
Fra : Sven

Dato : 18-05-05 21:55

Hej.
Min søn har en Ford Escort, som er stylet lidt, og derfor ønsker han at
flytte nummerpladen fra bagklappen og ned på en stylet kofanger incl
nummerpladelys. Er der nogle regler for, hvor den bagerste nummerplade skal
sidde? (bortset fra, at den skal sidde bagerst!)
Han har neonlys under bilen, som kan tændes inde fra kabinen. De er ulovlige
at køre med, men de må jo godt virke til træf, udstilling mv., kan bilen
synes med disse neonrør monteret?

Sven

Fra : Morten Linder \(2600~

Dato : 18-05-05 23:24

Hej Sven

Min er i hvert fald gået igennem syn med det, da jeg havde sådan en
brian-æske :)

Så mon ikke det er ret problemfrit, så længe det kan slåes fra.?

/Morten

Fra : Rander

Dato : 19-05-05 03:05

Wed, 18 May 2005 22:54:48 +0200 brugte Sven 16 linier på at fortælle dette
til dk.fritid.bil:

> [...]
>nummerpladelys. Er der nogle regler for, hvor den bagerste nummerplade skal
>sidde? (bortset fra, at den skal sidde bagerst!)

Så vidt jeg husker må du sætte den lige hvor du vil, bare den er belyst og
letlæselig...

>Han har neonlys under bilen, som kan tændes inde fra kabinen. De er ulovlige
>at køre med, men de må jo godt virke til træf, udstilling mv., kan bilen
>synes med disse neonrør monteret?

Hmmm... Det tror jeg kommer an på om synsmandens kone har været i godt
humør eller ej om morgenen...

http://rander.dk (temporarily down!)

Moral er et spørgsmål om konventioner eller kontant betaling. (Stanislaw Jerzy Lec)

Fra : alexbo

Dato : 19-05-05 18:43

"Sven" skrev

> Er der nogle regler for, hvor den bagerste nummerplade skal sidde?
(bortset fra, at den skal sidde bagerst!)

Nej, mange taxaér har flyttet nummerpladen fra bagklappen ned på kofangeren,
for at undgå
at den bliver dækket når de bruger cykelholderen.

mvh
Alex Christensen

Fra : anders majland

Dato : 20-05-05 11:05

> nummerpladelys. Er der nogle regler for, hvor den bagerste nummerplade
> skal sidde? (bortset fra, at den skal sidde bagerst!)

Ja - det står i detailforskrifter for motorkøretøjer. Det er bla. krav til
hvor meget fra siden den skal kunne ses.

Vil tro at du kan finde det på www.retsifo.dk Søg på "detailforskrifter
køretøjer 2005"

/A